• Anonym (w45y)

En fråga till kvinnor

Snubblade över en video där en snubbe intervjuar svenska tjejer om de kunde tänka sig att dejta en kortare kille och undrar varför det är viktigt att killen ska vara längre.

Det jag inte förstår är... kvinnor vill vara jämlika med män. Men de vill ändå ha sin stora starka beskyddande man att titta upp på och det även helst i klackar. 

Man vill vara jämställd men samtidigt vill man vara liten gentemot mannen och att han ska beskydda henne. Men det är ju inte jämställt överhuvudtaget.

Hur går det ihop egentligen? Vill man ha jämställdhet eller inte?

Eller gissar jag rätt nu, den svenska kvinnan anser sig ha rättighet till att få välja och vraka och bete sig illa mot dom hon inte gillar och samtidigt kräva beskydd av männen?

Vill man vara jämställd så är det antagligen lättare om man är i samma ögon nivå.

• Svar på tråden En fråga till kvinnor
  • Anonym (Jjk)

Attraktion är biologiskt. Jämställdhet en konstruktion i ett modernt samhälle. 

• Anonym (w45y)

Oj vad det hade hänt mycket i tråden idag! 

Vilken kämpe du är Rob!

Jag hoppas verkligen att du finner och får vara med din dröm tjej snart! Men du lär inte göra det i Sverige men du har alla förutsättningar då du är högutbildad. Ska inte vara något problem.

• Anonym (Gillar skillnaden)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 19:57:12 följande:
    Spännande att du jämför dig med en bäbis.  Vill kvinnor känna sig som en bäbis?   

Bra att du så mycket dock.  Sen behöver inte långa vara starka bara för att de är långa. Jag lyfter mer än de flesta flaggstänger på gymmet om det nu spelar någon roll.
    Är lite tabu för kortväxta att gilla sådana saker. Men ibland vill jag känna mig som en bäbis. Jag kunde gå fram till honom och sträcka upp armarna och han lyfte upp mig...sådana saker kan vara väldigt mysigt.
  • Anonym (Hello Bunda)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 19:52:52 följande:
    Om man tar fakta som skit, så visst.
    Fakta såsom att alla kvinnor ska tvingas banta för att jag föredrar det?

Låter fortfarande som ett Rob-problem
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Hello Bunda) skrev 2025-02-13 20:07:18 följande:
    Fakta såsom att alla kvinnor ska tvingas banta för att jag föredrar det?

Låter fortfarande som ett Rob-problem
    Inte för min skull. För sin egen skull.
    Att sen du blir attraktivare på köpet är en bonus.
  • Anonym (w45y)

Alltså jag skrev ju att jag blev lite full i fan och att jag skrev endast för at provocera lite. O det lyckades visst! Garvade till några gånger i tråden och ni har gett mig smeknamnet Alfa hanne. Tycker det är förvånande då jag aldrig har självutnämnt mig till det. 

Nej, men såhär är det. Jag tänkte på en kompis jag hade förr. Han var invandrare och tror han var typ 158? kanske. Han var den roligaste och snällaste killen i våran grupp och han såg faktiskt riktigt bra ut både i ansiktet och vältränad.

Han var våran lilla maskot som alla tyckte väldigt mycket om. Men han fann sig igen tjej. Sedan fick han ta över sin pappas företag. Och jäklar vad tjejerna rusade till honom. 

Det var hans situation jag tänkte på när jag skrev tråden. Och jo, det var en polare och nej det var inte jag alltså.

Det är det här hyckleriet som stör mig i det svenska samhället. Kvinnorna bara får för sig något och totalt sågar och kan bryta ner en kort kille, för att sedan dregla ner sig när han fick status. 

Sverige är nog bland det absolut mest jämställdaste landet i Världen. Så kravet om att en kille ska vara lång eller framgångsrik är ju..konstigt? När det inte finns ett egentligt behov av det för at kunna bilda familj och få sig ett bra liv.

Som jag skrev så larvade jag mig bara när jag skrev tråden. Men efter att ha sett hur spydiga ni är mot Rob som faktiskt lyfter ett problem... Och det räcker visst inte att 1 skriver något kränkande, utan ni är flera! Det är ju bara sjukt.

Visst om ni jävlades  med mig för jag startade tråden enbart för att provocera på skoj. Men att ni behandlar någon som rob såhär när det bara skriker om han att han vill finna sig kärleken är bara skamligt! 

• Anonym (Hello Bunda)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 20:11:24 följande:
    Inte för min skull. För sin egen skull.
    Att sen du blir attraktivare på köpet är en bonus.
    Så du har personligen inga problem med att det finns tjocka kvinnor här och där?

Allt tyder på annat. Dvs att det här mynnar ut till ett Rob-problem
  • Anonym (Hello Bunda)
    Anonym (w45y) skrev 2025-02-13 20:17:49 följande:

Alltså jag skrev ju att jag blev lite full i fan och att jag skrev endast för at provocera lite. O det lyckades visst! Garvade till några gånger i tråden och ni har gett mig smeknamnet Alfa hanne. Tycker det är förvånande då jag aldrig har självutnämnt mig till det. 

Nej, men såhär är det. Jag tänkte på en kompis jag hade förr. Han var invandrare och tror han var typ 158? kanske. Han var den roligaste och snällaste killen i våran grupp och han såg faktiskt riktigt bra ut både i ansiktet och vältränad.

Han var våran lilla maskot som alla tyckte väldigt mycket om. Men han fann sig igen tjej. Sedan fick han ta över sin pappas företag. Och jäklar vad tjejerna rusade till honom. 

Det var hans situation jag tänkte på när jag skrev tråden. Och jo, det var en polare och nej det var inte jag alltså.

Det är det här hyckleriet som stör mig i det svenska samhället. Kvinnorna bara får för sig något och totalt sågar och kan bryta ner en kort kille, för att sedan dregla ner sig när han fick status. 

Sverige är nog bland det absolut mest jämställdaste landet i Världen. Så kravet om att en kille ska vara lång eller framgångsrik är ju..konstigt? När det inte finns ett egentligt behov av det för at kunna bilda familj och få sig ett bra liv.

Som jag skrev så larvade jag mig bara när jag skrev tråden. Men efter att ha sett hur spydiga ni är mot Rob som faktiskt lyfter ett problem... Och det räcker visst inte att 1 skriver något kränkande, utan ni är flera! Det är ju bara sjukt.

Visst om ni jävlades  med mig för jag startade tråden enbart för att provocera på skoj. Men att ni behandlar någon som rob såhär när det bara skriker om han att han vill finna sig kärleken är bara skamligt! 

Så du låtsades hela tiden samtidigt som du gnäller och framställer korta killar och Rob som offer. Helt vanlig kvinnoföraktande familjelivskille. 
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (w45y) skrev 2025-02-13 20:17:49 följande:

Det är en användare här som kallar sig Alpha male. Det är ingen som sagt att du kallat dig det, utan att du liknar den användaren i sättet du skriver.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Hello Bunda) skrev 2025-02-13 20:18:36 följande:
    Så du har personligen inga problem med att det finns tjocka kvinnor här och där?

Allt tyder på annat. Dvs att det här mynnar ut till ett Rob-problem
    Jag tycker det är tragiskt.  Sen att det finns massor av tjejer som på pappret skulle passa mig. Men sen är de överviktiga.  Man ser att er skulle vara fotomodeller om de var smala då ansiktena har potential...
    Varför liksom?   Varför vill man vara tjock ?
Svar på tråden En fråga till kvinnor