• Anonym (Utbytt)

Bör jag vara rädd för att bli utbytt?

Killen jag träffat är en självgjord miljonär i 30-årsåldern. Min enda önskan i livet är att vara med en man, skaffa barn och bli gammal tillsammans. Jag hade inte en aning om hur rik han var förens han visade sitt fondkonto efter en månad, och det gjorde mig illa till mods. Jag är inte naiv nog att tro att det inte händer att rika män byter ut sin fru mot en yngre när hon blir gammal. 

Till saken hör att trots sin förmögenhet är han otroligt snål och utnyttjar erbjudanden i högre utsträckning än någon annan jag vet, plockar pantburkar på marken och tar hem mat från bufféer i matlådor. Min livsstil har inte blivit "lyxigare" sedan jag träffade honom. 

Vi har väldigt mycket gemensamt, men min oro äter upp mig. Jag är rädd för att göra ett misstag i att välja bort honom, samtidigt som jag är rädd för att välja honom. 

Bör jag vara rädd för att bli utbytt?

• Svar på tråden Bör jag vara rädd för att bli utbytt?
  • Anonym (Utbytt)
    Anonym (xxx) skrev 2025-01-08 14:50:46 följande:
    Det kan du bli oavsett. Så är du rädd för det så lev ensam. Finns inga garantier.

Så pengarna finns i hans företag, du skrev innan att han hade det i fonder?

OK, han ska inte arbeta. Ska du arbeta?
    Självklart, men jag har fått för mig att det är mycket större risk att bli utbytt ifall mannen är superrik och kan locka till sig vilken tjej han vill när jag blir gammal. 

Ja pengarna är företagets men står på ett fondkonto. 

Jag har aktivitetsersättning på grund av högfungerande autism. Han har själv högfungerande autism, men till skillnad från mig har han med sitt utanför-boxen-tänkande blivit mångmiljonär.  
  • Meddelande borttaget
  • Mia448
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 15:01:48 följande:
    Självklart, men jag har fått för mig att det är mycket större risk att bli utbytt ifall mannen är superrik och kan locka till sig vilken tjej han vill när jag blir gammal. 

Ja pengarna är företagets men står på ett fondkonto. 

Jag har aktivitetsersättning på grund av högfungerande autism. Han har själv högfungerande autism, men till skillnad från mig har han med sitt utanför-boxen-tänkande blivit mångmiljonär.  
    Autismen förklarar din ohälsosamma besatthet av ålder
  • Anonym (?)

Utbytt, det brukar ju gälla saker och inte människor.

• Anonym (Utbytt)
    Mia448 skrev 2025-01-08 15:04:00 följande:
    Autismen förklarar din ohälsosamma besatthet av ålder
    Jag vet inte om det nödvändigtvis har med besatthet att göra. Jag är väll mer ängslig av mig. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 15:08:50 följande:
    Jag vet inte om det nödvändigtvis har med besatthet att göra. Jag är väll mer ängslig av mig. 
    Håll det för dig själv oavsett. Det du sysslar med är kvinnoförnedrande och förminskande av kvinnor.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Panta mera)

Tror inte heller du behöver vara rädd. Vem fan vill ha någon som letar pantburkar?

• Anonym (Utbytt)
    Anonym (Panta mera) skrev 2025-01-08 18:06:01 följande:

Tror inte heller du behöver vara rädd. Vem fan vill ha någon som letar pantburkar?

Letar gör han inte direkt, men om han ser någon på marken tar han upp den.
  • Anonym (Panta mera)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 18:42:23 följande:
    Letar gör han inte direkt, men om han ser någon på marken tar han upp den.
    Vad gör han med burkarna han hittar?
Svar på tråden Bör jag vara rädd för att bli utbytt?