• Anonym (Rob)

Försvarsmakten varnar! Vi har blivit för feta!

Det är bra att Försvarsmakten varnar för att svenskar är alldeles för feta! Så pass att vi kan försvara Sverige.  

Nåt drastiskt måste göras!  Har föreslagit vikt kontroller. 
    Högre skatt för överviktiga.   
    Högre skatt på socker. 

Nåt drastiskt måste göras...  Och förmodligen räcker det inte med en liten förändring. Utan det behövs stora förändringar. 

www.dn.se/sverige/forsvarsmaktens-oro-svenskarna-blir-for-feta/

• Svar på tråden Försvarsmakten varnar! Vi har blivit för feta!
  • Agda90
    Teresse7 skrev 2025-01-15 15:57:50 följande:
    Dom är iaf där och gör nytta. Vad jobbar du själv med? (Utom att tycka om övervikt? )
    Jag skulle gissa på att han jobbar på en flyktplan så att han kan lämna landet omedelbart om det skulle bli krig.
  • Anonym (Det kör vi på)
    Anonym (Skall bli fet då.) skrev 2025-01-15 14:40:26 följande:

Jag skall alltså bli fet är min slutsats av det här. Jag vill inte försvara islamister, förortskriminella, borgare, sossar, kapitalister, miljöpartister, svenska män som klagar på feta kvinnor, stockholmare, kommunister, mansgrisar, libfems, batikhäxor, Andrew Tate-fans, transor och socionomer så nu går jag och köper mig en 12 bitars smörgåstårta och smäller i mig hela den till middag. 

Nej men vi ska inte nöja oss där tycker jag. Känns som 12 bitar är i minsta laget. Ska vi säga 24 bitar? Sen slänger jag in en chokladtårta med massa grädde till den 

Rob, du verkar vara en sådan otrolig gentleman. Du kan väl servera oss? Helst önskar jag att du kan mata mig, lite så där förföriskt med :)
  • Anonym (Nyheter)

Jag har nyheter till dig TS,  psykiskt sjuka människor platsar inte heller. 

Ditt kraftiga tvångsbeteende och fobi är en livsfara för Sveriges vegoli hjälper och rikets säkerhet. 

• Anonym (Nyheter)

* livsfara för Sveriges befolkning och rikets säkerhet 

Det ska vara sagt

• Teresse7
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-15 16:01:08 följande:
    Jag är iaf inte överviktig och därför påverkas inte totalförsvaret.   
    Vad ska du fylla för funktion om det blir krig då? 

Sitta och gnälla över hur feta all sjukhus personal är ? 

Dom feta fyller ju mer funktion än du iaf 
  • Anonym (Gone)

Enligt dina svar, Rob, tolkar jag det som om du inte gjort lumpen. Synd att du just passerat den övre åldergränsen. Vad har du nu tänkt göra för att skydda oss mot Putin? Säga åt honom att gå ner i vikt?

• Aniiee

I händelse av krig med tillföljande ransonering av livsmedel eller total avsaknad därav är det inte de smala I civilbefolkningen som kommer orka längst. Just sayin'. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (J)

Jag är inte fet (tjej, 176, 68 kg) men kan springa max 2 min. Mina vänner säger att de inte kan springa ens det.

Nu har jag ME, men ändå. 

Så det verkar kvitta 

• Anonym (Rob)
    Anonym (J) skrev 2025-01-15 16:55:17 följande:

Jag är inte fet (tjej, 176, 68 kg) men kan springa max 2 min. Mina vänner säger att de inte kan springa ens det.

Nu har jag ME, men ändå. 

Så det verkar kvitta 

BMI 22 .
    Har du kollat fettprocent. Du kan fortfarande vara fet enligt fettprocent.  BMI säger inte allt.
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-15 16:57:46 följande:
    BMI 22 .
    Har du kollat fettprocent. Du kan fortfarande vara fet enligt fettprocent.  BMI säger inte allt.
    Hennes BMI avgör inte hennes kondition. 
Svar på tråden Försvarsmakten varnar! Vi har blivit för feta!