• Anonym (?)

Är vodka stark sprit? Min vän halsar lite varje dag.

Han är invandrare, 37 år, äter depression tabletter och arbetslös. 

Hur hjälper jag honom?

• Svar på tråden Är vodka stark sprit? Min vän halsar lite varje dag.
  • Anonym (Ge upp)
    Anonym (?) skrev 2025-03-01 21:47:08 följande:

Han gillar sprit. Han forlorade jobbet och sin bror i en bilolycka. Han började äta anti depressiv medicin och dricker nu alkohol varje kväll, 

All sin släkt har han i sitt hemland där det nu är krig.  

Men sluta, det är INTE krig i Iran och har inte varit sedan 1988.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Ge upp) skrev 2025-03-01 21:54:08 följande:
    Men sluta, det är INTE krig i Iran och har inte varit sedan 1988.
    Allt är ju relativt. Det är ingen trevlig demokrati iaf.
  • Anonym (Ge upp)
    Anonym (Va) skrev 2025-03-01 21:55:24 följande:
    Allt är ju relativt. Det är ingen trevlig demokrati iaf.
    Nej, det är inte relativt. Det är en diktatur, det är inte krig. Två vitt skilda saker. Man kan ju tycka att TS borde veta detta efter alla sina trådar om "sin pojkvän" från Iran. Som ibland är från England.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Ge upp) skrev 2025-03-01 22:22:31 följande:
    Nej, det är inte relativt. Det är en diktatur, det är inte krig. Två vitt skilda saker. Man kan ju tycka att TS borde veta detta efter alla sina trådar om "sin pojkvän" från Iran. Som ibland är från England.
    Krig är det inte, men dom torterar sin befolkning och UD avråder helt svenskar från att resa dit. Så om någon blivit fängslad och torterad så är det mycket psykiskt påfrestande oavsett om du kallar det för krig eller diktatur eller vad du nu än kallar det för. 
  • Anonym (Ge upp)
    Anonym (Va) skrev 2025-03-01 22:29:37 följande:
    Krig är det inte, men dom torterar sin befolkning och UD avråder helt svenskar från att resa dit. Så om någon blivit fängslad och torterad så är det mycket psykiskt påfrestande oavsett om du kallar det för krig eller diktatur eller vad du nu än kallar det för. 
    Exakt, det är inte krig, vilket även var vad jag skrev.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Ge upp) skrev 2025-03-01 22:31:04 följande:
    Exakt, det är inte krig, vilket även var vad jag skrev.
    Nej men att mörda sin befolkning och tortera dom är nog ingen skillnad i känsla. Så måste du märka ord? 
  • Anonym (Ge upp)
    Anonym (Va) skrev 2025-03-01 22:37:43 följande:
    Nej men att mörda sin befolkning och tortera dom är nog ingen skillnad i känsla. Så måste du märka ord? 
    Ja, precis. Jag måste påpeka att det inte är krig i ett land där det inte är krig. För jag tycker att det är ytterst märkligt att TS kallar det krig, om hon nu skulle ha en pojkvän därifrån. Om du vill prata om problemen i Iran så kan ju starta en tråd om det.
  • Raggartjejen
    Anonym (?) skrev 2025-03-01 21:47:08 följande:

Han gillar sprit. Han forlorade jobbet och sin bror i en bilolycka. Han började äta anti depressiv medicin och dricker nu alkohol varje kväll, 

All sin släkt har han i sitt hemland där det nu är krig.  

Fortfarande inget svar om VARFÖR  du startar MÅNGA trådar om samma människa och samma sak.
    Du skrev häromdagen att han JOBBAR som målare.
    Har du inte fått tillräckligt med svar I alla andra trådar?
  • Anonym (Ge upp)
    Raggartjejen skrev 2025-03-01 23:14:01 följande:
    Fortfarande inget svar om VARFÖR  du startar MÅNGA trådar om samma människa och samma sak.
    Du skrev häromdagen att han JOBBAR som målare.
    Har du inte fått tillräckligt med svar I alla andra trådar?
    Ja, det är alltid lite olika yrken, åldrar och länder. Men aldrig något svar på varför hon skriver alla trådar.
  • Anonym (Men??)

You cant argue with stupid.
    Some people are a couple of strips from a Happy Meal.

Svar på tråden Är vodka stark sprit? Min vän halsar lite varje dag.