IVF 2025
Vilken klinik har ni använt er av?
lycka till alla under sina resor <3
Vilken klinik har ni använt er av?
lycka till alla under sina resor <3
Vad roligt med så många nya i tråden sen jag var inne senast! Jättekul med många att följa. Kan man inte försöka skapa någon slags presentationslista för alla så man kan ha koll? Typ ålder, barn tidigare eller ej, hur många försök man gjort? Vet inte vad som ner kan vara relevant att få med?
Nu till andra försöket så har läkaten bytt ut endast menopur mot menopur+gonal-f i kombination. Jag tar totalt samma dos hormon (225 enheter), men nu tar jag 175 gonal-f och 150 menopur.
Jag tycker mig läsa mig till att personer får många fler äggblåsor med gonal-f då det innehåller med FSH än menopur. Det gör mig lite orolig då jag senast, med enbart menopur, fick ut 15 ägg (vet ej om det vfanns fler äggblåsor?) och jag ogärna vill få till fler och riskera överstimulering....
Ni som satt in blastocyst (5 dagars), när efter äggplock börjar ni ta progresteron?
På CVL har jag fått instruktion om att börja kvällen två dagar edter äggplock, men det känns sent. Undrar därför hur ni andra har fått instruktion?
Nu är jag igång med stimuleringssprutor igen. Dag 5. Hur ligger ni andra till?
Fattar ingenting 😱
Tog precis ett tidigt graviditetstest för att bara få det ur systemet och veta att det är för tidigt för att testa.
Men tror fan jag ser ett streck?? Kan man lita på det så här tidigt?
Är på ruvardag 5 efter FET med blastocyst. Har inte tagit någon ÄL spruta eller nåt sånt.
När börjar ni ta progresteron efter äggplock? Sätter ni in blastocyst eller 2-3 dagars ägg?
Hej igen alla hoppfulla kämpar.
(Jag är 33, lågt AMH, första ivf).
Vårt enda lilla ägg som vi fick, blev befruktat och nu är jag gravid :') Kan inte riktigt tro det, trots att jag har så mkt illamående som konstant påminner mig. Nu v 5+1 och bokat ett tidigt ulj 7+0.
Fått ett missfall tidigare i v 6 på spontan graviditet, så vill bara snabbspola tiden nu. Har inte laddat ner någon app eller så än, lever i förnekelse typ. Får ont som mensvärk varje dag (speciellt efter toabesök) vilket skrämmer mig och kollar frenetiskt efter blod på pappret. Känner mig smått hysterisk. Men hoppas hoppas innerligt att detta embryo väljer att stanna.
Heja alla er som väntar på plus ❤️
Jag plockade 10 ägg igår. 6 blev befruktade fick jag nyss veta! Hoppas hoppas det blir 1-2 blastocyster 🤞
Återföring idag men tyvärr fanns bara en liten blastocyst stadie 1 😔 Känns hopplöst men nu simmar det därinne. Känns inte ens som jag hört om andra som satt in så tidig blastocyst?
Hej ivf-vänner☺️
förlåt jag inte skrev nå mer efter förra återföring i april, fick mensen å blev så jävla ledsen så jag loggade allmänt bara ut..
i fredags den 13e gjorde jag återföring med ett fryst 5dagars så idag är jag på ruvardag 5! Fick en liten rosa blödning rd3 och efter det lite bruna flytningar.
ska läsa igenom allt sen jag va inne senast och se hur det gått för alla!