• Anonym (Man)

Barn med ex, ny relation

Lång historia kort. Jag och en betydligt yngre kvinna hade ett stormigt förhållande under några år. Vi fick ett barn tillsammans. Vi har inte kunnat prata med varandra på ett bra sätt sedan det gick åt skogen. Nu har jag träffat en ny kvinna som ligger i skilsmässa, har separerat men deras relation har varit död sedan länge och jag är helt säker på att det är ok där. 

Vi ska nu flytta ihop efter en tids dejtande men brottas med plågsamma tankar kring mitt ex och barn. Exet är elak mot mig när jag hör av mig och hon har dessutom träffat en ny vilket gör mig helt vansinnig. Den nya kvinnan försöker hjälpa mig och är på väg att flytta till mig från en annan stad. Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Barn med ex, ny relation
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 21:54:07 följande:

Ja men vill man lämna hela sitt nätverk för det? Och hur skulle jag få jobb och bostad i en annan stad i min ålder? Du hör ju själv. Plus att jag har en 20-åring på samma ort. 

Det är det enda jag vill exempelvis att han kan komma ett par dagar men hon sätter sig på tvären kring precis allting. 

Ja för mitt barn som är litet skulle jag flyttat. Jag hade sålt min bostad och köpt en i den nya staden. Det blir längre till ditt vuxna barn men det är ju ditt yngre barn som behöver sina föräldrar och en stabil tillvaro.
  • Anonym (Man)

Dessutom har jag inte gjort annat än berömt henne och skrivit att jag självklart väljer henne framför mitt minst sagt otrevliga ex 

• Anonym (Man)
    Västernorrlandskillen skrev 2025-01-23 22:06:10 följande:
    Ja för mitt barn som är litet skulle jag flyttat. Jag hade sålt min bostad och köpt en i den nya staden. Det blir längre till ditt vuxna barn men det är ju ditt yngre barn som behöver sina föräldrar och en stabil tillvaro.
    Jag bor i hyresrätt dessvärre och sitter inte inne på något bankvalv precis tyvärr 
  • Anonym (Man)

Nu har min nya kvinna tre barn som är vuxna kan man säga och det lär inte vara några större problem för henne. Och hon hade inga som helst svårigheter att få jobb som hon ska börja på snart. Det skulle inte mitt ex heller ha haft men hon hade andra problem som gjorde det omöjligt tydligen att röra på sig. 

• Västernorrlandskillen
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 22:09:39 följande:

Nu har min nya kvinna tre barn som är vuxna kan man säga och det lär inte vara några större problem för henne. Och hon hade inga som helst svårigheter att få jobb som hon ska börja på snart. Det skulle inte mitt ex heller ha haft men hon hade andra problem som gjorde det omöjligt tydligen att röra på sig. 

Ditt ex har ett minderårigt barn och var inte flyttbar vilket du är.
    Och vad jag förstått har du en sommarstuga som kanske går att sälja. Annars kanske det finns hyresrätter och kan din nya fixa jobb på din ort så förstår jag inte att det borde vara så mycket svårare för dig där ditt barn bor.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 21:49:56 följande:

Folk har hakat upp sig på detta med exet. De positiva fördelarna med den nya överväger hundra gånger om exet som inte alls varit speciellt trevlig de senaste åren om någon trodde det. Vad jag menar var bara att hon rent krasst är vacker och vi hade denna sprakande attraktion som jag inte har med denna kvinna. Bortsett från det väljer jag såklart den nya kvinnan då hon är otroligt inkännande, snäll, förstår mina behov, lugn, går att umgås med på olika aktiviteter; är absolut inte ful på något sätt, har superkvaliteter i form av matlagning m.m. Hon uppskattar mig och stöttar mig i alltifrån mina hobbies till det här med exet och barnet och i allting. 
    Hon älskar mig uppenbarligen så mycket att hon också är beredd att flytta till mig för att vi ska kunna leva ihop. Så självklart väljer jag henne. Jag är otroligt besviken på mitt ex som är raka motsatsen om man ska dra det till sin spets. 

Men du verkar ärligt talat inte älska denna nya kvinnan som du pratar om henne och jämför med ditt ex.
    Ditt ex är så vacker och ni hade en sprakande attraktion som du inte har med den nya kvinnan som är lite överviktig men ändå inte ful.
    Du verkar dessutom svartsjuk på exets nya som du menar kommer in och tar över allt.
    Om du vill ha kontakt med ditt barn så måste det ju finnas bättre sätt än att dra in en ny stackars kvinna som får flytta till dig som inte ens verkar besvara hennes känslor.
  • Anonym (Man)
    Västernorrlandskillen skrev 2025-01-23 22:18:28 följande:
    Ditt ex har ett minderårigt barn och var inte flyttbar vilket du är.
    Och vad jag förstått har du en sommarstuga som kanske går att sälja. Annars kanske det finns hyresrätter och kan din nya fixa jobb på din ort så förstår jag inte att det borde vara så mycket svårare för dig där ditt barn bor.
    Den stugan säljer jag icke tyvärr, den har gått i släkten i generationer. Dessutom skulle jag inte rå mycket för den. Den används flitigt. Jo men hon är mycket yngre än jag och högutbildad om du menar exet. Den nya kvinnan är också högutbildad och har stora möjligheter till jobb vilket vi ju fick ett bevis på precis. Inga konstigheter. Jag däremot är 50+ och lågutbildad inom ett slitit yrke. Jag är en vanemänniska som behöver vara i en miljö där jag känner igen mig och lever mitt liv. 
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 21:54:07 följande:

Ja men vill man lämna hela sitt nätverk för det? Och hur skulle jag få jobb och bostad i en annan stad i min ålder? Du hör ju själv. Plus att jag har en 20-åring på samma ort. 

Det är det enda jag vill exempelvis att han kan komma ett par dagar men hon sätter sig på tvären kring precis allting. 

Men herregud! En 20-åring är väl stor nog att kunna åka och hälsa på dig själv.
    Det känns,ärligt talat, som att du letar ursäkter för att slippa flytta och bygga upp en kontakt med ditt barn.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2025-01-23 22:23:31 följande:
    Men du verkar ärligt talat inte älska denna nya kvinnan som du pratar om henne och jämför med ditt ex.
    Ditt ex är så vacker och ni hade en sprakande attraktion som du inte har med den nya kvinnan som är lite överviktig men ändå inte ful.
    Du verkar dessutom svartsjuk på exets nya som du menar kommer in och tar över allt.
    Om du vill ha kontakt med ditt barn så måste det ju finnas bättre sätt än att dra in en ny stackars kvinna som får flytta till dig som inte ens verkar besvara hennes känslor.
    Jo det lät otroligt fel när det kom ut så. Jag menar bara att attraktion kan se ut på olika sätt och jag värdesätter det liv vi kan få nu om exet slutar sätta käppar i hjulet för det sliter något enormt på oss båda. Och att sex inte är allt. Självklart är jag ju attraherad så till vida att vi har någon form av samliv men värdesätter mer hennes andra kvaliteter och vår tid tillsammans som ju är viktigast i långa loppet. Kan lita till 100% på den nya vilket jag inte kunde på exet. 
  • Anonym (Jo)
    molly50 skrev 2025-01-23 22:25:52 följande:
    Men herregud! En 20-åring är väl stor nog att kunna åka och hälsa på dig själv.
    Det känns,ärligt talat, som att du letar ursäkter för att slippa flytta och bygga upp en kontakt med ditt barn.
    Jo, då är man vuxen och borde klara sig själv.
Svar på tråden Barn med ex, ny relation