Tror ni på spöken?
HAr ni någonting ni kan relatera till er tro på spöken och andar?
HAr ni någonting ni kan relatera till er tro på spöken och andar?
I såna fall är det snälla poltergeisters.
I såna fall är det snälla poltergeisters.
Jag har upplevt en närvaro när jag hyrde ett hus på en gammal gård. Var en obehaglig känsla i huset. Kunde svära på att någon stod o tittade på mig ibland. Kranar satte igång på nätterna, dörrar öppnades. Inte ofta med hände. Fick kontakt med dom som bott där innan och dom hade upplevt en stak närvaro och faktiskt haft dit en person som är medial. Va en gammal historia om en man som förmodligen gjort sig olycklig på gården. Jag flyttade. Har inget hört och men tänker på det ibland. I övrigt har jag aldrig upplevt någonting överhuvudtaget.
I min värld så är poltergeist en Så kallad bullerande? Något som får saker att röra sig, så det finns väl rätt stor chans att jag har rätt på den punkten. Sedan har jag även hört att poltergeist kan höra ihop med en levande person (gärna en yngre/tonåring) och att fenomenet brukar försvinna när personen ifråga blir äldre. Andeväsen, jag förmodar att det är en tidigare levande person. Men är ärligt talat inte säker på den. Så du får gärna förklara termen för mig så jag blir helt på det klara med det. 🙂
I min värld så är poltergeist en Så kallad bullerande? Något som får saker att röra sig, så det finns väl rätt stor chans att jag har rätt på den punkten. Sedan har jag även hört att poltergeist kan höra ihop med en levande person (gärna en yngre/tonåring) och att fenomenet brukar försvinna när personen ifråga blir äldre. Andeväsen, jag förmodar att det är en tidigare levande person. Men är ärligt talat inte säker på den. Så du får gärna förklara termen för mig så jag blir helt på det klara med det. 🙂
Varit med om märkliga knackningar här hemma, vi är fyra oberoende av varandra som hört detta. Kunde även känna av nån slags närvaro men den är borta, knackningarna likaså.
Bu
Bu
Jag har en egen upplevelse som jag givetvis tror på, men jag är skeptisk till 90% av sådant andra berättar.
Vi har ett uppstoppat älghuvud som är besatt på något sätt. Det är min mans huvud från början jag flyttade in till honom. Det är över 100 år gammalt. Det här huvudet var ute efter mig länge och vi hade en ganska lång beef där jag gjorde en massa saker på huvudet som inte var så snälla men vi är vänner nu. Tror han mest var arg för att jag flyttade honom från ett rum till vinkällaren så han är tillbaks på sin plats nu. Han är fortfarande där men han är inte arg längre. Kan liksom se att han ler mot mig och känner att han gillar mig nu.