• EJT

IVF 2025

Vi har precis påbörjat IVF, för att få ett syskon. Tog första sprutan igår. Första gången någonsin så det blir en spånnande upplevelse detta...

• EJT

Vi har fått tid för ÄP nästa torsdag! Jag hsde ultraljud idag, sprutdag 7. Känns konstigt att inte ha något till ultraljud men så kanske det brukar gå till? 

• EJT

Och jag har sagt in en 5 dagars blastocyst idag! Vad kul att följas åt 🥰

• EJT
    Hejåhoj skrev 2025-04-22 17:02:04 följande:
    Åh va spännande!! Tar du också cyklogest?
    Japp, det gör jag! Fick du några ägg till frysen? Vi har ett till som ska odlas till imorgon men lät inte alltför hoppfullt! 
  • EJT
    Hejåhoj skrev 2025-04-22 20:22:37 följande:

Okej! Jag fick meddelande idag om att de lyckats frysa in två stycken på dag 6! 
    hoppas ert andra också går att frysa!!
    När är din testdag? Min är sön 4maj, 13dagar efter återföringen 

Vad kul! Grattis, skönt med två frysta till! 

Jag har testdag en dag efter dig, dvs 5 maj. Var är det du gör IVF? 

Men jag kommer nog testa tidigare, kanske från dag 6-7 och framåt 🙈
  • EJT
    Hejåhoj skrev 2025-04-22 21:19:33 följande:

Tack, ja det gör en ju lite mer avslappnad på nå vis ett tag, är ju en sån himla process med sprutor och allt. Samtidigt som jag har en förhoppning att nu är det tredje gången gillt typGlad Är det ert första ivf-försök detta? 

Livio i Falun, du? 
    Okej!! haha jag funderar fram och tillbaka om jag ska testa tidigare men har inte bestämt mig än !

Håller tummarna! Tredje gången gillt borde ju lyckas tycker man! Hur har du gjort de andra försöken, har du testat tidigare då eller inte?

Det är vårt första Ivf-försök, ja ☺️ Vi har dock en dotter född 2020 sen innan, hon kom naturligt men nu har vi försökt för syskon i två års tid. Har haft tre utomkveds och en äggledare bortopererad, och nu när jag blir äldre och tiden tickar, beslöt vi oss för IVF.
  • EJT
    Hejåhoj skrev 2025-04-22 22:18:51 följande:
    Tack och detsamma :D Jag kollade i kalendern nu vad jag skrivit och verkar som jag fått mens/mensliknande redan inom en vecka efter återföring och då till slut testat lite tidigare och sen även på test dagen.. Den första återföringen i Oktober då fick jag dock + på stickan runt test dagen trots blödning, så antar det var en sk kemisk graviditet kanske..

okej! Fint att ni har ett barn sen innan :) men det låter ju som du haft det väldigt kämpigt!! Hoppas Ivf kan göra trixet för oss båda!! vi har försökt i tre år men hände ju inget.. han har barn sen innan, men vi träffades sent och nu verkar vi ha det svårare helt enkelt.. 
    Ja, åldern har nog spelat in här med! Vi är nu 36 och 39 år gamla. Hur gamla är ni? ☺️ 

Alltså denna väntan. Påminner om vanlig väntan efter ÄL när man haft sex och försökt pricka rätt tid osv, men nu VET man ju att det ligger ett litet befruktat ägg därinne och flyter omkring, det är ändå nåt annat känns der som! 
  • EJT
    Doris2024 skrev 2025-04-23 08:48:08 följande:

Tar ni alla något extra efter insättning? 
    Är det någon som bara kör på naturlig cykel och den egna kroppen? 
    Vi har återföring i eftermiddag, andra försöket och bara kört på min egen kropps funktion trots min ålder. Läkaren sa att allt ser ju bra ut och vi har ju problemet hos min sambo, därav ivf. 

Jag kör en färsk återföring nu så det är därför jag haft hormoner! Vet ej hur det skulle planeras vid ev frysåterföring. 
  • EJT
    Hejåhoj skrev 2025-04-23 06:56:14 följande:
    36 och 43🙏🏼

hahah ja det är hemskt samtidigt som fantastisk.. å inatt har jag vaknat och vart jätte varm sen sjukt torr i munnen så fått druckit en gång i timman typ å sen sprungit upp och kissat! Måste ju va den där cyclogesten? 
    Ingen aning, jag har inte märkt något särskilt från proggisarna, men det är säkert olika! Håller tummarna att det är något annat förstås, även om det kanske är lite tidigt än? ☺️
  • EJT
    Hejåhoj skrev 2025-04-23 20:47:56 följande:
    nä vet inte jag heller, detta är inget jag tänkte på när jag fick cyklogest i oktober. minns att magen va svullen, va trött vilket jag också är nu, mådde lite illa och spända bröst å sjuk huvudvärk efter några dar!! Ja det borde va tidigt men om det blivit nå med en 5dagars så borde min ha fäst senast i förmiddags om det nu är så pass precis😅 har känts annorlunda i magen idag, å spänt lite neråt äggstockarna.. hur mår du? ☺️
    Vad spännande! När jag frågade chatGPT verkade det som att blastocysten liksom fäster över dlera dagar, men att den börjar infästningen väldigt tätt inpå insättningen? Dvs typ resan dag 2 ofta? Har du fått samma information? Jag går heöa riden runt och tänker på hur lilla blaston i magen mår och har det, haha 🙈 

Jag mår bra och har inga andra symtom än lätt mensvärk. Men det hade jag redan lite känningar av på morgonen innan återföringen, vilket sen triggades mer edter årerföringen (är ganska känslig och får lätt lite mensvärkkänsla av gynundersökningar). Jag hade dock ett dygn fritt från mensvärk sen, men igår kväll började jag få lite lätt värk igen så jag vill hoppas att set kanske kan vara blaston som börjar fästa så smått mot slemhinnan - men det är nog mest önsketänkande...

En annan tanke jag har är att mensvärken (edtersom den kom innan årerföringen eg) inte är ett gott tecken utan att kroppen lite för tidigt förberedde sig för mens och att slemhinnan inte utvecklats som den ska osv. Ja, många tsnkar som du hör...
Svar på tråden IVF 2025