• EpicF

Prostituerad hemma framför barnen

Anonym (Lina) skrev 2025-03-09 11:15:50 följande:

Att köpa prostituerade är förbjudet och av bra anledningar enligt mig. så det kan du anmäla honom för eller strunta i.

Är du orolig för att barnen på riktigt far illa av att han har sex på ett sätt som han inte tar ansvar för, så ska det anmälas till socialtjänsten.

För övrigt så borde du som barnens mamma skita fullständigt i barnens pappas kärleks och dejtingliv för övrigt. Det har inte du med att göra. Det är barnens pappa och barnen som nu ska ha en relation med varandra. Träffar han någon så kommer förmodligen barnen tycka att det är jobbigt. Men det är mellan pappan och barnen. Inget som du ska lägga dig i. Det ansvaret ligger inte på dig.

Vad ska hon anmäla? Att han har en kvinna i sin säng? 

Hon vet inte om några pengar har bytt ägare och han kan således neka till det vid ett eventuellt polisförhör. 

Att ta hem en prostituerad och ha sex med denne är inte brottsligt så länge inga pengar byter ägare. 
  • EpicF
    Anonym (Lina) skrev 2025-03-09 11:27:33 följande:

Så kan man välja att läsa det. Eller så kan man välja att läsa det som att.

Finns det något som barnen far illa av eller som är olagligt, så ta ditt moraliska ansvar. För övrigt så har du inget med barnens pappas kärleks eller dejtingliv att göra och se istället till så att barnen har det bra när de är hos dig. 

Nu har inte mina barns pappor prostituerade utan leverans i fasta relation sedan flera år tillbaka. 

Att ha en prostituerade/kvinna i sängen bevisar faktiskt inte att man köpt sex. Om det ens är en prostituerade. Kan vara en vanligt dejt också. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 11:36:45 följande:
    Det behöver inte vara just pengar som byter ägare. Om han t ex erbjudit henne sovplats och mat i utbyte mot sex eller gett henne "gåvor" (märkeskläder, smycken, parfym, gymkort, bil, betald resa eller liknande) som betalning för sex så är det också brottsligt. (Nej, jag syftar inte på att låta den man har sex med sova över eller ge bort en present utan att det är uppgjort att de byter tjänster och att han betalar för sex och att hon säljer sex och inte skulle ha det gratis med honom.)

Polisen kan kolla mannens telefon och återskapa meddelandehistorik. Då framkommer nog om det är hans vän/älskarinna/partner som sovit över eller om han svarat på en annons och frågat om priser och tjänster. Polisen kan också kolla kontoutdrag och se om han swishat henne eller tagit ut några tusen ur en bankomat tidigare på dagen då han stämt träff med henne.
    Det räknas dock inte som att köpa sex. Det inte olagligt att ge presenter, erbjuda sovplatser etc och sedan ha sex med kvinnan i fråga eller mannen. 

För att polisen ska kolla mannens telefon ska det finnas misstanke om att mannen i fråga har gjort något brottsligt. 

Att anmäla sitt ex för att denne har en kvinna, som man själv tror är prostituerad, är inte nog för att kolla någons telefon eller kontoutdrag. Det ska mer därtill. 

Det är heller inte förbjudet att swisha pengar till en annan kvinna eller ta ut flera tusen från en bankomat innan man ska träffa en annan kvinna. 

Om ts vill anmäla så gör hon det. Anmälan kommer med stor sannolikhet läggas ner i brist på bevis. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 12:23:34 följande:
    Hon kanske kom dit av nån anledning och upptäckte det själv. Eller så vet hon att han brukar köpa sex. Eller misstänker det. Kanske en liten ort där alla vet "allt" om alla. Hon kanske vet vem kvinnan är. Det kanske var en väldigt ung tjej eller så var det nåt annat som gjorde att hon förstod vad det handlade om. Han verkar ju inte direkt förneka att han köpte sex (eller hade en prostituerad kvinna i sängen) med tanke på vad han svarade TS...? 
    Han erkände inte heller att han skulle jag köpt sex. 

Enda ha svarade var att man får ha kompisar från alla yrkeskategorier", vilket man får. Det är inte heller ert brott att ha sex med kompisar oavsett vad de nu skulle jobba med. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 12:49:43 följande:
    Nej men nu kommenterade jag frågan om hur TS visste att det var en prostituerad kvinna. Att han svarade som han gjorde tyder ju på att det var en prostituerad kvinna. Frågan jag kommenterade gällde inte huruvida han köpt sex eller inte utan hur TS kunde veta att han hade en prostituerad kvinna i sängen. 

Självklart har prostituerade rätt till ett privatliv som alla andra. 
    Ts trodde väldigt det av någon anledning. Något säger med att separationen inte gick så bra 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 12:56:49 följande:
    Jo, om det är i utbyte mot sex är det olagligt. Om man svarar på en annons och vill köpa sex men erbjuder smycken eller mediciner som betalning istället för rena pengar så är det ett brott.

Att annonsera om att man vill hyra ut ett rum till en kvinna i en viss ålder i tbyte mot sexuella tjänster är ett brott. 

Jag skrev klart och tydligt att det inte är ett brott att ha en sexuell relation med och ge presenter till en person som säljer sex till andra. Så varför påpekar du det? 

Om en anmälan skulle leda nån vart har jag inte sagt ett ord om? Du hittar ju på en massa som hag aldrig sagt? 

Det är inte förbjudet att swisha eller ta ut i bankomat, nej. Men du skrev att det inte går att bevisa sexköp och jag håller inte med. OM polisen skulle utreda ärendet så går det att få fram bevismaterial. Att en anmälan antagligen läggs ner är en annan sak.

Blir så jävla irriterad på folk som inte läser utan hittar på saker man aldrig sagt och kommer med irrelevant strunt och självklarheter. Ni stjäl energi från andra. Hoppas att ni själva mår bra av det.
    Påstod jag att du sa det? 

Och hur ska de kunna bevisa att han ex swishade för sexuella tjänster? Eller tog ut pengar för att betala för sexuella tjänster? Det är väldigt svårt att bevisa. 

Nu har jag påstått att du sagt saker jag tog upp. 

Bevisning för brottet måste finnas. Att ha sex med sin hyresvärd är inget brott i sig, inte ens man får reducerad hyra. Man måste kunna bevisa att det handlar om sexköp. Och det är en svår bevisning. 

Det är olagligt att sälja sex, och således inte olagligt att ge sex i utbyte smycken, kläder, reducerad hyra. Dessutom är det som sagt svårt att bevisa att det handlar om just sexköp. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 13:12:14 följande:
    TS vill ju veta om.det är brottsligt att ha en prostituerad i sängen när barnen är hemma och svaret är givetvis nej. 

Om jag har en kompis som säljer sex och jag låter henne eller honom sova över när mina barn är hemma så är det inget brott. 
    Och det är inget brott för henne att sälja sex heller.... 
  • EpicF

Har det inte varit en exakt samma tråd för några år sedan? Men samma innehåll?

• EpicF
    Anonym (Callgirl) skrev 2025-03-09 19:43:13 följande:
    Fast det förekommer att män köper sex när deras barn är hemma. 
    Det gör det säkert. 
  • EpicF
    Anonym (Cerna) skrev 2025-03-09 22:21:38 följande:

Hej!
    Jo, det har säkert funnits flera trådar om just detta och jag har även skrivit om det i en annan tråd de senaste dagarna, för jag är i det närmsta helt desperat. Nu är det ju väldigt detaljerat redan, så risken är redan stor att det når personen som är själva problemet. Därför kan jag inte skriva ännu mer detaljer. 

Jag kan förstå att man gärna automatiskt vill slå på mig, ifrågasätta varför jag skaffade barn med honom, ifrågasätta mina motiv, ifrågasätta mitt intresse för exets "kärleks"liv. En del människor fungerar så och det är fine. Jag är inte supersugen på att försvara mig, men kan ge en kort förklaring.

Jag är SÅ less på att allt ska vändas och vridas på, att jag som mamma blandas in i pappans förehavanden så fort en ny oro dyker upp. Han gör olämpliga saker på löpande band. Det har INGET med mitt "intresse för vem han dejtar" att göra.

Tro mig, jag hade gärna velat att han dejtade eller ännu hellre hade en kärleksrelation, för det hade varit en säkerhet för barnen förhoppningsvis. Men han har spårat ur helt och har inga normala relationer kvar. 

Jag skiter högaktningsfullt vilka han "dejtar" eller vilka han har i sitt "kärleks"liv utanför umgängesdagarna, så länge det inte påverkar barnen. Eller så länge inte en som stolt säljer ladyboytjänster (vilket jag inte lägger någon värdering i!) pissar ner soffan där barnen senare ska sitta och kolla på Greta Gris. 

Men att öppet köpa andra människors kroppar, att handla med andra människors kroppar som om de vore handelsvaror, där går en slags gräns för mig eftersom han blandar in barnen både direkt och indirekt. 

Han är en slags stofil. Alla i huset vet vad han pysslar med. Det är droger och sexhandel bland annat. Relativt öppet. 

Jag är så TRÖTT på att vara tyst. Därför övar jag på att låta högre, här i anonyma forum. Jag är inte ute efter NÅT annat än att öva på att låta sanningen ta plats, samt att faktiskt få lite support i vad som är sant och vad som inte är sant. För tro mig, med en person nära som beter sig på sättet han beter sig på är det extremt lätt att börja tvivla på exakt allt. Både p g a hur han pratar och framställer allt, men även på grund av att samhället gärna håller såna här personer lite om ryggen. Kanske för att de själva inte vågar agera då han är väldigt hotfull och extremt konstig som person. Det är väldigt tydligt att socialtjänsten t ex vill att jag och barnen ska vara de som "tar kampen mot" honom. Men det är supertufft, misshandeln bara fortsätter. 

Därför sätter jag mitt hopp till polisen. De uppmuntrar oss att anmäla varenda överträdelse. 

Att ha sex framför barnen eller att öppet "råka" prata om hur vissa människor (som vistas i deras hem) tjänar pengar på att ha sex eller kanskre kan spela in film i deras rum e t c, kan räknas som sexuell exponering har jag nyss fått veta. 

Hur tänker du att du ska kunna spela in en film i barnens rum?
    Och hur tror du det ska bevisa något?
    Han har väl knappast sex med någon i barnens rum 

Om du misstänker att han köper sex eller droger så ska naturligtvis anmäla och också göra en orosanmälan. 
  • EpicF

Hej!
    Jo, det har säkert funnits flera trådar om just detta 

Det har funnits en exakt likadan tråd. Inte bara liknande utan likadant innehåll.
  • EpicF

Hej!
    Jo, det har säkert funnits flera trådar om just detta och jag har även skrivit om det i en annan tråd de senaste dagarna, för jag är i det närmsta helt desperat. Nu är det ju väldigt detaljerat redan, så risken är redan stor att det når personen som är själva problemet. Därför kan jag inte skriva ännu mer detaljer. 

Jag kan förstå att man gärna automatiskt vill slå på mig, ifrågasätta varför jag skaffade barn med honom, ifrågasätta mina motiv, ifrågasätta mitt intresse för exets "kärleks"liv. En del människor fungerar så och det är fine. Jag är inte supersugen på att försvara mig, men kan ge en kort förklaring.

Jag är SÅ less på att allt ska vändas och vridas på, att jag som mamma blandas in i pappans förehavanden så fort en ny oro dyker upp. Han gör olämpliga saker på löpande band. Det har INGET med mitt "intresse för vem han dejtar" att göra.

Tro mig, jag hade gärna velat att han dejtade eller ännu hellre hade en kärleksrelation, för det hade varit en säkerhet för barnen förhoppningsvis. Men han har spårat ur helt och har inga normala relationer kvar. 

Jag skiter högaktningsfullt vilka han "dejtar" eller vilka han har i sitt "kärleks"liv utanför umgängesdagarna, så länge det inte påverkar barnen. Eller så länge inte en som stolt säljer ladyboytjänster (vilket jag inte lägger någon värdering i!) pissar ner soffan där barnen senare ska sitta och kolla på Greta Gris. 

Men att öppet köpa andra människors kroppar, att handla med andra människors kroppar som om de vore handelsvaror, där går en slags gräns för mig eftersom han blandar in barnen både direkt och indirekt. 

Han är en slags stofil. Alla i huset vet vad han pysslar med. Det är droger och sexhandel bland annat. Relativt öppet. 

Jag är så TRÖTT på att vara tyst. Därför övar jag på att låta högre, här i anonyma forum. Jag är inte ute efter NÅT annat än att öva på att låta sanningen ta plats, samt att faktiskt få lite support i vad som är sant och vad som inte är sant. För tro mig, med en person nära som beter sig på sättet han beter sig på är det extremt lätt att börja tvivla på exakt allt. Både p g a hur han pratar och framställer allt, men även på grund av att samhället gärna håller såna här personer lite om ryggen. Kanske för att de själva inte vågar agera då han är väldigt hotfull och extremt konstig som person. Det är väldigt tydligt att socialtjänsten t ex vill att jag och barnen ska vara de som "tar kampen mot" honom. Men det är supertufft, misshandeln bara fortsätter. 

Därför sätter jag mitt hopp till polisen. De uppmuntrar oss att anmäla varenda överträdelse. 

Att ha sex framför barnen eller att öppet "råka" prata om hur vissa människor (som vistas i deras hem) tjänar pengar på att ha sex eller kanskre kan spela in film i deras rum e t c, kan räknas som sexuell exponering har jag nyss fått veta. 

Gör de? Jaha, men då kan vi lika gärna lägga ner domstolar, polisen, socialtjänsten etc.
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 22:55:57 följande:
    Du menar att om en person först svarar på en annons och i sms bokar en timmes sex klockan 13.00 för 3000:- och prick klockan 13.00 swishar 3000:- till den personen hen bokat tid hos så är det inte bevismaterial? 

Om betalning sker i nån annan valuta än pengar så är det nog oftast droger eller mediciner. Jag menade bara att det rent teoretiskt inte måste vara pengar. Att det är svårt att bevisa ett brott har jag inte förnekat. 
    Tror du på riktigt de som köper sex är så dumma?
  • EpicF
    Anonym (Cerna) skrev 2025-03-09 23:02:41 följande:
    Det är inte olagligt att sälja sex. 
    Det är olagligt att köpa sex. Oavsett om personen betalar med pengar eller varor eller andra tjänster. 
    Ja, det är olagligt att köpa sex. Men det ska också bevisas, vilket ofta är svårt. Speciellt om inte pengar har bytt ägare. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 23:06:53 följande:
    Nej, det vet alla här så vad är din poäng? Att få tjata 150 gånger till om hur svårt det är att bevisa sexköp antar jag? Ja, det är jättesvårt att bevisa × 1000. Så. Är du nöjd eller tänker du mala i 30 år till om samma självklarheter som alla här redan vet?
    Har du problem med något?
  • EpicF
    Anonym (Lina) skrev 2025-03-09 23:16:35 följande:
    Varför ska du trycka ner en person som kämpar med att hålla sitt och sina barns huvud över vattenytan, under en svår period i livet. Så otroligt osmakligt. 
    En enkel fråga bara. Inget "trycka ner" överhuvudtaget. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 23:26:06 följande:
    Jag har aldrig sagt att det är lätt att bevisa sexköp. Det enda jag sa var att det inte måste vara just pengar som byter ägare. 
    EpicF skrev 2025-03-09 23:15:29 följande:
    Ja, det är olagligt att köpa sex. Men det ska också bevisas, vilket ofta är svårt. Speciellt om inte pengar har bytt ägare. 

Hur köper man sex utan att pengar byter ägare? 
    Tekniskt sätt så gör man inte det. 
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 23:28:28 följande:
    Ja, det har jag. Jag tycker att det är irriterande när du gång på gång citerar mig för att upplysa om att det är svårt att bevisa sexköp. Jag har aldrig sagt att det är lätt. Men du vägrar fatta. Jag ger snart upp för jag orkar inte.

Jag har aldrig påstått att du sagt att det är lätt heller. Faktum är att jag aldrig påstått att du sagt något av detta jag skrivit/upplyst om. 
  • EpicF
    Anonym (Cerna) skrev 2025-03-09 23:33:51 följande:
    Vi som behöver förstå vad du menar förstår dig så väl. Du är supertydlig. Den där personen missförstår dig endera med flit för att tramsa eller förstår inte bättre än så. Lägg inte din dyrbara tid på hen. Tack för alla inlägg.💖
    Mam missförstår inte för att man påpekar fakta.
  • EpicF
    Anonym (Cerna) skrev 2025-03-09 23:33:51 följande:
    Vi som behöver förstå vad du menar förstår dig så väl. Du är supertydlig. Den där personen missförstår dig endera med flit för att tramsa eller förstår inte bättre än så. Lägg inte din dyrbara tid på hen. Tack för alla inlägg.💖
    Hen? Nej, jag är inte en hen utan en kvinna. 
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 14:31:10 följande:

Varför upplyser om det då? 
    För att folk ska veta. Varför brukar du upplysa om saker och ting? 
Svar på tråden Prostituerad hemma framför barnen