• Anonym (Fjorton)

Är du "bra i sängen"?

Svara uppriktigt på frågan.
    - Uppfattar du dig själv som bra i sängen?
    - Är du man eller kvinna?
    - Ålder? 
    - Status (förhållande, singel)?

Går det över huvudtaget att säga att man nog inte är något vidare i sängen utan att andra här skall börja försöka peppa en och intala att "allt handlar om kemi", "man är två om det" osv osv. Visst allt det där kan ju stämma. Men det kan ju ändå vara så att man är dålig i sängen oavsett "omständigheter". 

Själv har jag för ett bra tag sedan kommit till den insikten. Jag har accepterat den och valt att leva utifrån det. Jag är en man på 58 år och gift sedan länge. Vi har varit tillsammans i snart 40 år, och visst, vi har haft sex genom åren. Vi har ju barn. Men jag har insett att jag nog alltid varit rätt usel i sängen. Det är inte så att min fru har sagt det eller framfört några klagomål eller önskemål. Men man inser ju till slut när man tar några steg tillbaka och ser på sexlivet ur ett helikopterperspektiv. Man ser då mönstret tydligt. Hon har egentligen aldrig njutit av att ha sex med mig. Hon har aldrig försökt få mer sex med mig. Även om hon påstår att hon får orgasm nu så har hon samtidigt medgett att hon fejkat ibland över åren. Och inte bara när vi var unga och nya i vårt förhållande. Hon har aldrig tagit initiativ eller kommit med några egna förslag.

Jag tänker att om hon hade uppskattat sex med mig så hade hon visat ett gensvar. Ett intressse i att ha sex med mig.

Nu lever vi ändå ett bra liv tillsammans ändå. Vi visar varandra uppriktig omtanke och kärlek. Vi är nära varandra. Såväl fysiskt som emotionellt. Så jag upplevere ändå att vi har ett bra förhållande. Men sex är inget jag är bra på. 

Man måste väl få tänka så?

• Svar på tråden Är du "bra i sängen"?
  • Queen81

Ja det tror och hoppas jag att jag är. Jag är passionerad, hungrig och lyhörd. Det borde ordna det mesta. Jag AVGUDAR hans njutning. Och njuter vi tillsammans blir det helt fantastiskt!

43 år. Pojkvän sedan några månader.

• Anonym (JJ)
    Anonym (Hh) skrev 2025-01-20 18:08:42 följande:
    Jag brukar få beröm för min teknik :) det är ibland svårt att veta hur hårt de vill att man tar men det måste de kommunicera om. En del vill att man samtidigt masserar pungen en del vill inte att man rör där. 
    Men som sagt, jag brukar få beröm, även om man så klart som kvinna inte har övat lika mycket som en man :)
    Vad härligt! Du är kanske undantaget som bekräftar regeln då :)
    Jag har kanske varit för dålig på att kommunicera hur jag gillar det helt enkel?
  • Anonym (Undrar)

Beror på väl vem man frågar.

• Anonym (Man 55+)
    Anonym (Fjorton) skrev 2025-01-20 09:33:41 följande:
    Är du "bra i sängen"?

- Ålder? 

Går det över huvudtaget att säga att man nog inte är något vidare i sängen utan att andra här skall börja försöka peppa en och intala att "allt handlar om kemi", "man är två om det" osv osv. Visst allt det där kan ju stämma. Men det kan ju ändå vara så att man är dålig i sängen oavsett "omständigheter". 

Själv har jag för ett bra tag sedan kommit till den insikten. Jag har accepterat den och valt att leva utifrån det. Jag är en man på 58 år och gift sedan länge. Vi har varit tillsammans i snart 40 år, och visst, vi har haft sex genom åren. Vi har ju barn. Men jag har insett att jag nog alltid varit rätt usel i sängen. Det är inte så att min fru har sagt det eller framfört några klagomål eller önskemål. Men man inser ju till slut när man tar några steg tillbaka och ser på sexlivet ur ett helikopterperspektiv. Man ser då mönstret tydligt. Hon har egentligen aldrig njutit av att ha sex med mig. Hon har aldrig försökt få mer sex med mig. Även om hon påstår att hon får orgasm nu så har hon samtidigt medgett att hon fejkat ibland över åren. Och inte bara när vi var unga och nya i vårt förhållande. Hon har aldrig tagit initiativ eller kommit med några egna förslag.

Jag tänker att om hon hade uppskattat sex med mig så hade hon visat ett gensvar. Ett intressse i att ha sex med mig.

Nu lever vi ändå ett bra liv tillsammans ändå. Vi visar varandra uppriktig omtanke och kärlek. Vi är nära varandra. Såväl fysiskt som emotionellt. Så jag upplevere ändå att vi har ett bra förhållande. Men sex är inget jag är bra på. 

Jag är din ålder och snarlik situation. min fru har nog fått orgasm och så men hon ville aldrig utveckla vårt sexliv och tog sällan initiativet till nåt. Jag försökte under många år att vi skulle jobba på det men det var bara ensidigt så jag gav till slut upp. Idag har vi knappt sex och det kvittar mig fullständigt. Vi har ett bra liv tillsammans ändå.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (JJ) skrev 2025-01-20 18:13:53 följande:
    Vad härligt! Du är kanske undantaget som bekräftar regeln då :)
    Jag har kanske varit för dålig på att kommunicera hur jag gillar det helt enkel?
    Ja. Ta hennes hand och visa hur hårt hon ska trycka och röra :) 
    Det får förövrigt vi kvinnor också göra när någon rör oss. Jag vill absolut inte ha tryck rätt på klitoris och ganska mjuk smekning och då får jag visa hur det är skönast för mig.
    Sen skulle man ju kunna tänka att kvinnor skulle vara bättre på att smeka andra kvinnor men de gånger jag har provat har det inte alls blivit bra - de har varit ännu sämre än män på att hitta rätt 😂
  • Hellishen

40+ kvinna, gift och bara varit med min man de senaste 20+åren. Hann dock med en hel del i ungdomen så var verkligen inte oerfaren när vi blev ihop. Har alltid varit intresserad och engagerad i sex.
    Oftast jag som velat mest. Så även nu.

Jag skulle säga att det som blivit sämre med åren är kroppen, man är ju inte så jävla smal och perky längre direkt. Men bättre på att njuta och ta för mig.

Har aldrig misslyckats med att få en kille att komma vare sig med handen eller munnen. Tycker att jag har rätt bra gehör och känner vad som funkar och inte. Intresserad av att förbättra, testa nya grejer såväl som ha snabbisar eller vanligt slentriansex. Tycker inte, som många straighta (?) kvinnor att snoppar är fula/äckliga/läskiga utan coola, fascinerande och upphetsande.

Så lustmässigt är det topp.
    Fysik rätt kass.
    Teknik, tror inte de flesta skulle klaga.

Alltså, gammal och fet men ändå rätt het. Tur att jag är gift då, för BMI är ju det viktiga när man ska ligga har man lärt sig här på forumet 😆

• flemens

Jag är inte bra i sängen. Är 59 år och har aldrig varit det. Jag har alltid varit för koncentrerad på kvinnan, av prestationen om du vill, och inte njutit själv av "ömsesidigheten" om man säger så. Detta märker kvinnor förstås så det har inte blivit så mycket av det av naturliga orsaker. Sålunda har jag intagit "surt sa räven" i frågan och hållit mig borta.

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Fjorton) skrev 2025-01-20 09:33:41 följande:
    Är du "bra i sängen"?

- Ålder? 

Ärligt talat så beror det på. Ett kort svar kan vara "bra i sängen" för är lite av en "jag kan om jag vill". Men med vissa som jag haft sex med så har det krävts så mycket och ibland saker som jag inte kanske tycker om lika mycket och då blir mina initiativ sämre. Med min sambo så har vi världens sexliv, men det beror också på att hon i princip säger "gör vad du vill" och när jag gör det och tar för mig har jag kul och hennes njutning blir stor och hon blir galen. Nu var det ett tag sedan hon sa "wow" och liknande, men hennes driv är fortsatt högt så det är väl fortfarande ett bra betyg efter 5+ år tillsammans. Har dock inte så mycket att jämföra med. Är dock övertygad om att jag är långt ifrån bäst, men definitivt inte dålig heller.

Ett dåligt ligg vill i alla fall jag inte hålla på och ha sex med i 1h heller medan min sambo kan få 1h ligg ibland där vi är överallt och ingenstans och helt förstörda efter, men på ett bra sätt ;)
    Man
    - Ålder? 
    29
    Förhållande
  • Anonym (JJ)
    Anonym (Hh) skrev 2025-01-20 19:41:52 följande:
    Ja. Ta hennes hand och visa hur hårt hon ska trycka och röra :) 
    Det får förövrigt vi kvinnor också göra när någon rör oss. Jag vill absolut inte ha tryck rätt på klitoris och ganska mjuk smekning och då får jag visa hur det är skönast för mig.
    Sen skulle man ju kunna tänka att kvinnor skulle vara bättre på att smeka andra kvinnor men de gånger jag har provat har det inte alls blivit bra - de har varit ännu sämre än män på att hitta rätt 😂

Får kanske göra som du föreslår nästa gång.
    Hur har du blivit så bra på det då?
    Att smeka en tjej har alltid känts naturligt och lätt för mig. Bara man är lyhörd och lyssnar på hennes andning och hennes stön så vet man ju om man gör rätt :)
    Konstigt att din erfarenhet är att tjejer är sämre?

• Anonym (Hh)
    Anonym (JJ) skrev 2025-01-20 20:27:53 följande:

Får kanske göra som du föreslår nästa gång.
    Hur har du blivit så bra på det då?
    Att smeka en tjej har alltid känts naturligt och lätt för mig. Bara man är lyhörd och lyssnar på hennes andning och hennes stön så vet man ju om man gör rätt :)
    Konstigt att din erfarenhet är att tjejer är sämre?

Hahha, känsla bara. Och så gillar jag det. Tycker precis som någon här uppe skrev faktiskt om kukar. Så länge det är med samtycke så klart, vill inte ha en random kuk upptryckt mot kroppen. Hade jag haft en egen hade jag garanterat pillat på den hela tiden. Jag älskar att ligga i soffan och smeka honom över byxorna och känna hur den vaknar. 

Nu är min erfarenhet av kvinnor inte jättestor - två stycken har gått ner på mig varav den ena bet mig och den andra inte för ett ögonblick kunde hitta min klitoris 😅
Svar på tråden Är du "bra i sängen"?