• Anonym (Utbytt)

Bör jag vara rädd för att bli utbytt?

Killen jag träffat är en självgjord miljonär i 30-årsåldern. Min enda önskan i livet är att vara med en man, skaffa barn och bli gammal tillsammans. Jag hade inte en aning om hur rik han var förens han visade sitt fondkonto efter en månad, och det gjorde mig illa till mods. Jag är inte naiv nog att tro att det inte händer att rika män byter ut sin fru mot en yngre när hon blir gammal. 

Till saken hör att trots sin förmögenhet är han otroligt snål och utnyttjar erbjudanden i högre utsträckning än någon annan jag vet, plockar pantburkar på marken och tar hem mat från bufféer i matlådor. Min livsstil har inte blivit "lyxigare" sedan jag träffade honom. 

Vi har väldigt mycket gemensamt, men min oro äter upp mig. Jag är rädd för att göra ett misstag i att välja bort honom, samtidigt som jag är rädd för att välja honom. 

Bör jag vara rädd för att bli utbytt?

• Svar på tråden Bör jag vara rädd för att bli utbytt?
  • Mia448
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 18:42:23 följande:
    Letar gör han inte direkt, men om han ser någon på marken tar han upp den.
    Han kanske är miljövän
  • Anonym (?)
    Anonym (G) skrev 2025-01-08 15:15:29 följande:
    Håll det för dig själv oavsett. Det du sysslar med är kvinnoförnedrande och förminskande av kvinnor.
    Ja, verkligen
  • Anonym (eh)

Plocka pantburkar är bra för miljön om man ändå är på väg hem och kan lägga i sin pantpåse. Att ta mat från buffe i matlådor trots att man har råd att köpa matlådor med mat från butik till alla mål är bara snålt, tja snarare avtändande så in i helvete

• Anonym (Dolce vita)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 15:01:48 följande:
    Självklart, men jag har fått för mig att det är mycket större risk att bli utbytt ifall mannen är superrik och kan locka till sig vilken tjej han vill när jag blir gammal. 

Ja pengarna är företagets men står på ett fondkonto. 

Jag har aktivitetsersättning på grund av högfungerande autism. Han har själv högfungerande autism, men till skillnad från mig har han med sitt utanför-boxen-tänkande blivit mångmiljonär.  
    Han kan garanterat inte locka till sig mig, som tjänar pengar själv men vill leva för dem också och inte snålgneta jämt.

För mig låter han pinsam att ens ha i sitt umgänge.
  • Anonym (Ui)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 14:47:41 följande:
    Ja ekonomisk är ett bättre ord för att beskriva honom. I högre utsträckning menar jag som exempel att när det står "ett erbjudande per konto" skapar han flera konton för att kunna ta del av erbjudandet flera gånger. 
    Jävligt stört beteende. 
  • Anonym (12345)
    Anonym (xxx) skrev 2025-01-08 14:34:44 följande:
    Så han plockar burkar av ekonomiska skäl, fast han är miljonär?
    Han borde lämna panten till någon som verkligen behöver den istället.

Låter sjukt snålt att I princip "stjäla" burkar från bättre behövande!
  • Anonym (Y)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 15:01:48 följande:
    Självklart, men jag har fått för mig att det är mycket större risk att bli utbytt ifall mannen är superrik och kan locka till sig vilken tjej han vill när jag blir gammal. 

Ja pengarna är företagets men står på ett fondkonto. 

Jag har aktivitetsersättning på grund av högfungerande autism. Han har själv högfungerande autism, men till skillnad från mig har han med sitt utanför-boxen-tänkande blivit mångmiljonär.  
    Jag tror också att det är din autism som spökar. Ni låter som att ni passar jättebra ihop och du behöver inte vara orolig. Hans livsstil är ärligt talat inte jätte lockande för de flesta kvinnor så han kommer nog inte ha en drös beundrare i framtiden. Känn dig trygg och glad att du har hittat en själsfrände!
  • Anonym (Utbytt)
    Mia448 skrev 2025-01-08 18:48:32 följande:
    Han kanske är miljövän
    Nja, han bryr sig inte om sopsortering i vanliga fall. 
  • OlleSQ

Det är dyrt att byta ut en kvinna mot en yngre modell och med tanke på hur snål han verkar vara (det är de små utgifterna som gör en rik fö) så är risken mindre jämfört med en man som gillar att flasha med rikedom (det i sig drar till sig yngre kvinnor dessutom).

• Anonym (Utbytt)
    Anonym (Y) skrev 2025-01-09 07:37:49 följande:
    Jag tror också att det är din autism som spökar. Ni låter som att ni passar jättebra ihop och du behöver inte vara orolig. Hans livsstil är ärligt talat inte jätte lockande för de flesta kvinnor så han kommer nog inte ha en drös beundrare i framtiden. Känn dig trygg och glad att du har hittat en själsfrände!
    Hans hobby är visserligen att utnyttja erbjudanden och kryphål maximalt, tex när Pinchos under hela september hade ett erbjudande om en gratis Tapas per besök, gick han in minst en gång per dag, ibland två och tre gånger, för att äta gratis. I slutet av månaden såg dock personalen ganska sur ut, men det var inget som bekom honom alls. 

Men det är dock inte hans enda hobby. Det han faktiskt lägger pengar på är resor (dock ser han till att få det så prisvärt som möjligt). Och han har möjlighet att resa när han vill eftersom han i princip inte behöver jobba. Jag själv har aldrig varit speciellt intresserad av att resa, men jag vet att många tjejer skulle tycka det var en dröm. Det är främst det jag tänker på när jag tänker att alla tjejer skulle vilja ha honom. 
Svar på tråden Bör jag vara rädd för att bli utbytt?