• klyban

Bara bada bastu

Som låt är den svårt medioker, men som underhållning och trallvänlig.
    Ja, där står den rätt högt på.

Har den chans i stora mello, eller Eurovisionsfinalen.
    Kanske kanske den första, den slutgiltiga finalen så tror jag den är chanslös.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-10 17:24:13 följande:
    Jag tror att vi får vår 8:e Eurovisionvinst i maj!

Rätt tveksamt är min gissning.(Men hoppas jag har fel om nu det blir så att den går vidare till stora finalen.)

Lite som finnarnas senaste bidrag, som var i ungefär samma kategori men lite bättre än detta.
    Hoppas jag har fel, men tror inte detta är nog.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-12 02:29:09 följande:
    Dumheter. Jag har ingenstans i denna tråd uttryckt nåt ogillande för finnar. Har enbart uttalat mig om låten vilket tråden handlar om och jag har rätt att tycka precis vad jag vill om denna. Sluta ljuga och lägga ord i munnen på folk. Det är både fult och oärligt.

Den är lite komisk faktiskt och hur man ser vissa kör ad hominem och lägga orden i mun i sina försvar av låten.

Låten som så är medioker helt klart, men sen uppträdandet och att det är trallvänligt gör den bättre.
    Påminner en hel del om Käärijä´s låt och hur hans uppträdande var det som tog den såpass långt.
    Men såklart Käärijä´s låt var väl bättre dock.

Om vi leker med tanken den går vidare till finalen, så kan jag inte komma på om det blir totalfiasko eller bra till succé.
    Väldigt svårbedömt tycker jag.

En fascinerande sak i hur irriterade/arga en del är att man inte tokhyllar låten, och då tänker jag inte bara här på forumet.
    Ska bli intressant och följa, även om det tar stopp i den Svenska finalen.

• klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-04-12 11:05:30 följande:
    Bara Bada Bastu kommer troligen vinna Eurovision, enligt spelbolagens odds är Sverige solklara vinnare.

V E R K L I G E N    I N T E och med den självklarheten du vill ge där, säger inget om att det finns en möjlighet, men inte nära troligen.

Och om odds var en bra riktlinje, ja, då skulle ju alla spela på favoriter och det vet ju alla som har den minsta koll på spel att bara spela favoriter innebär säkra förluster och ofta.

Och det vore en svår örfil för Käärijä om denna skulle vinna, komiskt nog så kom Loreen med Euphoria en gång till och vann, opps Tatto var det visst, men kunde lurat mig :lol: 

• klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-04-12 17:06:07 följande:
    Sverige kommer att vinna.

Så oerhört onyanserat av dig, nu hoppas man svårt att de åker ut redan i semifinalen.

Men säger inte att du kan ha rätt, men den som kan sånt här vet redan att detta inget man förutspår, utan bara gissar.
    Låter är som sagt vad medioker, det är bara dom själva som håller upp korthuset.
    Och sen lite av trallvänligheten.

• klyban
    Anonym (Element) skrev 2025-04-12 20:21:47 följande:
    Odds ÄR en bra riktlinje. Det brukar ytterst sällan skilja sig särskilt från oddsen. Och enda problemet med att spela på favoriter är att man knappt vinner något.
    Min erfarenhet berättar att odds inte berättar att det bara kan vinna ett bidrag.
    Anonym (Element) skrev 2025-04-12 20:28:52 följande:
    Oddsen för de senaste fem Eurovision Song Contests har fått rätt vinnare fyra av fem gånger.

Återkom samma dag istället, det är först då vi kan lägga ett värde i oddset.

Men den generella erfarenhet av odds, det är de är till för att tjäna pengar på dig och att de fallerar för ofta och nu pratar jag om alla odds.
    Men visst är det så att det är vanligt att de går in.

Anonym (Hm) skrev 2025-04-12 20:25:41 följande:
    Odds brukar vara en ganska bra riktlinje.

Ja, ganska, inte stensäkert dock eller ens nära som vissa andra i tråden försöker göra gällande.

• klyban
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 08:08:45 följande:
    Uselt.

Jaha, och varför?
    För det kan ju vara bra med lite saklighet också, och så det kan existera något att diskutera.

• klyban
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 13:16:02 följande:
    Finns inget att diskutera faktiskt. Gjorde bara ett utlåtande. En medioker låt blir ju inte bättre bara för att man lägger på en massa dunkdunk.

Om du inte har något att diskutera, så undrar jag varför du är här och när du inte ens vill förklara dina påståenden.

Jag håller också med om att låten är medioker, men det är inte det som gör den så populär.

• klyban
    beli skrev 2025-04-20 14:08:19 följande:
    Där har du fel. Varken jag eller mina medfinlandssvenskar är svenskar. Vi är finländare som har svenska som modersmål. Numera är jag även sverigefinländare eftersom jag bor i Sverige.

Jag är:
    finlandssvensk
    finländare
    sverigefinländare

Jag är inte:
    finne
    svensk

Lite lustigt detta är en fråga ens, för allt som krävs och se vem man är och detta.
    Det är att titta i ens pass, så är svaret där Förvånad

• klyban
    Anonym (Vinst?) skrev 2025-04-20 22:28:36 följande:

Är så glad att Sverige vågade ta klivet och skicka något annat än polerad radiopop. Vissa är verkligen livrädda för att någon ska skratta åt bidraget. Ja, låt dem skratta då.
    Jag vet inte varför ni tror att folk inte har skrattat tidigare åt att man alltid skickar "samma" låt. Sverige har blivit räddade av juryn i flera år och personligen tar jag alla dagar hellre folkets röster än juryns. Vilket jag är helt övertygad om att vi får i år. Topp tre, helt övertygad. 

Dessutom, lite självhumor har ingen dött av. Bjud på er själva, folk tycker låten är kul ( på ett bra sätt ) och dansa med istället. 

Men bidraget är ju delvis skapat som humor, så givetvis kommer folk skratta.

Finner det intressant att en del blir besatta av låten, vad är det om?
    Det är ju bara en låt, som på detta är medioker, men som tur är räddas av uppträdandet och med råge.
    Och påminner väldigt mycket om Käärjiä, och då inte själva låten, men väl de andra delarna.

Och Loreen är inte med, så kanske dom vinner Skål

Svar på tråden Bara bada bastu