• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • nov91
    Ebba921 skrev 2025-04-13 12:24:20 följande:

Förstår dig till fullo. Vill inte heller se ett till negativt test. Det bryter ner!! Kanske är klokt att vänta 2-3 dagar till nästa test, det är nog det smartaste.. ❤️ 

Det gör det verkligen! Trodde starkt att jag var gravid förra månaden & testade tidigt. Aldrig vart så nervös och när det negativa resultatet dök upp blev jag så sjukt nedslagen 😔 går och letar tecken nu hela tiden med men skall försöka tänka på annat tills en eventuell mens uteblir. Men det är sjukt svårt när det finns i ens undermedvetna! ☺️🌷
  • Anonym (Omega3)
    Anonym (Önskanomentill) skrev 2025-04-13 13:02:44 följande:

Här går tiden också extremt långsamt. Mina ÄL tester har sjunkit lite de två senaste dagarna i styrka men kom aldrig upp i lika starka men haft väldigt mycket molande värk så hoppas ÄL ändå varit.

jag hade testat igen om 2-3 dagar om jag vore dig. det kan ju vara ett plus som kommit snett pga att du kastade den. håller tummarna för dig. uppdatera gärna när du testat igen 

Det är så jobbigt med tiden.. bara vänta.
    Jag får inte starka ÄL tester som vissa får här. Vet inte varför men gyn kan ändå bekräfta att det skett och jag får en molvärk som du beskriver. Så förhoppningsvis har du haft det! Håller tummarna  

Jag får göra så, ett streck i kanten är lite märkligt. Jag avvaktar och testar på nytt om några dagar. Uppdaterar då! 
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Omega3) skrev 2025-04-13 13:57:14 följande:
    Det är så jobbigt med tiden.. bara vänta.
    Jag får inte starka ÄL tester som vissa får här. Vet inte varför men gyn kan ändå bekräfta att det skett och jag får en molvärk som du beskriver. Så förhoppningsvis har du haft det! Håller tummarna  

Jag får göra så, ett streck i kanten är lite märkligt. Jag avvaktar och testar på nytt om några dagar. Uppdaterar då! 

Har du testat easy at home äl test? 

jag får aldrig positivt på tex rfsu, men easy at home är tydligt för mig ändå ☺️

• Anonym (Omega3)
    nov91 skrev 2025-04-13 13:16:29 följande:
    Det gör det verkligen! Trodde starkt att jag var gravid förra månaden & testade tidigt. Aldrig vart så nervös och när det negativa resultatet dök upp blev jag så sjukt nedslagen 😔 går och letar tecken nu hela tiden med men skall försöka tänka på annat tills en eventuell mens uteblir. Men det är sjukt svårt när det finns i ens undermedvetna! ☺️🌷
    Jag förstår dig till 100%. Jag blev gravid i dec (men fick missfall I jan.) När jag blev gravid i dec så hade jag haft mensvärk i en vecka i streck. Fattade ingenting för jag testade negativt 7 dagar efter ÄL och jag litade på att testet kände av så tidigt. Men icke, pluset kom senare och symptomen var inte så farliga, typ som att jag skulle ha mens. Hoppas du kan slappna av lite och att det är din tur snart!! ❤️
  • Anonym (Omega3)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-13 14:03:19 följande:

Har du testat easy at home äl test? 

jag får aldrig positivt på tex rfsu, men easy at home är tydligt för mig ändå ☺️

Det har jag aldrig testat så tack för tips! Ska definitivt testa nästa månad 👌🏻 

• nov91
    Anonym (Omega3) skrev 2025-04-13 14:05:51 följande:
    Jag förstår dig till 100%. Jag blev gravid i dec (men fick missfall I jan.) När jag blev gravid i dec så hade jag haft mensvärk i en vecka i streck. Fattade ingenting för jag testade negativt 7 dagar efter ÄL och jag litade på att testet kände av så tidigt. Men icke, pluset kom senare och symptomen var inte så farliga, typ som att jag skulle ha mens. Hoppas du kan slappna av lite och att det är din tur snart!! ❤️
    Åh beklagar ❤️ tack snälla & det samma till dig 🌷 hoppas det regnar plus över oss alla snart! 
  • Anonym (Önskanomentill)

Behöver lite hjälp. 
    Nu kommer lite säkert dumma frågor från mig. är ju som sagt helt grön när det gäller ÄL tester men hade en stegring och nu har det sjunkit. de är ju inte lika starka linjerna. Betyder det att jag inte haft ÄL eller kan stegringen varit under dygnet mellan den starkare och när det började bli svagare igen? Testat samma tider varje dag. 

som ni vet så börjar man googla massa och då står det oftast att alla tester är negativa så länge det inte är lika starkt eller starkare men läste också någonstans att man ska kolla sin egen stegring. Tänker eftersom jag bara testat en gång per dag så kanske det öka mer till kvällen och sedan började sjunka till nästa morgon. Vad tror ni?

hoppas några orkar läsa och svarar

• Akcinna
    Anonym (Önskanomentill) skrev 2025-04-13 17:19:14 följande:

Behöver lite hjälp. 
    Nu kommer lite säkert dumma frågor från mig. är ju som sagt helt grön när det gäller ÄL tester men hade en stegring och nu har det sjunkit. de är ju inte lika starka linjerna. Betyder det att jag inte haft ÄL eller kan stegringen varit under dygnet mellan den starkare och när det började bli svagare igen? Testat samma tider varje dag. 

som ni vet så börjar man googla massa och då står det oftast att alla tester är negativa så länge det inte är lika starkt eller starkare men läste också någonstans att man ska kolla sin egen stegring. Tänker eftersom jag bara testat en gång per dag så kanske det öka mer till kvällen och sedan började sjunka till nästa morgon. Vad tror ni?

hoppas några orkar läsa och svarar

Vissa har väldigt kort period av LH ökningen (jag med) vilket gör det svårt ibland att pricka just den. Det verkar som du har haft ägglossning för att linjen sen blir svagare igen ☺️
  • Anonym (Önskanomentill)

Testar du en gång per dag eller morgon och kväll? 
    jag hoppas verkligen. Haft så ont i nedre delan av magen och i förrgår var det som värst vilket skulle stämma överens så håller tummarna för oss alla här i tråden att mensen uteblir 

Akcinna skrev 2025-04-13 17:24:09 följande:
    Vissa har väldigt kort period av LH ökningen (jag med) vilket gör det svårt ibland att pricka just den. Det verkar som du har haft ägglossning för att linjen sen blir svagare igen ☺️
  • Akcinna
    Anonym (Önskanomentill) skrev 2025-04-13 17:40:59 följande:

Testar du en gång per dag eller morgon och kväll? 
    jag hoppas verkligen. Haft så ont i nedre delan av magen och i förrgår var det som värst vilket skulle stämma överens så håller tummarna för oss alla här i tråden att mensen uteblir 

Ja, jag använder natural cycles så vet på ett ungefär när den förväntas komma så två dagar innan mäter jag både morgon och kväll.
    håller tummarna för dig 🤞🏼
Svar på tråden BIM April 2025