Anonym (Gillar skillnaden) skrev 2025-02-13 19:47:58 följande:
Jag gillar det här med att känna mig liten ihop med en stor stark man. Som med min ex som lyfte och bar mig, lyfte upp mig för att kyssa mig eller sex där han kunde stå upp hålla mig och jag var i luften hela tiden.
Eller när vi badade, jag är väldigt dålig på att simma men att han höll mig så vi kunde simma ut djupt och jag var aldrig rädd. Kändes lika säkert som att hålla i en flytboj eller ha flytväst
Han kunde lyfta mig över huvudet och träna axelpressar med bara en hand med mig..eller att jag hängde i hans arm och försökte räta ut den men han höll den fast bara med biceps. Eller när han lyfte mig och jag kunde vara ett flygplan (precis som föräldrar kan leka med en bebis)
Även om jag väger väldigt lite så tror jag inte en man utan muskler som är kort skulle kunna göra så alls. Inte ens lyfta mig över huvudet på raka armar med bägge händerna...men han kunde det med en hand.
Uppskattar din ärlighet! O juste, du borde verkligen kolla på Anatoly på Youtube för du kunde inte ha mer fel.
Tyvärr kommer jag säkert låta väldigt dryg nu för vet inte hur jag ska säga det på annat sätt. Men det är inte riktat personligen mot dig utan det är folket jag vill nå ut till. Så du vet.
Så till folket:
Har fick vi alltså ett exempel på precis det jag syftade på i min ts. De som vill ha 20cm + längre snubbar vill ju bli upplyfta och burna som ett barn. Det var just det här jag syftade på när jag drog ett streck till jämställdhet.
Varför ska en man vara jämställd med någon som vill bli behandlad som ett barn fysiskt? Det betyder ju alltså (ja, jag såg att statistiken rob gav kanske inte var den bästa) men han har en poäng där iallafall och även får med håll ifrån någon eller tom några i tråden om att flertalet kvinnor vill ha en längre man, helst en mycket längre man. Så (nu tar jag siffran baserat på robs källor, men då skulle alltså ca 70 procent av kvinnorna vill bli omhändertagna. De vill inte arbeta heltid, de vill inte göra något som är tråkigt, allt ska vara roligt precis hela tiden annars så är man inte värd att vara i deras bekantskapskrets OM inte killen nu är lång.
Bara dom får känna sig som barn, då kan dom tänka sig att gå igenom det där. Men de har noll absolut noll förståelse för de (taget på en höft) 40% av männen som aldrig finner sig en partner. O vågar nämna något så ska den sågas sönder.
Det betyder iallafall att flertalet män arbetar men blir dissade när det kommer till att skapa sig en familj för att kvinnor endast ska sikta högt. Dena ena sidan gör allt medans den andra sidan beter sig som ett barn och vill bli upplyft som ett litet barn. Så varför skulle man en man vara jämställd en blondinbella som enbart konsumerar smink och säger till de få snubbarna som hon ändå råkar ligga med att de minsann ska vara Tacksam över att de fick vara med en sådan vacker tjej som henne och att det aldrig kommer hända igen. Det är ju för narcissism på hög nivå! Varför ska dom få kräva jämställdhet?
Män och kvinnor är inte jämställda, varken fysiskt eller mentalt.
Nu syftar jag på folk kring 30 år och neråt.
Hon vill inte städa, sköta hemmet, arbeta eller föda barn. Mannen måste arbeta ha hög status vara lång och o finner dom sig inte sin långa eller framgångsrika snubbe utan en helt vanlig normal arbetande snubbe på 17ca ja då ska han behöva räkna med att behöva ta hand om barnen varannan vecka dessutom.
Dagens kvinnor (inte alla) men just såna här "blondin och brunett "bellor beter sig extremt kränkande ansikte mot ansikte mot korta män. Och det är helt okej att 70% mobbar ut 40 procent totalt. Så länge han är en kort snubbe så får han skylla sig själv. Jag vet att jag minsann förtjänar mer! Jaha, och vad är det som gör att du förtjänar mer? Har du sett hur jag ser ut eller får man till svar.
Ingenting om kunskaper, konsekvens tänkande eller en vilja att mötas upp för att åtminstone se vem personen faktiskt är som person.
Och frågar man kvinnor i andra länder på sydligare breddgrader så bryr dom sig knappt alls om killen är 10 cam längre eller kortare. No PROBLEM!
Medans i Sverige så mobbas korta killar till den grad att säkerligen har ett antal tagit sina liv för att de hela tiden blir dissade av sin längd. Jo jag tror det, det är ungefär ca 1500 pers per år som tar sitt liv så garanterat att det har hänt.
Jag läste i en annan tråd en gång, minns inte vad den hette nu, men där skrev en en kvinna till någon kille att han får skylla sig själv och om han skulle bli längre. Det är ju helt sinnessjukt! att behandla andra såhär.
Men jo, klart man får ha preferenser. Men någonstans måste man landa i att man inte kanske behöver just sin ideala dröm utan det finns någonting som är viktigare i livet än så och det är band mellan människor, mellan könen samt att försöka skapa sig ett liv tillsammans med någon.
Vi lever i ett samhälle där allt fler knaprat tabletter och sitter ensamma. Den ena sidan når inte den andra sidan för den sidan nekar första sidan för de vägrar rubba på sina ideal. Något har gått riktigt fel i samhället och jag vet att man förnekar det men det är faktiskt dags att börja vakna och förstå att bara för att ni aldrig varit med om liknande 45 år och uppåt så betyder det inte att det inte sitter flera flera årskullar yngre som faktiskt blivit drabbade.
Jag håller med om att min trådstart var lite löjlig. Och kanske ni inte håller med mig i det jag skrev nu o kanske ni bliv provocerade. Men i grund och botten så handlar det ju om att ha preferenser som är välmående för samhället, för så är det inte längre idag. Och detta behöver lyftas upp till ytan och reda ut vad det exakt handlar om.
För så iskalla som dessa kvinnor kan vara bara för att någon är 2-10 cm kortare... det måste ju ändå tyda på någon form utav narcissism eller något psykopat liknande.