• Anonym (Man)

Barn med ex, ny relation

Lång historia kort. Jag och en betydligt yngre kvinna hade ett stormigt förhållande under några år. Vi fick ett barn tillsammans. Vi har inte kunnat prata med varandra på ett bra sätt sedan det gick åt skogen. Nu har jag träffat en ny kvinna som ligger i skilsmässa, har separerat men deras relation har varit död sedan länge och jag är helt säker på att det är ok där. 

Vi ska nu flytta ihop efter en tids dejtande men brottas med plågsamma tankar kring mitt ex och barn. Exet är elak mot mig när jag hör av mig och hon har dessutom träffat en ny vilket gör mig helt vansinnig. Den nya kvinnan försöker hjälpa mig och är på väg att flytta till mig från en annan stad. Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Barn med ex, ny relation
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2025-01-23 22:25:52 följande:
    Men herregud! En 20-åring är väl stor nog att kunna åka och hälsa på dig själv.
    Det känns,ärligt talat, som att du letar ursäkter för att slippa flytta och bygga upp en kontakt med ditt barn.
    Jo men vi har redan idag inte speciellt bra kontakt jag och han pga hur hans kära mor betedde sig under skilsmässan och även mitt ex igen tyvärr. Så vill inte klippa sista bandet där. Jag vill inget hellre; tänker all min vakna tid på detta. Hade önskat att ha han en helg men icke enligt exet. 
  • Anonym (Man)

I nuläget är det ca 5 gånger per år jag ber exet om att få ha barnet. Och samtal ibland. 

• Lynx123
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 22:26:57 följande:
    Jo det lät otroligt fel när det kom ut så. Jag menar bara att attraktion kan se ut på olika sätt och jag värdesätter det liv vi kan få nu om exet slutar sätta käppar i hjulet för det sliter något enormt på oss båda. Och att sex inte är allt. Självklart är jag ju attraherad så till vida att vi har någon form av samliv men värdesätter mer hennes andra kvaliteter och vår tid tillsammans som ju är viktigast i långa loppet. Kan lita till 100% på den nya vilket jag inte kunde på exet. 
    Det låter helt klart som att du inte är över ditt ex. Var ärlig mot dig själv och slösa inte bort din nya flickväns tid. Att du inte prioriterar ditt barn är för mig ofattbart men samtidigt då är det iofs inte så konstigt att du inte heller är juste mot din nya.
    Om det här inte är en troll-tråd vill jag råda dig att söka hjälp för ditt beteende och sätt att tänka låter hur snett som.helst i mina öron.
  • Anonym (J)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 21:54:07 följande:

Ja men vill man lämna hela sitt nätverk för det? Och hur skulle jag få jobb och bostad i en annan stad i min ålder? Du hör ju själv. Plus att jag har en 20-åring på samma ort. 

Det är det enda jag vill exempelvis att han kan komma ett par dagar men hon sätter sig på tvären kring precis allting. 

Att vem skulle komma? treåringen? Självklart kan han inte det! Han känner dig ju inte?

Men sammanfattningsvis är alltså ditt ex en hemsk människa som inte kunde lämna sitt äldsta barn, byta jobb och flytta till dig. Din nya är en fin människa som kan lämna sina vuxna barn, skaffa nytt jobb och flytta till dig.

Du kan inte offra något mer än din yngsta son. 
  • Anonym (Man)
    Lynx123 skrev 2025-01-23 22:40:45 följande:
    Det låter helt klart som att du inte är över ditt ex. Var ärlig mot dig själv och slösa inte bort din nya flickväns tid. Att du inte prioriterar ditt barn är för mig ofattbart men samtidigt då är det iofs inte så konstigt att du inte heller är juste mot din nya.
    Om det här inte är en troll-tråd vill jag råda dig att söka hjälp för ditt beteende och sätt att tänka låter hur snett som.helst i mina öron.

Hur är inte jag snäll mot min nuvarande? Gällande attraktion kan jag gå genom det en gång för alla så släpper vi det sen tycker jag! 

Med exet var lite lite mer självklart, pang på och det skedde av sig självt mer frekvent. Var sugen hela tiden under de år vi sågs och hon sa till mig vad jag skulle göra. Attraktionen fanns från dag ett. Hon hade också en fin kropp och vackert feminint utseende och stil. 

Den andra har jag ändå sett halva livet och vi har en mer lugn relation. Alla har ju olika lång startsträcka inte sant? Hon är lite äldre, är större än vad jag är dock också feminin så men lite mer sportig. Hon är osäker på sin kropp vilket jag försöker stävja genom komplimanger och släcka ned osv. Jag upplever att hon kan bli spänd och låta lite tillgjort/gnälligt ibland samt att hon är lite överpedagogisk så som att med stel röst förklara Det där var skönt. samtidigt gör hon det trevligt på andra sätt utan att dyka ned i detaljer. Oavsett detta kan vi släppa det för gillar ändå henne mycket och självklart finns attraktionen. Jag är helt och hållet över det där andra! och är väldigt lättad över att ha träffat denna kvinna på nytt och flytta ihop snart. 

Jag gör allt för att prioritera att få till träffar med mitt barn, men exet vägrar helt enkelt gå med på en enda helg?! 

• Anonym (Man)
    Anonym (J) skrev 2025-01-23 22:47:40 följande:
    Att vem skulle komma? treåringen? Självklart kan han inte det! Han känner dig ju inte?

Men sammanfattningsvis är alltså ditt ex en hemsk människa som inte kunde lämna sitt äldsta barn, byta jobb och flytta till dig. Din nya är en fin människa som kan lämna sina vuxna barn, skaffa nytt jobb och flytta till dig.

Du kan inte offra något mer än din yngsta son. 

Känns bara som att hon slösat min tid. Förklarade för henne direkt att jag inte ville ha barnet och att abort vore det enda rimliga men icke. Hon hade säkert kunnat lösa det på något sätt i och med att andre pappan inte hade alla hästar i stallet. Hon valde istället att lämna mig efter flera år. 

Gällande den andre är det klart att det är lättare att flytta för henne gällande yrke, anknytning etc? Jag offrar aldrig min son. 

• molly50
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 22:26:57 följande:
    Jo det lät otroligt fel när det kom ut så. Jag menar bara att attraktion kan se ut på olika sätt och jag värdesätter det liv vi kan få nu om exet slutar sätta käppar i hjulet för det sliter något enormt på oss båda. Och att sex inte är allt. Självklart är jag ju attraherad så till vida att vi har någon form av samliv men värdesätter mer hennes andra kvaliteter och vår tid tillsammans som ju är viktigast i långa loppet. Kan lita till 100% på den nya vilket jag inte kunde på exet. 
    Och hur länge tror du att hon kommer att stå ut med ditt och exets tjafsande?
  • Anonym (Jo)
    Lynx123 skrev 2025-01-23 22:40:45 följande:
    Håller med
  • molly50
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-23 22:27:53 följande:
    Jo, då är man vuxen och borde klara sig själv.
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 22:28:25 följande:
    Jo men vi har redan idag inte speciellt bra kontakt jag och han pga hur hans kära mor betedde sig under skilsmässan och även mitt ex igen tyvärr. Så vill inte klippa sista bandet där. Jag vill inget hellre; tänker all min vakna tid på detta. Hade önskat att ha han en helg men icke enligt exet. 
    Men hur ska du kunna ha barnet en hel helg när det inte ens känner dig tillräckligt,om ni träffas sällan nu?
    Har ni gemensam vårdnad? I så fall så kan hon ju inte bara flytta och hindra ert umgänge.
Svar på tråden Barn med ex, ny relation