• Anonym (M)

Normaltight

Vad är skönast För er killar? Normaltight eller tight fitta? Min sambo sa när jag frågade att jag var normaltight? det jobbiga är att han verkar gilla när jag inte är upphetsad Och de är torrt och trängre, samt att jag ska knipa medans :( 

• Svar på tråden Normaltight
  • zzzzaragon

Jag har svårt att förstå hur en man kan vara så självisk att han hellre tränger in i en torr slida än en upphetsad. Har han aldrig lyckats få en kvinna så upphetsad att slidan knyter ihop sig av upphetsning? DÅ är det skönt! För båda dessutom. Orkar han inte ta dig dit, kan han hellre sköta det själv. 

• Anonym (Jocke)
    zzzzaragon skrev 2025-01-31 10:41:35 följande:

Jag har svårt att förstå hur en man kan vara så självisk att han hellre tränger in i en torr slida än en upphetsad. Har han aldrig lyckats få en kvinna så upphetsad att slidan knyter ihop sig av upphetsning? DÅ är det skönt! För båda dessutom. Orkar han inte ta dig dit, kan han hellre sköta det själv. 

Verkligen. Att hon är rejält våt är bara skönt, dessutom är det ju ett härligt kvitto på att man har gjort något rätt och hon är upphetsad. Kan inte fatta hur man skulle föredra en torr vagina, det är fel på alla sätt. Precis som du skriver så kommer hon krama ändå om man lyckas göra det skönt för henne. Jag hade blivit avtänd om hon var torr - för mig betyder det att hon inte vill, och jag går igång på att kvinnan är kåt och vill ha mig.
  • Anonym (Anonym)

Finns inget härligare än att ha sex med en kvinna efter att hon har fått en orgasm. De pulserande sammandragningarna är så galet härliga och hela situationen för den delen. Skulle aldrig kunna ha sex med en kvinna som inte är riktigt våt och trånande! Skulle heller aldrig utsätta en kvinna för det heller. Sex ska vara skönt för båda och på bådas villkor. Allt annat är övergrepp

• Theaass99
    zzzzaragon skrev 2025-01-31 10:41:35 följande:

Vadå blir slidan tightare vid upphetsning?
  • Anonym (Kniiiiiiiiiip.....)

Helrakad tight streckfitta i den bästa av alla världar. Som ett myntinkast.

• zzzzaragon
    Theaass99 skrev 2025-02-01 01:48:18 följande:
    Vadå blir slidan tightare vid upphetsning?
    Alla kvinnor är säkert olika, men min erfarenhet är sån. Stimulerar man klitoris och frestar vid mynningen utan att tränga in är den snart så svullen och trång att det knappt går att få in ett finger, trots flera förlossningar. Men allra trängst är det när hon är på väg att komma och hela insidan krampar och pulserar. 
  • EmmaU79

Min KK berättar alltid för mig hur tight jag är, och det får mig att känna mig extra sexig. Jag nämner ju såklart för honom gång på gång att jag aldrig haft en så stor i mig, men han berättar för mig varje gång hur tight och hur skön jag är för honom, vet inte hur tight jag är allmänt, men för honom är jag det och det är allt jag vill

• Anonym (Mr D)
    EmmaU79 skrev 2025-02-01 03:06:36 följande:

Min KK berättar alltid för mig hur tight jag är, och det får mig att känna mig extra sexig. Jag nämner ju såklart för honom gång på gång att jag aldrig haft en så stor i mig, men han berättar för mig varje gång hur tight och hur skön jag är för honom, vet inte hur tight jag är allmänt, men för honom är jag det och det är allt jag vill

Fantastiskt och visar att ni har en härlig och sporrande kommunikation. Uppskattning och en direkt påminnelse om det, gärna under akten är verkligen en krydda. Vi behöver höra att vi uppskattas, hur och vad som uppskattas. Sker det dessutom under akten så är det en trigger men kan också ge oss en ovärderlig karta över hur vi hittar och navigerar runt och i varandras erogena zoner och vad som upplevs skönt. 
  • Theaass99

Fick jag lära mig nåt nytt.. har typ aldrig varit upphetsad.. så vet inte hur de ska kännas. Men trodde slidan blev större vid upphetsning? Verkar ha fel, eller?? 

• Thypathfinder

Kvittar vad, bara du är med och rolig, sen beror det på person till person därav kemi. Alla har preferenser men vad som är enligt mig viktigast är kemi, ingen är perfekt så andas ut. De finns människor som gillar plask och andra gillar fisar, de andra gillar "perfect" fitt. Alla är olika och har sina egna fina egenskaper som kompenserar, sådant du oroar dig för anser jag inte är det viktigaste. Min preferens enligt sådant finns inte, jag har uppskattat alla olika former, så som vi alla kommer i. 

• zzzzaragon
    Theaass99 skrev 2025-02-03 23:28:19 följande:

Fick jag lära mig nåt nytt.. har typ aldrig varit upphetsad.. så vet inte hur de ska kännas. Men trodde slidan blev större vid upphetsning? Verkar ha fel, eller?? 

Som jag förstår det stämmer det delvis. När tjejen inte är upphetsad han slidan vara ihopdragen på ett sätt som kan upplevas trångt - och grunt. När hon blir upphetsad så blir den djupare och mer flexibel (kanske lite som att en uppvärmd muskel klarar mer rörelser och belastning utan att skadas) men samtidigt flödar det till en massa blod som får slemhinnorna att svullna upp så att det blir trångt, känsligt och härligt. 

Sen kan vissa aktiviteter resultera i att slidan blir uttänjd och nästan gapar öppen. Varför det blir så vet jag inte riktigt, men jag brukar ta det som ett tecken på att det blivit för mycket fokus på penetration. Så då brukar jag pausa och lägga mer fokus på klitoris tills slidan är svullen och trång igen och det blir roligare för båda. 

Men alla tjejer är säkert olika. Jag har mycket erfarenhet ihop med min tjej (vi har vatt ihop länge) men inte så mycket med andra, så jag har egentligen ingen aning om hur stor variation det är på hur "dom funkar".

• Anonym (Bill)
    EmmaU79 skrev 2025-02-01 03:06:36 följande:

Fast han är i realiteten mycket väl medveten om hur stor han är i relation till normalvärdet.

En vän berättade hur han tyckte det var rejält tillgjort och rent avtändande att en tjej gapade om hur stor han var när han vet att han är jämförelsevis liten. 

Och med samma logik vet du inte du mycket om dur är tight eller inte bara för att han säger det. Men du kan ju, på gott och ont, inte direkt jämföra med tusentals diagram och studier. 

• Anonym (Bill)

Vet inte om några övervärderar några ord här?

Men mitt ex ville gärna att jag skulle gå på ganska direkt ibland. Då hon var "torrare" än efter långt förspel. Hon kände mer så påstod hon. Och tyckte väl om att man fick lirka lite. Men eftersom hon blev upphetsad av själva grejen blev hon snabbt plaskblöt ändå. 

På tal om de som "aldrig skulle" eller än värre försöker få det till våldtäkt. 

• Anonym (L)

Hur vet jag vad som är normal tight och extra tight? Det är skönt när jag ligger med tjejerna, klart de känns olika men vet inte hur mycket det beror på tighthet. Har aldrig känt att någon inte varit tillräckligt tight även om det säkert finns sådana också.

• Anonym (Natalie)
    zzzzaragon skrev 2025-02-04 23:59:11 följande:

Som jag förstår det stämmer det delvis. När tjejen inte är upphetsad han slidan vara ihopdragen på ett sätt som kan upplevas trångt - och grunt. När hon blir upphetsad så blir den djupare och mer flexibel (kanske lite som att en uppvärmd muskel klarar mer rörelser och belastning utan att skadas) men samtidigt flödar det till en massa blod som får slemhinnorna att svullna upp så att det blir trångt, känsligt och härligt. 

Sen kan vissa aktiviteter resultera i att slidan blir uttänjd och nästan gapar öppen. Varför det blir så vet jag inte riktigt, men jag brukar ta det som ett tecken på att det blivit för mycket fokus på penetration. Så då brukar jag pausa och lägga mer fokus på klitoris tills slidan är svullen och trång igen och det blir roligare för båda. 

Men alla tjejer är säkert olika. Jag har mycket erfarenhet ihop med min tjej (vi har vatt ihop länge) men inte så mycket med andra, så jag har egentligen ingen aning om hur stor variation det är på hur "dom funkar".

Förlåt men jag tycker det mesta av det där låter konstigt , din tjej verkar inte riktigt funka helt som 
    andra. 

Det normala är att det är svårare att få in något när man är torr. Jag har fött ett barn (vaginalt , de andra med snitt) så jag är nog inte direkt onormalt tight men när man är torr kan det vara så att det knappt går att få in en tampong. Det är definitivt lättare att få in något när man är blöt. Tror iförsej inte det blir så skönt för någon att ha sex när man är torr. 

Och vad skulle det vara för aktiviteter som gör att slidan ?gapar öppen??

Och det du skrev tidigare om att slidan ?knyter ihop? sig när man är upphetsad , om du inte menar sammandragningar när man kommer så låter det ju typ som slidkramp eller något och då behöver man söka hjälp. 

• zzzzaragon
    Anonym (Natalie) skrev 2025-02-08 14:14:49 följande:

Förlåt men jag tycker det mesta av det där låter konstigt , din tjej verkar inte riktigt funka helt som 
    andra. 

Det normala är att det är svårare att få in något när man är torr. Jag har fött ett barn (vaginalt , de andra med snitt) så jag är nog inte direkt onormalt tight men när man är torr kan det vara så att det knappt går att få in en tampong. Det är definitivt lättare att få in något när man är blöt. Tror iförsej inte det blir så skönt för någon att ha sex när man är torr. 

Och vad skulle det vara för aktiviteter som gör att slidan ?gapar öppen??

Och det du skrev tidigare om att slidan ?knyter ihop? sig när man är upphetsad , om du inte menar sammandragningar när man kommer så låter det ju typ som slidkramp eller något och då behöver man söka hjälp. 

Det är klart att det är svårare att få in något i en torr, sträv slida, än i en välsmord, hal slida, men det är ju inte tajtheten som gör den största skillnaden, utan friktionen.

Det är ju mer än bara klitoris som sväller av blodtillförsel på en upphetsad och "uppvärmd" kvinna. Min erfarenhet är att om man låter förspelet pågå längre än att bara se till att det blir vått och halt, utan ordentligt uppsvällt, så märks det på hur tajt och skönt det känns för båda när man väl tränger in. Sen kan för mycket fokus på enbart penetration och för lite fokus på annat samtidigt få omvänd effekt på tajtheten.

Sen kan det krama och pressa ordentligt inifrån när det börjar gå riktigt bra, så pass att det kan vara svårt att tränga in. Inte bara under pågående orgasm, men kanske när man är på god väg att nå dit.

Ni kvinnor känner era egna kroppar bäst, det är inte er jag ska skriva på näsan. Jag skriver detta mer för att vissa killar kanske behöver lära sig att sex handlar om väldigt mycket mer än att stoppa in kuken och köra. Tunga och/eller fingrar är väldigt trevliga verktyg att lära sig använda ordentligt. Vet man inte detta än har man nog ganska mycket kvar om sex att lära sig. 
  • Noname00
    Anonym (Olika) skrev 2025-01-29 14:08:07 följande:

Jag dejtar just nu två olika killar. En har enligt mig en rätt stor och en en rätt lång men smal. När jag ligger med den som har stor känns jag tight, det är viktigt med att jag är våt annars kan det göra ont. Med den långa smala hamnar jag ibland i läget att jag knappt känner något. Tänker mer på deras storlek än på mig. Jag har fött flera barn o är säkert inte tight någonstans för han som har smal. Men ingen av oss kan ju påverka vår fysik. Du är bra som du är tänker jag. idiot till kille har du, det är det enda du kan förändra i den här situationen. skaffa en ny helt enkelt. 

Jag tror de flesta är djupare än själva killen.
    Sen har nog barnafödande en påverkat.
    Låg med en som var 39, fött 3 barn, rejält våt det glänste om kuken.
    Tyvärr fanns det inget motstånd alls, men skönt ändå.
    Jag brukar inte dunka hårt men gjorde det då.
Svar på tråden Normaltight