• Anonym (?)

Är vodka stark sprit? Min vän halsar lite varje dag.

Han är invandrare, 37 år, äter depression tabletter och arbetslös. 

Hur hjälper jag honom?

• Svar på tråden Är vodka stark sprit? Min vän halsar lite varje dag.
  • Anonym (Ge upp)
    Anonym (Men??) skrev 2025-03-02 16:46:31 följande:
    Nä, det är otroligt intressant med denna typ av trådar där TS verkar helt resistent inför de svar de får. Kul att se hur länge de orkar hålla på faktiskt.
    Uppenbarligen precis lika länge som TS då detta har pågått i åratal.
  • Anonym (Men??)
    Anonym (Ge upp) skrev 2025-03-02 17:31:20 följande:
    Droppen urholkar stenen....
  • Anonym (Ge upp)
    Anonym (Men??) skrev 2025-03-02 18:58:04 följande:
    Droppen urholkar stenen....
    Du får ha lite tålamod då, för detta lär pågå i flera år till.
  • Anonym (Men??)
    Anonym (Ge upp) skrev 2025-03-02 19:22:31 följande:
    Du får ha lite tålamod då, för detta lär pågå i flera år till.
    Som jag skrev - droppen urholkar stenen. Jag har inte bråttom, hahaha
  • Anonym (hm)
    Anonym (?) skrev 2025-03-01 21:47:08 följande:

Han gillar sprit. Han forlorade jobbet och sin bror i en bilolycka. Han började äta anti depressiv medicin och dricker nu alkohol varje kväll, 

All sin släkt har han i sitt hemland där det nu är krig.  

Han kanske saknar sin släkt och ett sammanhang. Hjälp honom att flytta hem till sin familj igen, det är mitt förslag som jag tror kan hjälpa honom faktiskt.

Som andra redan har sagt, det är inte krig i Iran utan det går utmärkt att leva och bo där om man är iranier. Många iranier som har flyttat till Sverige åker dit på semester, så det är inga problem att flytta dit om man har en anknytning dit. 
  • Anonym (Va)
    Anonym (hm) skrev 2025-03-02 19:41:21 följande:
    Han kanske saknar sin släkt och ett sammanhang. Hjälp honom att flytta hem till sin familj igen, det är mitt förslag som jag tror kan hjälpa honom faktiskt.

Som andra redan har sagt, det är inte krig i Iran utan det går utmärkt att leva och bo där om man är iranier. Många iranier som har flyttat till Sverige åker dit på semester, så det är inga problem att flytta dit om man har en anknytning dit. 
    Där man torterar folk? 
  • Anonym (Nie)
    Anonym (Ge upp) skrev 2025-03-02 17:31:20 följande:
    Ja, alkoholmissbruk brukar ju inte upphöra av sig själv. Är det något som pågår i årtal så är det ju just det.

Är det att ni stör tråden som gör att den aldrig kan avslutas? Har ni inget vettigare för er?
  • Anonym (Ge upp)
    Anonym (Nie) skrev 2025-03-02 19:44:14 följande:
    Ja, alkoholmissbruk brukar ju inte upphöra av sig själv. Är det något som pågår i årtal så är det ju just det.

Är det att ni stör tråden som gör att den aldrig kan avslutas? Har ni inget vettigare för er?
    Nu missförstår du grovt. Det är inte alkoholmissbruket som pågått i flera år. Det är trådarna om alla olika pojkvänner från olika länder som pågått i flera år.
  • Anonym (Micka)
    Anonym (Ge upp) skrev 2025-03-02 19:51:12 följande:
    Nu missförstår du grovt. Det är inte alkoholmissbruket som pågått i flera år. Det är trådarna om alla olika pojkvänner från olika länder som pågått i flera år.
    Sannolikheten är stor att det finns många svenska tjejer som har pojkvänner från olika länder. Varför skulle det vara samma person, som är ansvarig för alla sådana trådar?
  • Anonym (Ge upp)
    Anonym (Micka) skrev 2025-03-03 12:43:53 följande:
    Sannolikheten är stor att det finns många svenska tjejer som har pojkvänner från olika länder. Varför skulle det vara samma person, som är ansvarig för alla sådana trådar?
    För att det är uppenbart på alla sätt och vis.
Svar på tråden Är vodka stark sprit? Min vän halsar lite varje dag.