• Anonym (Anonym)

Skumt samtal otrogen?

Idag glömde min sambo sin mobil hemma. Det ringde lite olika nr under dagen. Har inte gått in i telefonen men såg på displayen.

Kollade upp ett nr på hitta då det ej var ett känt.  Var från ett hotell. Jäkligt skumt. varför skulle ett hotell ringa upp honom?  Var ett mobilnr. Jäkligt nojig nu, är han otrogen? Vad skulle ni tro? 

• Svar på tråden Skumt samtal otrogen?
  • Anonym (S)
    Anonym (M) skrev 2025-01-21 23:01:05 följande:
    Sluta lägga ord i munnen på mig tack
    Börja ta ansvar för det du skriver istället.
  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2025-01-22 09:13:01 följande:
    Jag tycker orsaken spelar roll. Jag är inte för att man går bakom ryggen på någon, men jag anser att TS har mkt mer skäl att göra det än han har, som är otrogen. Det är hans agerade, att vara otrogen och gå bakom ryggen på TS, som föranleder hennes agerande. Det kan jag ha förståelse för. 
    Visst, alla som går bakom ryggen har en anledning som gör att de tycker det är ok
  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2025-01-22 09:15:33 följande:
    Börja ta ansvar för det du skriver istället.
    Jag har inte skrivit det
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-22 06:37:46 följande:
    Framförallt barnen? vill verkligen inte vara utan dem varannan vecka.. de är mitt allt. De är ganska stora nu. Men vi är tighta. 
    Och jag vet ju inte hur det ligger till den här gången. Misstänker men vet ej. Men jag är med på vad ni menar. Jag borde vara viktigare. Har aldrig satt mig själv först men ska verkligen försöka tänka på det viset framöver. 
    Det kan absolut vara så att det är värt att offra en kärleksrelation för heltid med barnen, det är någonting som kan bedömas.

Det finns ingenting som säger att du inte kan satsa på dig själv och psykiskt släppa mannen även om ni bor ihop. Jag vill nämna att om ni har sex upprätthåller du en anknytning till honom som gör att du inte kan se på honom och er relation riktigt klart, det är biologiskt, så ett tips är att ta upp sexuppehåll på nästa parsamtal. Du kan säga att du vill få ett tydligt perspektiv på din roll i relationen och att det perspektivet påverkas av er sexuella relation. Det är dessutom sant.
  • Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-01-22 10:45:08 följande:
    Det kan absolut vara så att det är värt att offra en kärleksrelation för heltid med barnen, det är någonting som kan bedömas.

Det finns ingenting som säger att du inte kan satsa på dig själv och psykiskt släppa mannen även om ni bor ihop. Jag vill nämna att om ni har sex upprätthåller du en anknytning till honom som gör att du inte kan se på honom och er relation riktigt klart, det är biologiskt, så ett tips är att ta upp sexuppehåll på nästa parsamtal. Du kan säga att du vill få ett tydligt perspektiv på din roll i relationen och att det perspektivet påverkas av er sexuella relation. Det är dessutom sant.
    Det har vi redan ????, uppehåll alltså? och därav kanske steget att tänka otrohet inte heller är långt? 
  • Anonym (Kim)

Varför inte ta upp tillitsproblemen på terapin igen. Antar att det varit uppe på bordet. Inte för att det är särskilt snyggt men du borde ta upp vad denna misstänksamhet gör med dig. Berätta helt enkelt att du kollade telefonnumret och vilket kaos det startade i dig. Han får berätta och du får klura på hur du ska sluta vara misstänksam. 

• Olsdotter
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-22 11:01:49 följande:

Varför inte ta upp tillitsproblemen på terapin igen. Antar att det varit uppe på bordet. Inte för att det är särskilt snyggt men du borde ta upp vad denna misstänksamhet gör med dig. Berätta helt enkelt att du kollade telefonnumret och vilket kaos det startade i dig. Han får berätta och du får klura på hur du ska sluta vara misstänksam. 

Att vara misstänksam mot någon man med säkerhet vet ljuger om otrohet är bara sunt.

TS vet att mannen fortfarande ljuger om en tidigare otrohet som hände för länge sedan.

Att arbeta för att bli av mot sin misstänksamhet mot lögnare är att göra våld på sig själv.
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-22 11:00:40 följande:
    Det har vi redan ????, uppehåll alltså? och därav kanske steget att tänka otrohet inte heller är långt? 
    Så kan det vara, att du ser klarare. 

Förra gången han var otrogen, hade ni ett sexliv då? 

Av nyfikenhet: var det psykologens förslag att ta ett uppehåll i sexlivet?
  • Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-01-22 11:18:00 följande:
    Så kan det vara, att du ser klarare. 

Förra gången han var otrogen, hade ni ett sexliv då? 

Av nyfikenhet: var det psykologens förslag att ta ett uppehåll i sexlivet?

Ja det hade vi.. det var de första åren. 

Nej inget sådant från familjeterapin? har bara blivit så, brist på intimitet, barn hemma konstant mm. 

• Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-22 11:37:58 följande:

Ja det hade vi.. det var de första åren. 

Nej inget sådant från familjeterapin? har bara blivit så, brist på intimitet, barn hemma konstant mm. 

Jag frågade om förra otroheten därför att det visar dig att huruvida ni har sex eller ej inte är avgörande för huruvida han är otrogen eller ej. Det kan vara bra för dig att ha med i bakhuvudet.

Det kan vara bra att sätta ett tidsspann för ett tydligt sexuppehåll, antingen om du gör så för dig själv eller om du tar upp det på terapin.

Tycker du att ni har en bra terapeut? Ger terapin dig något? Jag menar: är du stärkt av terapin?
Svar på tråden Skumt samtal otrogen?