Ångrar gamla val
Kort bakgrund: Som 17åring blev jag tillsammans med min första pojkvän som jag också förlorade oskulden till. På papper var har jättebra, vilket också var varför jag blev tillsammans med honom. Jag trodde mig vara kär i honom men var nog egentligen mest kär i tanken på att vara kär. Han behandlade mig inte särskilt bra, han pratade väldigt förminskande mot mig som kvinna och kvinnor i allmänhet, han blev sur och grinig om jag inte ville ha sex med honom (vilket gjorde att jag ofta gav med mig mot min vilja för att slippa gnäll) och försökte ofta även påbörja sex med mig medan jag sov. Jag vaknade, var obekväm och försökte säga nej men det blev ofta samma visa: han blev sur och jag gav med mig. Ofta gjorde det ont då jag inte var upphetsad men det tog han inte på allvar utan sa bara att ?det blir bättre efter en stund?. Efter tre år lyckades jag äntligen göra slut med dumbomen.
Under tiden vi var tillsammans var jag väldigt osäker i mig själv, bland annat i och med att så mycket av vår relation cirklerade kring sex (på ett negativt sätt). När det tog slut kände jag mig så fri och ville leva ut (nu i efterhand känns det som att jag snarare var lite trasig efter honom) och började ?ligga runt? en aning. Det var som att jag ville ?byta ut? hans handavtryck på mig mot någon annans. Under de kommande 1,5 åren låg jag med 10 personer vilket jag då inte såg på som något annat än roligt med en tanke om att man är bara ung en gång. Men sen träffade jag en kille och föll pladask (min nuvarande partner). Han kort sagt tog mig med storm. Han var smart, stilig, så omåttligt vänlig och rolig. Vi blev tillsammans efter några månader och jag glömde helt alla tankar på andra killar. Det fanns (finns) bara honom för mig. Nu har vi varit tillsammans i tre år, vi är båda 25.
Efter ett tag berättade han att han aldrig varken varit tillsammans eller legat med någon annan än mig vilket jag tyckte var jättefint. Med tiden har han dock börjat utveckla en svartsjuka (inte till överdrift utan endast som en osäkerhet hos honom själv) pga det, då han vet att jag varit i tidigare relation. Vi har aldrig pratat om antal sexpartners utöver det så han vet egentligen endast om mitt ex.
Nu till mitt bekymmer: i perioder när han är som mest osäker och svartsjuk känner jag mig så äcklig som legat med 11 personer innan honom medan han sparade sig för mig. Jag får såna skuldkänslor och är så orolig att han ska få reda på mitt år innan honom. Jag tror inte han skulle uppskatta det, med tanke på hans svartsjuka redan nu. Jag har aldrig haft sex med någon från hans umgängeskrets men han känner till tre av de killarna jag varit med.
Vet inte vad jag vill få ut av detta inlägg egentligen, behöver kanske mest få ur tankarna ur min egen skalle? ångrar så mycket bara. Först och främst att jag som 17åring blev tillsammans med den där idioten och sen hur jag hanterade uppbrottet? jag känner mig som en helt annan person nu jämfört med de jag var i båda de perioderna av mitt liv och vill bara komma så långt bort som möjligt från dem?