• Anonym (4518)

Fler som inte köper….

massa mejeriprodukter, juice, saft som man egentligen kan vara utan och spara in på rent ekonomiskt? 

I snitt går det åt 1 l mjölk och 1 l naturell yoghurt här hemma på 2 personer. 1 vuxen och en tonåring,  

Juice är inget vi normalt dricker eller behöver. Saft är inget som vi gillar att dricka.

Ost, ägg är det som vi har hemma i mejeri  alltid. Ibland keso när det är lite billigare. 

• Svar på tråden Fler som inte köper….
  • Anonym (Nope)

Nope. Köper det jag vill äta och dricka.

• jeolpeol

Varför skulle man köpa mat man inte är i behov av? Jag köper det jag vet att jag och min fästmö kommer äta upp.

• Aniiee

Självklart köper vi inte saker vi har inte vill ha eller behöver. Duh. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (4518)
    jeolpeol skrev 2025-02-23 19:24:16 följande:

Varför skulle man köpa mat man inte är i behov av? Jag köper det jag vet att jag och min fästmö kommer äta upp.

Klart, men frågan är om någon tex är i  behov av att dricka 1l mjölk om dagen eller om man gör det bara för att man kan och det finns tillgängligt. Även om man äter upp allt som köps så tror jag knappast man behöver den mängden. 

Om man tycker det är dyrt att handla så kanske man ska kolla vad det är man egentligen behöver och har behov utav. 
  • Anonym (K)

Samma här faktiskt. Var längesen jag slutade köpa juice. Hade alltid kvarg, yogurt och keso hemma förut men inte längre utan ibland när det finns erbjudanden. Det jag köper är mjölk, ägg och ost av olika slag.

• Anonym (Nej)

Mjölk har vi bara i kaffet. Juice ibland till helgen. Saft förekommer i omgångar. Ingen yoghurt. Maken vill ha lättfil till frukost.
    Nej, vi köper inte sånt som inte går åt och ingen hetsäter/dricker av det som finns.

• jeolpeol
    Anonym (4518) skrev 2025-02-23 19:36:12 följande:
    Klart, men frågan är om någon tex är i  behov av att dricka 1l mjölk om dagen eller om man gör det bara för att man kan och det finns tillgängligt. Även om man äter upp allt som köps så tror jag knappast man behöver den mängden. 

Om man tycker det är dyrt att handla så kanske man ska kolla vad det är man egentligen behöver och har behov utav. 
    Jag köper aldrig mer än jag behöver, och jag har dragit ner på vissa varor, men jag har ändå noterat hur mycket dyrare det är nu än för fem år sedan. Det är inflationen som gjort varorna dyrare.
  • Anonym (J)
    Anonym (4518) skrev 2025-02-23 19:36:12 följande:

Har man inte råd så tänker man nog redan på sånt 
Svar på tråden Fler som inte köper….