Anonym (Anny) skrev 2025-01-02 21:12:41 följande:
Det är ju inte alltid barnen berättar allt. Ett barn i högstadiet t ex berättar sällan allt. Mitt äldsta barn berättade tex efter han slutat nian att det kommit folk utifrån och sålt knark under hela högstadietiden. Lärarna har vetat om det hela tiden, men inget har gjorts för att stoppa det. Vi föräldrar fick ingen information om det heller. Som tur är var mitt barn aldrig intresserad av att testa men flera av hans klasskamrater gjorde det. Med facit i hand gör det mej rätt irriterad.
Känns rätt rimligt att lärarna inte informerar alla föräldrar om allt som sker på en skola. Men er skola kanske var extremt dålig på det. Och en tonåring ska ju inte berätta allt heller det hör åldern till, men vi är då nöjda med nivån vi får från båda håll.
Sen vet jag att det förekommer droger och alkohol där, men så är det på en skola med 400 tonåringar. Det var ingen skillnad när vi gick i högstadiet. Barnen har ju snap och tiktok och får tag på droger hur enkelt som helst om de vill, så den dialogen får man ju ha direkt med barnet anser jag.