Anonym (Man) skrev 2025-01-23 21:49:56 följande:
Folk har hakat upp sig på detta med exet. De positiva fördelarna med den nya överväger hundra gånger om exet som inte alls varit speciellt trevlig de senaste åren om någon trodde det. Vad jag menar var bara att hon rent krasst är vacker och vi hade denna sprakande attraktion som jag inte har med denna kvinna. Bortsett från det väljer jag såklart den nya kvinnan då hon är otroligt inkännande, snäll, förstår mina behov, lugn, går att umgås med på olika aktiviteter; är absolut inte ful på något sätt, har superkvaliteter i form av matlagning m.m. Hon uppskattar mig och stöttar mig i alltifrån mina hobbies till det här med exet och barnet och i allting.
Hon älskar mig uppenbarligen så mycket att hon också är beredd att flytta till mig för att vi ska kunna leva ihop. Så självklart väljer jag henne. Jag är otroligt besviken på mitt ex som är raka motsatsen om man ska dra det till sin spets.
Men du verkar ärligt talat inte älska denna nya kvinnan som du pratar om henne och jämför med ditt ex.
Ditt ex är så vacker och ni hade en sprakande attraktion som du inte har med den nya kvinnan som är lite överviktig men ändå inte ful.
Du verkar dessutom svartsjuk på exets nya som du menar kommer in och tar över allt.
Om du vill ha kontakt med ditt barn så måste det ju finnas bättre sätt än att dra in en ny stackars kvinna som får flytta till dig som inte ens verkar besvara hennes känslor.