BIM Mars 2025
Jag blev gravid i januari men fick tidigt missfall, så vet att det inte är "helt slut" iaf, det var oplanerad graviditet.
Jag är mest nyfiken på äggen som sagt, kan man inte ta reda på det via blodprov och utlåtande?
Jag blev gravid i januari men fick tidigt missfall, så vet att det inte är "helt slut" iaf, det var oplanerad graviditet.
Jag är mest nyfiken på äggen som sagt, kan man inte ta reda på det via blodprov och utlåtande?
Fick mens i helgen, så hoppar över till bim-tråden för april! Lycka till alla som fortfarande väntar på plus <3
Håller tummarna att det trillar in fler plus i tråden 🙏 Vi trodde vi skulle hinna en bim till i mars men gynbesök idag visar ingen äl på gång.
Fått progesteron utskrivet men ska se om cykeln stabiliserar sig mer själv innan vi börjar på den. Så vi kommer inte gå all in förrän bim blir maj trots allt. Sonen var för liten för att förstå jul i år så vi vill ha tid för honom och framförallt vara hemma ❤️ Det tar emot att missa chanser, speciellt eftersom läkaren sa att vi inte kanske skulle överväga ivf tidigare än ett års försök. Men känner mig hoppfull att progesteronet ska ge oss en lutealfas där det finns en chans att det hinner fästa.
Kommer följa mars och april trådarna för att hoppas få se många fina plus och fina julklappar 🥹
BIM snart och var hos gynekologen i går. Tydligen har jag PCO (inte PCOS, utan PCO). Enligt henne behöver det inte försvåra fertiliteten, och hon kunde bekräfta att jag har haft ägglossning. Tydligen är det bara att äggen sitter på annorlunda sätt som är PCO, medan PCOS är en helt annan diagnos. Förvirrande.
Men hon tipsade om något som heter Donaferty? Har någon av er testat? Är det bra?
Jag tar donaferty, men bara gjort någon månad och precis efter att cykeln kommit tillbaka efter första barnet. Hört bra om den och spännande att även gyn rekommenderar den 🙃
Var hos fertilitetsläkare igår som frågade mig om jag hade några symtom på pcos, vilket jag svarade nej på. Men är osäker såhär i efterhand. Har alltid varit låg vikt snarare än rund (nu har jag dock några mammakilon). Men haft problem med finnar och något längre cykler emellanåt.
Någon här som både tempar och tar ägglossningstest?
Positivt Äl-test cykeldag 12 och sen temphöjning först cykeldag 16.
Känns det glappet verkligen rimligt? Jag uppfattar det som att det gått alldeles för lång tid mellan positivt test och temphöjningen? Äl-test efter dag 12 har varit negativa.
Tack för svar.
ja, jag fortsatte testa och de blev svagare och svagare. Tog ett igår som nästan var helt blankt och sen imorse på dag 16 kom temphöjningen. Mycket märkligt cykel och svårt att veta om man ägglossat eller inte.

Jag kan inte avgöra om det är spökstreck eller en början på något🙈
Men åh så spännande! Låt din tid gå fort de närmaste dagarna så du kan testa igen!
essy at home var sega för mig i början med sonen! Babyplans tidiga visade tydligt när easy at home var svagt
hoppas!
Jaha, det brukar väl ta ett tag att gå tillbaka. Håller med om att det är jobbigt att vänta så länge på ägglossning. Det blir en del pengar man lägger på tester och allt 😅