• Anonym (Mamma)

Kan jag få dem att ändra fakturan?

Pappan bokade in barnets tandläkartid på min vecka utan att checka av med mig. Jag utgick ifrån att han skulle hämta och ta henne dit, men det gjorde han inte och nu har jag fått hem en faktura för det missade besöket. Kan jag be dem skriva den i hans namn? Känns inte rättvist att jag ska få lägga pengar på något jag inte själv orsakat.

• Svar på tråden Kan jag få dem att ändra fakturan?
  • Kotti

så jobbig situation TS att du och exet har det så och extra jobbigt att få en massa ifrågasättande här på familjeliv. Hoppas du kan ta det med tandläkaren. Lycka till.

Ha en fin dag! Have a nice day!
  • Anonym (P)

Du bestrider fakturan hos tandläkaren. Går inte det, går du vidare till regionen. Barntandvård är regionfinansierad. 

• Kotti
    EpicF skrev 2025-01-27 20:09:51 följande:
    Känns lite märkligt att du inte vill ta ansvar över din dotter pga pappan har bokat tiden. 
    Det var en onödig kommentar!
    Ha en fin dag! Have a nice day!
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2025-01-27 20:09:51 följande:
    Känns lite märkligt att du inte vill ta ansvar över din dotter pga pappan har bokat tiden. 
    Jag tar ansvar för alla mina barn, men det här är HANS tabbe, inte min. HAN är inte ett barn och borde kunna säga ifrån om han inte kan ta tiden han själv bokat. Att jag ska betala för hans skit är helt orimligt.
  • Krocko
    Anonym (P) skrev 2025-01-27 20:12:13 följande:

Du bestrider fakturan hos tandläkaren. Går inte det, går du vidare till regionen. Barntandvård är regionfinansierad. 

Det här barnet går privat och självklart ska föräldrar göra upp sånt här sinsemellan. Hur i hela friden ska tandläkaren veta om barns föräldrar är skilda eller sammanboende? Fakturan skickas dit barnet är folkbokförd så klart.
  • Anonym (N)

Prata med dom som skickat fakturan och säg att du inte har något med det här att göra.

Annars så skulle väl vem som helst kunna boka besök i någon annans namn

• Krocko
    Anonym (N) skrev 2025-01-27 20:20:17 följande:

Prata med dom som skickat fakturan och säg att du inte har något med det här att göra.

Annars så skulle väl vem som helst kunna boka besök i någon annans namn

Så klart hon har med saken att göra! Hon är barnets vårdnadshavare.

Varför skulle någon göra något sådant? 
  • Anonym (Christine)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-01-27 20:07:17 följande:
    Hade tiden bokats för länge sen hade jag skickat den vidare, men det här var samma vecka.
    Bara skicka dem vidare när du får dem. Påminnelser brukar ju ändå komma bara ett dygn eller två i förväg, oavsett när tiden bokades.
  • Anonym (P)
    Krocko skrev 2025-01-27 20:20:04 följande:
    Det här barnet går privat och självklart ska föräldrar göra upp sånt här sinsemellan. Hur i hela friden ska tandläkaren veta om barns föräldrar är skilda eller sammanboende? Fakturan skickas dit barnet är folkbokförd så klart.
    Också privata tandläkare som tar emot barn, får ersättning från regionen. Självklart bestrider man fakturan. TS har inte ingått avtal och det ska rätas upp. 
  • Anonym (M)

Det är väl bara du låter bli att betala, jag kan inte se att du i slutändan kommer ha någon skyldighet att betala då du inte har avtalat om denna tandläkartid.

Svar på tråden Kan jag få dem att ändra fakturan?