Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-09 06:14:26 följande:
Tanken på ms har också slagit mig. men har inte gjort några undersökningar gällande det. men har ju också hört att ms och brist på b12 har väldigt liknande symptom.
jag vet inte exakt vilka prover jag tagit, men kollat blodvärden, olika vitaminer , gluten och sköldkörteln vet jag iaf. också kollat lungor och hjärta.
även varit hos sjukgymnast och naprapat men ingen har hittat något ovanligt. ( förutom hjärtat då, men de säger att de inte hänger ihop med mitt mående)
har du gjort några undersökningar?
skrämmande lika vi är ändå. Jag tänker också mycket på att äta och dricka ordentligt hela tiden. men jag märker egentligen ingen förbättring ändå? Kan din yrsel lugna sig av att du äter eller dricker?
ja jag går absolut inte in i affärer om jag absolut inte måste. undviker tyvärr allt som inte är måsten.
jag upplever att gå i butiken är inte alltid jättejobbigt, men så fort jag ska stå still, i till exempel kö. Blir jag direkt yrslig.
Vad var det med ditt hjärta då?
Jag har nog också kollat det mesta som du. Men inte kollat nån röntgen på hjärnan. oroar mig även för hjärntumör ibland. känns ju som det är neurologiskt. Känns som man får för lite syre till huvudet ibland. och jag är jättespänd i halsmusklerna.
Egentligen upplever jag inte att det blir bättre av det jag äter men känns bättre för mig själv vid yrseln att dricka lite eller nåt.
vaknar varje dag och undrar hur dagen ska bli. Upplever olika efter hur jag sovit. Kan man inte bara få må bra! Känner exakt som du med att bara göra måsten. Gå in i affären går bra men att stå still i kön skapar genast panik. Låter ju verkligen som spänningsyrsel! Även att stå still och prata med nån kan kännas yrsligt runt omkring. och sen när jag går som att jag sätter vissa steg i luften och molar/ kryper lite i benen och de känns svaga i bland. Så obehagligt. Har du också så? Detta skapar ju ångest. Så man har liksom skapat en förväntansångest.
Är det för mycket runt omkring blir jag också yrslig.