• Anonym (Utbytt)

Bör jag vara rädd för att bli utbytt?

Killen jag träffat är en självgjord miljonär i 30-årsåldern. Min enda önskan i livet är att vara med en man, skaffa barn och bli gammal tillsammans. Jag hade inte en aning om hur rik han var förens han visade sitt fondkonto efter en månad, och det gjorde mig illa till mods. Jag är inte naiv nog att tro att det inte händer att rika män byter ut sin fru mot en yngre när hon blir gammal. 

Till saken hör att trots sin förmögenhet är han otroligt snål och utnyttjar erbjudanden i högre utsträckning än någon annan jag vet, plockar pantburkar på marken och tar hem mat från bufféer i matlådor. Min livsstil har inte blivit "lyxigare" sedan jag träffade honom. 

Vi har väldigt mycket gemensamt, men min oro äter upp mig. Jag är rädd för att göra ett misstag i att välja bort honom, samtidigt som jag är rädd för att välja honom. 

Bör jag vara rädd för att bli utbytt?

• Svar på tråden Bör jag vara rädd för att bli utbytt?
  • Anonym (Utbytt)
    Anonym (xxx) skrev 2025-01-08 14:21:11 följande:
    Miljonär? Hur många miljoner har han då? 

Frågan är vilken typ han är. Snålar in på det mesta, sparar stora delar av lönen i värdepapper, inga utsvävningar och med mål att kunna leva på sina pengar när han slutar arbeta vid 45 års ålder (som exempel). 

Ja, vill du leva med en snål människa resten av livet?
    Nästan 40 miljoner i sitt företag, han har i princip redan slutat jobba. Nu jobbar han mot att säkra att barn och barnbarn inte ska behöva jobba. 

Jag vill absolut leva med en sådan ekonomisk människa. Jag har nästan själv varit lika snål innan jag träffade honom. Men jag vill inte riskera att bli utbytt när jag är gammal. Det är det enda problemet, annars stämmer allt mellan oss. 
  • Anonym (G)

Att ha en miljon på fondkontot betyder inget i dagens ekonomi. Var det fler miljoner?

• Anonym (Utbytt)
    Raggartjejen skrev 2025-01-08 14:21:31 följande:
    Vad menar du med "i högre utsträckning "?
    Han är kanske ekonomisk?!
    Ja ekonomisk är ett bättre ord för att beskriva honom. I högre utsträckning menar jag som exempel att när det står "ett erbjudande per konto" skapar han flera konton för att kunna ta del av erbjudandet flera gånger. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 14:45:21 följande:
    Nästan 40 miljoner i sitt företag, han har i princip redan slutat jobba. Nu jobbar han mot att säkra att barn och barnbarn inte ska behöva jobba. 

Jag vill absolut leva med en sådan ekonomisk människa. Jag har nästan själv varit lika snål innan jag träffade honom. Men jag vill inte riskera att bli utbytt när jag är gammal. Det är det enda problemet, annars stämmer allt mellan oss. 
    Du kan väl lika gärna byta bort honom när han blir gammal? Ha lite självrespekt omg
  • Anonym (Utbytt)
    Anonym (xxx) skrev 2025-01-08 14:34:44 följande:
    Så han plockar burkar av ekonomiska skäl, fast han är miljonär?
    Nej bara för att han tycker det är kul att spara pengar. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 14:45:21 följande:

Det kan du bli oavsett. Så är du rädd för det så lev ensam. Finns inga garantier.

Så pengarna finns i hans företag, du skrev innan att han hade det i fonder?

OK, han ska inte arbeta. Ska du arbeta?
  • Anonym (Utbytt)
    Anonym (G) skrev 2025-01-08 14:48:36 följande:
    Du kan väl lika gärna byta bort honom när han blir gammal? Ha lite självrespekt omg
    Det är inget jag vill göra, då jag vill leva med en man för resten av livet. Jag vet inte om det har något med självrespekt att göra, men jag är inte naiv nog att tro att en man inte skulle välja en yngre om han kunde. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 14:49:54 följande:
    Nej bara för att han tycker det är kul att spara pengar. 
    Ja, då är han per definition snål. 

Han har ett företag värt 40 miljoner men springer runt och plockar pant fast han inte behöver. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 14:52:27 följande:
    Det är inget jag vill göra, då jag vill leva med en man för resten av livet. Jag vet inte om det har något med självrespekt att göra, men jag är inte naiv nog att tro att en man inte skulle välja en yngre om han kunde. 
    Aha det är du igen. Ge upp din 50 åriga granne vill ej ha dig. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 14:52:27 följande:
    Och det kan han om han vill. Så då bör du göra slut. 
Svar på tråden Bör jag vara rädd för att bli utbytt?