• EJT

IVF 2025

Anonym (Obi) skrev 2025-05-11 21:23:30 följande:

Vilken klinik har ni använt er av?

lycka till alla under sina resor <3

Carl von Linne i Uppsala. 
  • EJT

Vad roligt med så många nya i tråden sen jag var inne senast! Jättekul med många att följa. Kan man inte försöka skapa någon slags presentationslista för alla så man kan ha koll? Typ ålder, barn tidigare eller ej, hur många försök man gjort? Vet inte vad som ner kan vara relevant att få med? 

• EJT
    Anonym (Syster) skrev 2025-05-15 05:13:24 följande:
    Det låter ju jättebra! 

33 år gammal. Ska göra första försöket någonsin nu i maj. Aldrig blivit gravid på naturlig väg. 
    Har pcos och eventuellt endometrios. Väntar på utredningen angående det sistnämnda. 

Ska göra det korta protokollet. Gör allt i Uppsala. 
    Kliniken är rädd för att jag ska bli överstimulerad pga att jag redan har en bra ägg reserv. 
    Vi ska göra icsi, där dom också kirurgiskt ska plocka spermier från min sambo. 

Vi har försökt utan resultat i 7 år. ❤️
    Vad fin presentation. Jättekul att få veta mer om er. Håller tummarna inför ert första försök! PCOS ger ju ändå en högre chans vid Ivf så håller tummarna. 
    Jag tänkte att vi kan göra en lista som följer i tråden, som nästa person kan kopiera och sen när ev nya kommer in kan de också fylla på. Då kan man bara titta på listan och få en överblick över vilka är. 
    Jag börjar så får gärna ni andra fylla på! Man får lägga till den informationen man vill, behöver inte vara exakt samma som mig.

EJT - 36 år, ett barn född 2020, har försökt för syskon i 2 år och haft 2 missfall (misstänkta utomkveds) och ett konstaterat utomkveds där jag opererat bort en äggledare. Gör nu IVF på CVL, ska påbörja 2:a försöket nästa mens.
  • EJT

Nu till andra försöket så har läkaten bytt ut endast menopur mot menopur+gonal-f i kombination. Jag tar totalt samma dos hormon (225 enheter), men nu tar jag 175 gonal-f och 150 menopur. 

Jag tycker mig läsa mig till att personer får många fler äggblåsor med gonal-f då det innehåller med FSH än menopur. Det gör mig lite orolig då jag senast, med enbart menopur, fick ut 15 ägg (vet ej om det vfanns fler äggblåsor?) och jag ogärna vill få till fler och riskera överstimulering.... 

• EJT

Ni som satt in blastocyst (5 dagars), när efter äggplock börjar ni ta progresteron? 

På CVL har jag fått instruktion om att börja kvällen två dagar edter äggplock, men det känns sent. Undrar därför hur ni andra har fått instruktion?

• EJT

Nu är jag igång med stimuleringssprutor igen. Dag 5. Hur ligger ni andra till? 

• EJT
    MrsHoppas skrev 2025-06-05 07:15:42 följande:

Fattar ingenting 😱 

Tog precis ett tidigt graviditetstest för att bara få det ur systemet och veta att det är för tidigt för att testa.

Men tror fan jag ser ett streck?? Kan man lita på det så här tidigt?

Är på ruvardag 5 efter FET med blastocyst. Har inte tagit någon ÄL spruta eller nåt sånt.

Ååhhhh vad spännande! Borde ju vara ett ett plus då tänker jag 😍 Wow håller tummarna! 

• EJT

När börjar ni ta progresteron efter äggplock? Sätter ni in blastocyst eller 2-3 dagars ägg?

• EJT
    starrsky skrev 2025-06-13 21:26:55 följande:
    Jag började kvällen efter även om kliniken sa 2 dagar efter, överförde två dagars och ville ha tagit första vagitoriet innan, kändes mer rätt för mig efter jag läst hur andra gör. 
    Jamen exakt, kliniken säger på 2 dagar efter, på kvällen... Jag ska sätta in 5-dagars dock. Tycker ändå det känns sent med två dagar efter äggplock, ska man liksom inte följa när kroppen naturligt börjar producera progresteron, då är det ju direkt efter ägglossning (äggplock i detta fall då). Tycker samtidigt det känns läskigt att göra nåt annat än att följa deras instruktioner. Förra gången hade jag rejält med mensvärk på morgonen innan återföring (hade inte haft det någon annan gång) så det kändes också som att kroppen lanske förberedde sig lite för mens...
  • EJT
    starrsky skrev 2025-06-13 21:24:38 följande:

Hej igen alla hoppfulla kämpar. 

(Jag är 33, lågt AMH, första ivf).

Vårt enda lilla ägg som vi fick, blev befruktat och nu är jag gravid :') Kan inte riktigt tro det, trots att jag har så mkt illamående som konstant påminner mig. Nu v 5+1 och bokat ett tidigt ulj 7+0. 

Fått ett missfall tidigare i v 6 på spontan graviditet, så vill bara snabbspola tiden nu. Har inte laddat ner någon app eller så än, lever i förnekelse typ. Får ont som mensvärk varje dag (speciellt efter toabesök) vilket skrämmer mig och kollar frenetiskt efter blod på pappret. Känner mig smått hysterisk. Men hoppas hoppas innerligt att detta embryo väljer att stanna. 

Heja alla er som väntar på plus ❤️

Mensvärken tror jag är ett gott tecken. Det hade jag mycket av med min dotter (som kom naturlig väg) - livmodern som växte 🥰
  • EJT

Jag plockade 10 ägg igår. 6 blev befruktade fick jag nyss veta! Hoppas hoppas det blir 1-2 blastocyster 🤞

• EJT

Återföring idag men tyvärr fanns bara en liten blastocyst stadie 1 😔 Känns hopplöst men nu simmar det därinne. Känns inte ens som jag hört om andra som satt in så tidig blastocyst?

• EJT
    Hejåhoj skrev 2025-06-18 11:45:11 följande:

Hej ivf-vänner☺️
    förlåt jag inte skrev nå mer efter förra återföring i april, fick mensen å blev så jävla ledsen så jag loggade allmänt bara ut..
    i fredags den 13e gjorde jag återföring med ett fryst 5dagars så idag är jag på ruvardag 5! Fick en liten rosa blödning rd3 och efter det lite bruna flytningar.

ska läsa igenom allt sen jag va inne senast och se hur det gått för alla! 

Så hoppfullt det låter med en liten blödning! Håller alla tummarna!!
  • EJT
    Hejåhoj skrev 2025-06-18 17:40:32 följande:
    Hej igen☺️ 
    men vad betyder stadie 1 ? Hur många stadier finns det? Till mig sa han bara att den såg fin ut och typ inget mer 😆 och jag tar inget progesteron denna gång, blev bara en ovitrellespruta en vecka innan återföringen För jag hittade inte ägglossningen själv, men han såg dagen innan sprutan att det va på gång!

ja känns annorlunda denna gången emot sist, men har iofs lärt mig vid det här laget att det inte behöver betyda nått? men jag hoppas 😍😍
    Det betyder att blasocysten är outvecklad, precis mellan en mola och blastocyst. Den har vuxit långsammare än förväntat. Man vill att de är omkring stadie 3-5 när man sätter in dem dag 5. Såg din blastocyst fin ut så befann sig den nog där, det gör de flesta ☺️
Svar på tråden IVF 2025