• Anonym (Fjorton)

Är du "bra i sängen"?

Svara uppriktigt på frågan.
    - Uppfattar du dig själv som bra i sängen?
    - Är du man eller kvinna?
    - Ålder? 
    - Status (förhållande, singel)?

Går det över huvudtaget att säga att man nog inte är något vidare i sängen utan att andra här skall börja försöka peppa en och intala att "allt handlar om kemi", "man är två om det" osv osv. Visst allt det där kan ju stämma. Men det kan ju ändå vara så att man är dålig i sängen oavsett "omständigheter". 

Själv har jag för ett bra tag sedan kommit till den insikten. Jag har accepterat den och valt att leva utifrån det. Jag är en man på 58 år och gift sedan länge. Vi har varit tillsammans i snart 40 år, och visst, vi har haft sex genom åren. Vi har ju barn. Men jag har insett att jag nog alltid varit rätt usel i sängen. Det är inte så att min fru har sagt det eller framfört några klagomål eller önskemål. Men man inser ju till slut när man tar några steg tillbaka och ser på sexlivet ur ett helikopterperspektiv. Man ser då mönstret tydligt. Hon har egentligen aldrig njutit av att ha sex med mig. Hon har aldrig försökt få mer sex med mig. Även om hon påstår att hon får orgasm nu så har hon samtidigt medgett att hon fejkat ibland över åren. Och inte bara när vi var unga och nya i vårt förhållande. Hon har aldrig tagit initiativ eller kommit med några egna förslag.

Jag tänker att om hon hade uppskattat sex med mig så hade hon visat ett gensvar. Ett intressse i att ha sex med mig.

Nu lever vi ändå ett bra liv tillsammans ändå. Vi visar varandra uppriktig omtanke och kärlek. Vi är nära varandra. Såväl fysiskt som emotionellt. Så jag upplevere ändå att vi har ett bra förhållande. Men sex är inget jag är bra på. 

Man måste väl få tänka så?

• Svar på tråden Är du "bra i sängen"?
  • Anonym (JJ)
    Anonym (Hh) skrev 2025-01-20 20:42:46 följande:
    Hahha, känsla bara. Och så gillar jag det. Tycker precis som någon här uppe skrev faktiskt om kukar. Så länge det är med samtycke så klart, vill inte ha en random kuk upptryckt mot kroppen. Hade jag haft en egen hade jag garanterat pillat på den hela tiden. Jag älskar att ligga i soffan och smeka honom över byxorna och känna hur den vaknar. 

Nu är min erfarenhet av kvinnor inte jättestor - två stycken har gått ner på mig varav den ena bet mig och den andra inte för ett ögonblick kunde hitta min klitoris 😅
    Haha det är väl som med det mesta här i livet, gillar man det så blir man oftast bra på det!
    Haha jag tänker lite samma med bröst, hade jag haft ett par hade jag aldrig kunnat hålla tassarna borta :)
    Låter väldigt mysigt att bli smekt i soffan som du beskriver!
    Förstår att du gillar killar bättre om tjejerna biter dig haha!
  • Anonym (Huldran)

Det beror faktiskt helt och hålle på partnern. Liksom andra här är passionen viktig för mig. 

Kan nog säga att jag varit båden fantastiskt bra och urdålig beroende på just detta.

Det är när två människor har passion för varandra och ger sig hän älskogens hemligheter.som ljuv musik uppstår. Ingen tänker på teknik eller på hur man uppfattas av den andre. Allt bara händer. Det är så kärlek skapas och fundamentet för en lång framtid tillsammans bildas.

Kvinna 40+ 
    Skild och nu särbo 

• Anonym (Jodå)

Jo får nog anse mig bra i sängen. 
    Det baseras på att kag under en period aktivt sökt information på hur man får en kvinna att njuta, köpt kurser där man lär sig avancerade tekniker, fingertekniker m.m. med andra ord lagt pengar och tid på att lära sig konstverket på en extra nivå. 

När jag träffade tjej så fick jag också kommentaren att jag visste vad jag gjorde. 

Så med tanke på det så får man ändå anse sig bra i sängen då jag inte bara litat på att det löser sig utan aktivt gått in för att träna sig bra i sängen. Med det menas också att inte bara göra samma sak utan ha en tillräckligt stor repertoar av sätt att betr sig så man kan anpassa sig efter tjejen så att hon får den bästa individanpassade upplevelsen.

• Anonym (lekfull och)

Kvinna, 36 år, gift sedan 8 år.

Ja. Jag är bra i sängen. Jag hade en period innan jag blev exklusiv med min man då jag utforskade och utvecklade min sexualitet. Under den perioden hade jag flera olika sexpartners. Vissa mer varaktiga kk-relationer, några mer seriösa men monogama relationer och några tillfälliga och kortvariga. Blev då mer följsam och intuitiv, lekte, utforskade och experimenterade med alternativ sexualitet (bdsm, tantra osv). Jag vet hur de flesta män gillar att bli avsugna och kan många roliga tekniker för det samt är bra på att anpassa efter vad personen njuter av.

Sen ser jag bra ut och har en fin kropp också. =)

Ett knep för att vara bra i sängen är att se sex som en kreativ lek. Allt sex är såklart inte så, ibland vill man bara ha en orgasm och sen sova. Men vill man ha riktigt bra sex så hjälper det verkligen att vara lekfull, nyfiken och ha kul när man utforskar.

• Anonym (Kille)

Ska jag vara ärlig så känns det som att jag blitt sämre. Har sen 7 år tillbaka ett förhållande med en kvinna som inte alls är så jätte intresserad av sex. Tidigare förhållanden har man kunnat kyssas o hångla igång varandra men i detta så funkar hon inte på samma sätt. 

9 av 10 gånger går hon inte igång på kyssar o hångel. Så det har blivit mer mekaniskt att vi "planerar" att ha sex. Får börja med glidmedel och så kommer hon igång tillslut efter att "ha ställt upp" att bli penetrerad. Hon tar inte för sig av mig och det hela är typ över efter 4 väl intränade ställningar och jag kommer. Jag har köpt en massa leksaker för hennes njutning men sällan hon är intresserad av att vilja få orgasm. Utan känns mer som att hon bara vill få det överstökat så hon kan återgå till tiktok eller mobilspel. 
    Så det känns som man bara "runkar" av sig i henne sen är det inge mer på några dagar/vecka+ 

Man saknar känslan att nån vill slita av mig kläderna och bara njuta mig. Känna mig åtråvärd och att dom attraheras av en. 

• Anonym (Man43)

Jag vänder på frågan och säger att min kvinna är väldigt bra i sängen. Det är så enkelt att hon tycker om mig och tycker om att ha sex med mig. Så enkelt är det.

• Anonym (Jockey)

Är jag snygg, är jag trevlig, är jag intelligent, är jag rolig? - är jag bra i sängen?

Allt beror så klart på vem du frågar - och när.

Rent allmänt så har jag en stark närvaro när det kommer till sex. Och kroppsliga attribut som uppskattats av många kvinnor genom åren (med risk för att låta skrytsam så är jag lång, välbyggd med smal midja och breda axlar, har vackra händer och en stor penis). Hade fördelen att utforska kvinnlig njutning med en partner som var ohämmad och utlevande i tonåren. Hon gav mig förståelse för vad kvinnor i allmänhet vill ha.

Men det beror som sagt på vem du frågar. Är övertygad om att det finns dem där ute som inte skulle placera mig högst på listan över bästa ligg. Det är många parametrar som spelar in.

Man, 40.

• Anonym (Japp)

Ja, jag tror jag är bra i sängen. De senaste jag varit med har sagt att sexet med mig har varit bland deras livs bästa. Jag älskar att ha sex, variera mig, suga, prova olika ställningar o.s.v. Dessvärre har det, nu när jag tänker efter, varit männen som med tiden dragit sig undan. Jag skulle fortfarande ha velat ha sex flera gånger i veckan. Jag vet inte vad det beror på då jag ändå är en trevlig och rimlig person.

Kvinna, 49

• Anonym (JP)

Kvinna, 39år, gift.

Tyvärr är jag inte alls bra i sängen har jag insett. Men jag har åtminstone en väldigt stark vilja att bli bra. Tänder på mannens njutning och skulle älska att få honom sådär sanslöst kåt och upphetsad att han tappar kontrollen lite och bara ger sig hän. 
    Tyvärr lär jag aldrig komma dit dock.

Svar på tråden Är du "bra i sängen"?