Inlägg från: Dr Nail |Visa alla inlägg
  • Dr Nail

Fred i Ukraina

Tom Araya skrev 2025-03-10 17:04:00 följande:
    Ja, han är glömd nu när USA har en president som inte ens gick att föreställa sig, hur mycket Bush man ändå haft i tankarna.
    Bush var mer hatad efter 9/11 än vad Trump någonsin kan vara.
  • Dr Nail
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-10 17:42:36 följande:
    Så Putin är inte hatad?
    Den här är inte om Putin.
  • Dr Nail
    Tukt skrev 2025-03-10 17:49:04 följande:
    Hur mäter man en sådan sak?
    Det är subjektivt såklart. Men ingen annan president har varit så idiotförklarad som Bush efeter invasionen av Irak. 

Är alla så unga här?
  • Dr Nail

Till och med våra svenska rockförebilder The Hives skrev en låt "idiot walk". Den handlade om W Bush, om ni kommer ihåg.

• Dr Nail

Plus W Bush är lindrigt utvecklinsstörd. Trump är bara ond däremot.

• Dr Nail
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-10 21:01:42 följande:
    Det är intressant att Israel har visat ett starkt stöd för Donald Trump. Och man ser att även israelvänner i Sverige stödjer Trump trots att han blivit ett hot mot både Sverige och EU.  I princip, är israelvänner de enda som stödjer Trump.
    Röstade inte Israel MOT Ukraina i FN, eller minns jag fel?
  • Dr Nail
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-10 21:48:45 följande:
    Ja, Israel röstade mot Ukraina i FNs generalförsamling. Detta skedde vid en omröstning där en resolution fördömde Rysslands aggression mot Ukraina. 
    Beror det på att Israel röstar så som USA röstar av ren plikt/tacksamhet? Eller står Isreal med Ryssland?
  • Dr Nail

Trump har nu pratat med Putin personligen. Så som goda allierade gör med varandra. Båda upplevs vara nöjda med samtalen, vilket är såklart dåliga nyheterför Ukraina, men åtminstone goda nyheter för USA och dess allierade (Ryssland).

• Dr Nail

Zelenskyjs förhandlingskort inför Trump ser onekligen svaga ut jämfört med Putins.

• Dr Nail

Det är åtminstone uppenbart varför USA är så sugna på att råna Ukraina på jordartsmetaller. Om Kinas svar på USAs handelskrig blir att strypa all export, vad händer då? Hur många år tillbaka i tiden kommer USAs industri att skickas? Kommer de ens kunna tillverka en enkel dammsugare?

Ukraina ska aldrig signera.

• Dr Nail

Vad händer när 🇺🇸 erkänner Krim som 🇷🇺? Kommer Ukraina gå med på det under press från USA, vad säger FL spåkulan?

• Dr Nail

Det gick ju så där det där med att lösa Ukrainakrisen på 24 timmar, va. 

• Dr Nail
    Tom Araya skrev 2025-04-19 21:10:50 följande:
    Jag hoppas verkligen att Trump inte är så vek och korkad att det händer.
    ...och just så vek och korkad var han att det hände. Lol.
  • Dr Nail

Ulf:

"Jag beklagar djupt att USA nu sprider ryska uppfattningar om vad Krim är för någonting. Der beklagar jag verkligen djupt. Det är bara Ukraina som vid eventuella förhandlingar kan definiera vad som är ukrainskt territorium."

Jag tycker att vi är i skriande behov av svenska politiker som kan säga FUCK USA rakt och tydligt.

• Dr Nail

Jag tror vi kan summera och konstatera nu att USA misslyckades patetiskt med sitt enda jobb. Det blev ingen fred. Lallare.

Svar på tråden Fred i Ukraina