Anonym (Linn) skrev 2025-01-02 00:47:46 följande:
Kommunikation nja. Min går i 1an och har tillgång till lärarens nr. Hon svarar på sms under dagen men misstänker att hon inte svarar under lektionstid om man ringer. Det är ju förståeligt ändåså. Dock har jag ringt receptionen flera gånger utan svar.
Trygg nej. Rastvakter är för få för att de ska kunna ha koll. En elev hade enkelt kunnat avvika utan att det märks tills lektion började igen. Även sätt elever som klättrat utanför staket på en 3m högt berg med asfalt under efter skolan. När jag meddelade personal var frågan vilken klass går de i? Efter svar sa personal att jag ansvarar för andra elever.
Allt handlar om pengar tyvärr och det kommer sannolikt bli sämre och sämre.
Det får man väl hoppas att en lärare inte svarar på sin telefon under lektionstid!
Angående rasten: rastvakter är väl till för att ha generellt koll ifall någon skadar sig eller något händer, inte för att vara fängelsevakter som kollar att ingen rymmer? De är ju inte småbarn på dagis, går man i skolan är det väl rimligt att man anses gammal nog att följa reglerna även utan konstant övervakning.