• Anonym (Cerna)

Prostituerad hemma framför barnen

Är det brottsligt att "ha" en prostituerad hemma i sin säng så att barnen ser? De såg ingen aktivitet, men förstod att det inte handlade om att sova. 
    (Det gäller mina barns pappa.) 
    Han påstår att "man får ha kompisar ur alla yrkeskategorier vilket antagligen är vad som skulle försvara honom i ett eventuellt förhör. 

Men just att ha dessa "kompisar' i sängen när barnen är hemma...

Vad säger ni?

• Svar på tråden Prostituerad hemma framför barnen
  • Anonym (dus)

Det är ju brottsligt att köpa sex så han begår ju ett brott...men att ha sex med någon i sitt hem där det finns barn är såklart inte brottsligt, så länge man inte tvingar barnen att delta eller se på.

• Aliona

Nej, det kan jag inte tänka att det är. Att köpa sex ja, men inte att ha sex när barnen är hemma. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Det är som sagt brottsligt att köpa sex, men inte att ta hem en prostituerad när barnen är hemma. Däremot kan man diskutera det lämpliga i det. 

• Anonym (Lina)

Att köpa prostituerade är förbjudet och av bra anledningar enligt mig. så det kan du anmäla honom för eller strunta i.

Är du orolig för att barnen på riktigt far illa av att han har sex på ett sätt som han inte tar ansvar för, så ska det anmälas till socialtjänsten.

För övrigt så borde du som barnens mamma skita fullständigt i barnens pappas kärleks och dejtingliv för övrigt. Det har inte du med att göra. Det är barnens pappa och barnen som nu ska ha en relation med varandra. Träffar han någon så kommer förmodligen barnen tycka att det är jobbigt. Men det är mellan pappan och barnen. Inget som du ska lägga dig i. Det ansvaret ligger inte på dig.

• EpicF
    Anonym (Lina) skrev 2025-03-09 11:15:50 följande:

Att köpa prostituerade är förbjudet och av bra anledningar enligt mig. så det kan du anmäla honom för eller strunta i.

Är du orolig för att barnen på riktigt far illa av att han har sex på ett sätt som han inte tar ansvar för, så ska det anmälas till socialtjänsten.

För övrigt så borde du som barnens mamma skita fullständigt i barnens pappas kärleks och dejtingliv för övrigt. Det har inte du med att göra. Det är barnens pappa och barnen som nu ska ha en relation med varandra. Träffar han någon så kommer förmodligen barnen tycka att det är jobbigt. Men det är mellan pappan och barnen. Inget som du ska lägga dig i. Det ansvaret ligger inte på dig.

Vad ska hon anmäla? Att han har en kvinna i sin säng? 

Hon vet inte om några pengar har bytt ägare och han kan således neka till det vid ett eventuellt polisförhör. 

Att ta hem en prostituerad och ha sex med denne är inte brottsligt så länge inga pengar byter ägare. 
  • Anonym (Lina)
    EpicF skrev 2025-03-09 11:19:59 följande:

Hon vet inte om några pengar har bytt ägare och han kan således neka till det vid ett eventuellt polisförhör. 

Att ta hem en prostituerad och ha sex med denne är inte brottsligt så länge inga pengar byter ägare. 

Så kan man välja att läsa det. Eller så kan man välja att läsa det som att.

Finns det något som barnen far illa av eller som är olagligt, så ta ditt moraliska ansvar. För övrigt så har du inget med barnens pappas kärleks eller dejtingliv att göra och se istället till så att barnen har det bra när de är hos dig. 

• EpicF
    Anonym (Lina) skrev 2025-03-09 11:27:33 följande:

Så kan man välja att läsa det. Eller så kan man välja att läsa det som att.

Finns det något som barnen far illa av eller som är olagligt, så ta ditt moraliska ansvar. För övrigt så har du inget med barnens pappas kärleks eller dejtingliv att göra och se istället till så att barnen har det bra när de är hos dig. 

Nu har inte mina barns pappor prostituerade utan leverans i fasta relation sedan flera år tillbaka. 

Att ha en prostituerade/kvinna i sängen bevisar faktiskt inte att man köpt sex. Om det ens är en prostituerade. Kan vara en vanligt dejt också. 
  • Ezmeraldah
    EpicF skrev 2025-03-09 11:19:59 följande:

Det behöver inte vara just pengar som byter ägare. Om han t ex erbjudit henne sovplats och mat i utbyte mot sex eller gett henne "gåvor" (märkeskläder, smycken, parfym, gymkort, bil, betald resa eller liknande) som betalning för sex så är det också brottsligt. (Nej, jag syftar inte på att låta den man har sex med sova över eller ge bort en present utan att det är uppgjort att de byter tjänster och att han betalar för sex och att hon säljer sex och inte skulle ha det gratis med honom.)

Polisen kan kolla mannens telefon och återskapa meddelandehistorik. Då framkommer nog om det är hans vän/älskarinna/partner som sovit över eller om han svarat på en annons och frågat om priser och tjänster. Polisen kan också kolla kontoutdrag och se om han swishat henne eller tagit ut några tusen ur en bankomat tidigare på dagen då han stämt träff med henne.
  • Tukt

Tycker det saknas en del i berättelsen. Vad är det egentligen som har hänt? Hur vet du, TS att det var en prostituerad? Vad är det egentligen som barnen sagt? Har barnens pappa någon mental funktionsnedsättning?

• Anonym (Toker)
    Tukt skrev 2025-03-09 11:58:24 följande:

Tycker det saknas en del i berättelsen. Vad är det egentligen som har hänt? Hur vet du, TS att det var en prostituerad? Vad är det egentligen som barnen sagt? Har barnens pappa någon mental funktionsnedsättning?

En detalj som jag också undrar över.... Hur vet ts att det är en hora han har i sängen?

Om det är ts som frågat om saken så kan jag tänka mig att han bara svarade spydigt.
Svar på tråden Prostituerad hemma framför barnen