Inlägg från: KimLinnefeldt |Visa alla inlägg
  • KimLinnefeldt

Ångrar gamla val

Som tidigare sagts, hans svartsjuka är något han själv måste ta hand om. Du har absolut inte gjort något du behöver skämmas över. Du var ung, sårad, behövde upprättelse, och det skaffade du dig. Sen har du gått vidare i livet. 

Jag kan själv känna ett styng av svartsjuka mot min partner som hade betydligt fler sexpartners i tonåren än jag. Jag har nämnt det för henne, men skulle aldrig tjata om det, det är ju jag som är löjligt som har de där känslorna. Vi har dock varit gifta i 27 år...

Om det verkligen plågar dig så hakar jag också på om terapisamtal med kurator eller terapeut. 

Till honom bör du sätta ner foten och säga att du inte vill ha med hans svartsjuka att göra. Om han lider av det så får han gå i terapi.

• KimLinnefeldt
    Anonym (ingetattgöraåtnu) skrev 2025-01-10 15:27:06 följande:

Jag förstår absolut att han som oskuld blir obekväm av att träffa en tjej som har varit med ett gäng andra killar innan honom.

Men då borde han satsa på att träffa och ligga med lite fler tjejer först medans han är ung, tills att han känner sig bekväm med att ha förhållande med en tjej och veta att hon legat med killar innan honom.

För ditt förflutna är inget som går göra åt nu och 11 killar är knappast mycket idag för en tjej om man ska vara sådan.

Han kan ju göra slut också, och leta upp en 25-årig oskuld.

Eller ta det med lite humor: Han har fått en erfaren lärare i sängen.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (27 år???) skrev 2025-01-10 22:29:04 följande:
    Hur kommer det sig att du funderar på det efter 27 år???
    Ja, visst är det löjligt. Just min poäng, att svartsjuka är en sjuka, en brist på självförtroende kanske, en misstanke om att hon älskat någon annan mer än mig. Jag tar hand om det själv, motarbetar med tankar på att hon faktiskt valt mig, lever mig mig, väljer mig varje dag. Svartsjuka får inte dominera, det kan nöta ner kärleken.
Svar på tråden Ångrar gamla val