hmm77 skrev 2025-02-09 16:41:19 följande:
du låter så bitter
Jag är inte bitter. Jag är uppriktig. Män är ju generellt ganska dåligt insatta i kvinnohälsa och kvinnovård så att säga att jag som kvinna, som inte vill ha barn, bara ska ta tag i en sterilisering och få det gjort (för att män tycker det är obekvämt med kondom) är ganska okunnigt och korkat. Som att en kvinna i barnafödande ålder bara knäpper med fingrarna så får man en sterilisering av regionen. Det är en process. Och nästan omöjligt (i min region i alla fall, men skulle tippa på att det är ungefär likadant i hela landet) när man är inom ett visst åldersspann. Man ska vara i rätt mindset för att kontakta vården om det, och mentalt förberedd på en övertalningskampanj om varför man inte borde sterilisera sig, och definitivt inte innan man fått barn.
För mig var det ett mycket enklare beslut att sluta ha sex med män på obestämd tid. Och om jag senare i livet letar en partner så ser jag helst att han är steriliserad. Men det kanske var den biten som var en öm tå för män i denna tråd.
Jag lovar, jag har ett bra liv och är supernöjd där jag är. Till mäns förtret så mår självvalda singelkvinnor rätt bra. Även om det kan vara svårt att greppa för det motsatta könet. Skadar jag någon annan när jag valt att avstå sex med andra? För jag tar inte skada av det. Det går utmärkt att ha sex med sig själv, och jag kommer oftare än vad jag någonsin gjort med en man.
Inväntar fortfarande kommentaren om att det enda jag behöver är ett riktigt knull av en kuk för att bli lite gladare. Det brukar ju vara mer regel än undantag.