• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Lovve123
    Anonym (N) skrev 2025-04-10 21:21:15 följande:

Nyfiken på det här med koffeins inverkan på fertilitet. Någon här med faktiska erfarenheter av det? Dvs nån som uteslutit och kort därefter blivit gravid kort efter? Hade varit intressant att läsa lite om tankarna kring det och om det kan påverka så mycket? Är skeptisk. 

Vi hade försökt i ett år utan framgång. Min sambo dricker mycket koffein, jag dricker ingenting. Vid mensens första dag slutade han med koffein fram till ägglossning och den gången blev vi gravida och har nu vårt lilla barn. Kan ha varit en slump, man får ju aldrig veta, men för oss var det värt att testa! 
    Jag åt också extra d-vitamin samma period samt bidrottninggele och rosenrot fram till ÄL. Och folsyra hela tiden  
  • Anonym (Hoppaspånr3)

Då kom mensen idag tyvärr, hade lite hopp då den var sen 2 dagar men icke! 

Önskar er alla lycka till ❤️

• Anonym (Önskan97)
    Lillablommanivinden skrev 2025-04-10 21:51:58 följande:
    Exakt samma för mig! Jag hade äggvitesekret i måndags, men nu helt torr/vit krämig. Enligt kalendern ska jag ha ägglossning på söndag men nu börjar jag undra om jag missade hela festen? Vi har iaf några försök så det kan bli något. Man är ju så inställd på att ÄL kommer 14 dagar innan mens (har 33 dagars cykel) men såg i min app att ÄL kan ske dag 7-22?? Jag är så förvirrad nu och hoppas bara att lusten guidade rätt  och att det vill bli en liten Gravid
    Tempar du också eller loggar du bara mens i din app? Hur länge har du loggat? Ju fler månader desto säkrare bör appen bli på ungefär när du har ägglossning/mens, det låter som ett stort spann mellan 7-22. 
    Jag har dock varierande när jag har ägglossning, oftast cykeldag 17 +/- 4 dagar. Sen har jag bara 11-12 dagar mellan ägglossning och mens, så det är olika 😊 

ja jag håller tummarna för oss alla som fortfarande är kvar! 🙏
  • Loppan2025

Hej, plussade i måndags och testerna blir bara starkare 🥰

Får dock såna smärtor som liknar mensvärk och oftast efter att jag kissat. Någon som vet vad det beror på och hur länge det kommer vara kvar? Fått liknande smärtor tidigare men då inte varit gravid och i samband med ägglossning vad jag minns 

• Anonym (Önskanomentill)
    Loppan2025 skrev 2025-04-11 15:07:15 följande:

Hej, plussade i måndags och testerna blir bara starkare 🥰

Får dock såna smärtor som liknar mensvärk och oftast efter att jag kissat. Någon som vet vad det beror på och hur länge det kommer vara kvar? Fått liknande smärtor tidigare men då inte varit gravid och i samband med ägglossning vad jag minns 

Grattis till plusset!
    tyvärr inget var på din fråga

A

Aldrig testat med ÄL stickor innan senaste tre dagarna, vad tror ni? de var väldigt svagt för fyra dagar sen så sparade inte de testet 

• Loppan2025
    Anonym (Önskanomentill) skrev 2025-04-11 17:18:51 följande:

A

Aldrig testat med ÄL stickor innan senaste tre dagarna, vad tror ni? de var väldigt svagt för fyra dagar sen så sparade inte de testet 

Testa ladda ner och skanna in i premom appen 😄
    Loppan2025 skrev 2025-04-11 17:58:53 följande:
    Testa ladda ner och skanna in i premom appen 😄
    Tack testade och fick hög 17.1. Hur högt kommer  du när du har ägglossning?
  • Elisand
    Anonym (Önskanomentill) skrev 2025-04-11 18:38:20 följande:
    Tack testade och fick hög 17.1. Hur högt kommer  du när du har ägglossning?
    Såhär har det sett ut för mig i premomappen:
Svar på tråden BIM April 2025