• Anonym (w45y)

En fråga till kvinnor

Snubblade över en video där en snubbe intervjuar svenska tjejer om de kunde tänka sig att dejta en kortare kille och undrar varför det är viktigt att killen ska vara längre.

Det jag inte förstår är... kvinnor vill vara jämlika med män. Men de vill ändå ha sin stora starka beskyddande man att titta upp på och det även helst i klackar. 

Man vill vara jämställd men samtidigt vill man vara liten gentemot mannen och att han ska beskydda henne. Men det är ju inte jämställt överhuvudtaget.

Hur går det ihop egentligen? Vill man ha jämställdhet eller inte?

Eller gissar jag rätt nu, den svenska kvinnan anser sig ha rättighet till att få välja och vraka och bete sig illa mot dom hon inte gillar och samtidigt kräva beskydd av männen?

Vill man vara jämställd så är det antagligen lättare om man är i samma ögon nivå.

• Svar på tråden En fråga till kvinnor
  • Anonym (Sina)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 15:41:41 följande:
    Men om större delen av kvinnorna söker en lång man så är det givet att jag välja bort av den stora massan. Oavsett politiska åsikter.
    Nej, i ditt fall är det inte den avgörande faktorn. Lär dig det.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Eli) skrev 2025-02-13 15:45:19 följande:
    Det är väl egentligen inget konstigt. Men det borde väl fungera som sporre för dig att skaffa en utbildning istället för att gnälla på fl över tjocka kvinnor om det nu är så jävla viktigt för dig att hitta en smal kvinna. Längd kan man inte göra så mycket åt men du kan välja om du vill förbli obildad eller ej.
    Haha, nu är jag redan högutbildad men inte lång.  Ingen utbildning hjälper mot det.
    Kvinnor kan däremot både utbilda sig och gå ner i vikt...
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 15:59:58 följande:
    Haha, nu är jag redan högutbildad men inte lång.  Ingen utbildning hjälper mot det.
    Jo visst du...
  • Anonym (M)
    Anonym (Sina) skrev 2025-02-13 15:39:58 följande:
    Fast att du väljs bort har ingenting med din längd att göra. Alls.
    Varför frågar de då efter hur lång han är?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 14:52:05 följande:
    Det där tror jag är Rappakalja...
    Jag har aldrig fått frågan om vilket parti jag röstar på... Däremot har jag fått frågan om hur lång jag är.

Kvinnors vikt spelar mkt mkt större roll...
    Fast nu var ju detta en riktig undersökning med 3000 svarande, så vad du tror är oväsentligt. Värderingar anses som oerhört viktigt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-13 16:19:35 följande:
    Fast nu var ju detta en riktig undersökning med 3000 svarande, så vad du tror är oväsentligt. Värderingar anses som oerhört viktigt.
    Fast om mannen är kort betyder hans värderingar inget.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 16:27:40 följande:
    Fast om mannen är kort betyder hans värderingar inget.
    Är vi tillbaka där igen nu? Det finns fortfarande kvinnor som inte bryr sig om längden. Oavsett vad du tror.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-13 16:34:49 följande:
    Är vi tillbaka där igen nu? Det finns fortfarande kvinnor som inte bryr sig om längden. Oavsett vad du tror.
    1/10 kvinnor där majoriteten är tjocka ?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 16:36:30 följande:
    1/10 kvinnor där majoriteten är tjocka ?
    Nej.
  • Anonym (Hello Bunda)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 15:59:58 följande:
    För att det ska passa in för just dig? Du verkar helt besatt. Det är väl bara att ragga på smala tjejer då? Ingen tvingar dig att bli tillsammans med en tjockis. Men med tanke på den kontrollerande attityden du uppvisar om -alla- kvinnor så antar jag att det inte blir napp någonstans.
Svar på tråden En fråga till kvinnor