• Anonym (Anonym)

Skumt samtal otrogen?

Idag glömde min sambo sin mobil hemma. Det ringde lite olika nr under dagen. Har inte gått in i telefonen men såg på displayen.

Kollade upp ett nr på hitta då det ej var ett känt.  Var från ett hotell. Jäkligt skumt. varför skulle ett hotell ringa upp honom?  Var ett mobilnr. Jäkligt nojig nu, är han otrogen? Vad skulle ni tro? 

• Svar på tråden Skumt samtal otrogen?
  • Anonym (Malin)
    Anonym (signerad mig) skrev 2025-01-21 17:43:51 följande:

Vet du alltid var han är eller brukar han försvinna ett tag? Om han bokat hotell så lär det inte vara över en hel natt förstås, eftersom det vore svårt att förklara?

Det problematiska är väl att möjligheten finns att ta ledigt från jobb. Jobba in tid som avsätts för att träffa älskarinna.

Magkänsla, ändrat beteende och krampaktig koll på mobilen låter inte bra alls. Men du kanske får invänta lite och se om något mer dyker upp. Om han dock beter sig oinstresserat och likgiltigt så är det bättre att lämna. Obestämd

Om han har krampaktig koll på mobilen skulle han inte glömma den hemma. Därför är jag tveksam till den eventuella otroheten just i detta fall. 
    Men han verkar inte vara mycket att hänga i julgran ändå. TS litar inte på honom och bör som vissa skriver fokusera på sitt eget liv och mentalt förbereda sig för separation. 
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-21 19:34:21 följande:
    Håller med om råden! Väldigt bra! Har dock också svårt att välja att göra just så när oron och misstankarna lever rövare. Behöver bevis men vill inte jaga honom, det känns desperat och så vill jag verkligen inte känna. ska försöka ta till mig v råden...
    Låt det ta tid, men börja helst genast eftersom att du annars lätt bara fortsätter i samma spår. Som jag inledde med, så kan du inte greppa detta just nu. Ditt psyke skyddar dig, och därför behöver du jobba med det stegvis. 

Det är bra att du ventilerar. Vi behöver alla få göra det.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2025-01-21 19:13:19 följande:
    Så du vill gå bakom hans rygg utan det kommer fram men du vill inte att han ska få göra detsamma?

Oj, ja så kan man tolka det Och tycka. Jag skäms eg för att jag snokar, ville mest få det bekräftat om han hade ett rum. Då hade jag kunnat gå. Jag kan tycka att det inte riktigt går att jämföra, men det kanske det gör? 

Jag borde ta min stolthet som vissa ger råd om här och fokusera på mig själv istället. 

• Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-01-21 19:40:39 följande:
    Låt det ta tid, men börja helst genast eftersom att du annars lätt bara fortsätter i samma spår. Som jag inledde med, så kan du inte greppa detta just nu. Ditt psyke skyddar dig, och därför behöver du jobba med det stegvis. 

Det är bra att du ventilerar. Vi behöver alla få göra det.
    🙏
  • Anonym (Nybakad psykolog)
    Olsdotter skrev 2025-01-21 19:15:11 följande:
    Tack!

/ Vidbränd STP
    Ah, det förklarade det hela Glad Det är inte helt vanligt med sansade objektiva råd här annars (från mig själv heller, som sagt Tungan ute).
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-21 19:38:48 följande:
    Men jag vet ju eg inte, det är ju en känsla jag har med saker som händer. Jag har inte konfronterat honom om det här. Han brusar alltid upp när det är saker som är jobbiga att prata om, därav att vi går i parterapi. Och därav att jag inte vill säga något om jag inte är säker.
    Ok jag uppfattade dina inlägg om förra otroheten lite som att du förstod hur det låg till även om han fortfarande nekar så vet du att han var otrogen. Och tänkte att det då kan bli samma sak nu. Men jag kanske tolkade fel.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-21 19:41:59 följande:

Oj, ja så kan man tolka det Och tycka. Jag skäms eg för att jag snokar, ville mest få det bekräftat om han hade ett rum. Då hade jag kunnat gå. Jag kan tycka att det inte riktigt går att jämföra, men det kanske det gör? 

Jag borde ta min stolthet som vissa ger råd om här och fokusera på mig själv istället. 

Jag tolkade inget, jag frågade dig vad du tycker? Men visst kan man ha olika regler för sig själv och sin partner om man vill och kommer undan med det.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2025-01-21 19:54:09 följande:
    Ok jag uppfattade dina inlägg om förra otroheten lite som att du förstod hur det låg till även om han fortfarande nekar så vet du att han var otrogen. Och tänkte att det då kan bli samma sak nu. Men jag kanske tolkade fel.

Förra gången visste jag, men inte helt hundra förrän många år senare även om misstanken var stark. 

Den här gången vet jag inte, men det känns inte bra?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2025-01-21 19:56:25 följande:
    Jag tolkade inget, jag frågade dig vad du tycker? Men visst kan man ha olika regler för sig själv och sin partner om man vill och kommer undan med det.
    Hur menar du nu? Att jag ska stå för att jag snokar för att inte dölja något för min partner? Bara undrar, ingen kritik. För jag förstår faktiskt inte riktigt. Mer än att vi båda inte är helt ärliga då? Är det så du menar? 
  • Anonym (Granbarr)

En fråga som kommer upp vartefter jag läser dina svar... Varför är hans känslor viktigare än dina?  

Du mår uppenbart skit i er relation som han verkar få styra med som han vill efter upprepad otrohet och er parterapi verkar ju uppenbarligen inte funka om han nu fortsätter med sina hemligheter och eventuella otrohet.

Så varför är denna mans känslor viktigare än dina?  

Spelar det egentligen någon roll om han är otrogen eller inte?  Han verkar ju skita i dig ändå. 

Svar på tråden Skumt samtal otrogen?