• Skölden89

Tror ni på spöken?

HAr ni någonting ni kan relatera till er tro på spöken och andar?

• Svar på tråden Tror ni på spöken?
  • Anonym (Bu)
    JOoMK skrev 2025-01-02 06:30:18 följande:
    Men då ska helst alla andra se samma sak så ingen kan tvivla på det du sett. Det lär inte hända. Därför onödigt att tro på spöken. 
    Ja, absolut, för annars kan det ju handla om simpla hallucinationer från mitt håll. Jag tror på spöken om jag, tillsammans med en eller flera andra personer, får se eller höra dem, om detta nu ens är möjligt. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Bu) skrev 2025-01-02 06:31:28 följande:
    Det finns redan en definition på vad själen är, även om förklaringen bakom denna är vag. Att det är en sorts medvetande som finns kvar efter att människans kropp och hjärna upphör att fungera och dör. 
    Då återstår fortfarande frågan om du tror på själen eller inte :)
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Bu) skrev 2025-01-02 06:34:14 följande:
    Ja, absolut, för annars kan det ju handla om simpla hallucinationer från mitt håll. Jag tror på spöken om jag, tillsammans med en eller flera andra personer, får se eller höra dem, om detta nu ens är möjligt. 
    Så du behöver andras bekräftelse för att veta om du verkligen upplevt eller sett något eller inte? 
  • Anonym (Bu)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-02 06:44:07 följande:
    Då återstår fortfarande frågan om du tror på själen eller inte :)
    Dumt att ställa frågor som jag redan svarat på. 
  • Anonym (Bu)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-02 06:45:27 följande:
    Så du behöver andras bekräftelse för att veta om du verkligen upplevt eller sett något eller inte? 
    Om det handlar om något s.k. övernaturligt så ja, självklart, eftersom det finns något som heter hallucinationer. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Bu) skrev 2025-01-02 06:56:05 följande:
    Dumt att ställa frågor som jag redan svarat på. 
    Nja, först frågade du om jag ansåg att själen var något som inte syntes eller manifesterades i verkliga livet och, om så var fallet, trodde du inte att själen fanns. Det är dock inte definitionen av vad en själ är. Google kan vara till hjälp här :) 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Bu) skrev 2025-01-02 06:56:58 följande:
    Om det handlar om något s.k. övernaturligt så ja, självklart, eftersom det finns något som heter hallucinationer. 
    Ah. Okej. 
  • Anonym (Bu)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-02 07:00:28 följande:
    Nja, först frågade du om jag ansåg att själen var något som inte syntes eller manifesterades i verkliga livet och, om så var fallet, trodde du inte att själen fanns. Det är dock inte definitionen av vad en själ är. Google kan vara till hjälp här :) 
    Nej, jag frågade dig om en klar definition på vad en själ är och vad den består av. Du lyckades inte svara på detta utan bollade bara tillbaka frågan till mig. 

Nej, jag tänker inte googla på något jag själv redan läst om. Och jag har redan gett dig mitt svar på vad jag tror om själar, spöken och gud. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Bu) skrev 2025-01-02 07:12:58 följande:
    Nej, jag frågade dig om en klar definition på vad en själ är och vad den består av. Du lyckades inte svara på detta utan bollade bara tillbaka frågan till mig. 

Nej, jag tänker inte googla på något jag själv redan läst om. Och jag har redan gett dig mitt svar på vad jag tror om själar, spöken och gud. 
    Okidoki 👍🏼
  • Anonym (Bu)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-02 07:24:21 följande:
    Okidoki 👍🏼
    Meningslöst svar. Whatever. 
Svar på tråden Tror ni på spöken?