• Anonym (x)

Varför är svenskar så tråkiga?

Varför är svenskar så tråkiga? Har ingen humor samma gamla traditioner som är samma varje år? Går som deprimerade folk alla värkar deppiga och sura klagar hela tiden om samma saker. Samma gamla saker på tv samla jävla bingolotto. Samma musik samma mellanmjölk som dom får pruttar av för dom är laktosintoleranta. Åker på samma semester samma gamla skit ställe som Kreta eller Grekland. Eller ska dom piffa till det åker dom till Ullared jiipiiiy

Tråkiga svennar. Rädda för att sticka ut rädda för att leva rädda för att stötta någon?

Varför är ni så tråkiga?     

• Svar på tråden Varför är svenskar så tråkiga?
  • Anonym (x)
    Anonym (reseledare) skrev 2025-03-09 19:28:08 följande:

Vad har du själv för nationalitet?
    Du skriver varför är ni så tråkiga så då utgår jag ifrån att du själv inte är svensk.
    Är det roligare i det landet du är medborgare?
    I så fall vad är dom som gör att folk inte är lika tråkiga där?

Är det inte återkommande traditioner där?
    Har folk mer humor där och vad är det för slags humor då?
    Där hör man inte samma musik länge eller tittar på återkommande tv program utan det kommer ny musik hela tiden och man lyssnar inte på äldre musik och tv program ändras hela tiden och inget som kommer igen?

Där åker folk alltid på semester till nya ställen och aldrig tillbaka till samma och alla åker till olika ställen?

Vad är det för land? vilka andra länder är så och inte lika Sverige?
    .

Nej vänd inte på det nu pratar vi om Sveigre

Titta på julafton ni har ahft det likadant i flera år samma gamla tv-program samma julmat. Allt ska vara samma sen förra året kalle anka klockan 15:00 och så vidare VARFÖR
  • Raggartjejen

TS, om du nu tycker att det är så tråkigt i Sverige och att vi svenskar är så tråkiga - varför flyttar du inte tillbaka till ditt hemland?
    Jag tvivlar verkligen på att du är svensk. 

• Anonym (reseledare)
    Anonym (x) skrev 2025-03-09 19:46:40 följande:

Titta på julafton ni har ahft det likadant i flera år samma gamla tv-program samma julmat. Allt ska vara samma sen förra året kalle anka klockan 15:00 och så vidare VARFÖR
    Men om du tycker att svenskar är så tråkiga betyder ju det att du tycker att andra länders medborgare är roligare eller hur?
    annars skulle ju inte svenskar vara tråkigare än andra som du upplever det som och därför jämför du ju svenskar med andra länders invånare och måste ju då kunna ge exempel på länder där folk inte är lika tråkiga som svenskar.
    Så om svenskar är så tråkiga vilka andra nationaliteter är du inte lika tråkiga?
    det måste du ju kunna säga annars är ju inte svenskar tråkigare än andra om du inte jämför med andra.
    Kan du ge exempel på länder där folk inte är lika tråkiga som svenskar?
  • Anonym (haha)

En som vill skapa inget å rulla skin!
  • Raggartjejen
    Det är just det som är tradition!
    Har ni inga traditioner i ditt hemland?
  • Tom Araya

Det är relevant vilka länder du jämför med.
  • TvillingmammaVästgöte

Grekland är ett jättefint land att semestra i, inget fel på det.
    Jag har varit i Aten flera gånger, även Rhodos. Kreta och  Kykladerna. 
    God mat, sol, värme bad, vänliga människor och massor av historia och kultur. 

Svenskar kan vara lite osociala, men det beror nog mycket på klimatet, vi brukar tina upp på sommaren. 

• fultextad användarhandbok

Upprepningar är en förutsättning för att kunna skapa traditioner. Det skulle kunna kallas för kulturell kontinuitet. Man kan nog inte se till enskilda detaljer enkom heller, utan man får nog försöka se till en helhet. Namn som Alfred Nobel och Carl von Linné är väl inga man förknippar med tråkighet. Lägg därtill en hel del fler uppfinnare och även författare. Jag har aldrig bott i Sverige, men de gånger jag varit dit har det inte känts speciellt främmande. Visst finns det nackdelar i svensk kultur och i Sveriges historia, det gör det väl överallt, men jag håller inte med om påståendet i kedjans start. Rakhet och artighet är väl oftast trevliga egenskaper.

• Anonym (Uff)

Svenskar och nordbor generellt tål laktos bättre än många andra, så du är fel ute där. Asiatiska folk, exempelvis Japaner skulle bli bra mycket pruttigare av mellanmjölk.

• PH76
    Anonym (x) skrev 2025-03-09 17:32:11 följande:
    Varför är svenskar så tråkiga?

Varför är svenskar så tråkiga? Har ingen humor samma gamla traditioner som är samma varje år? Går som deprimerade folk alla värkar deppiga och sura klagar hela tiden om samma saker. Samma gamla saker på tv samla jävla bingolotto. Samma musik samma mellanmjölk som dom får pruttar av för dom är laktosintoleranta. Åker på samma semester samma gamla skit ställe som Kreta eller Grekland. Eller ska dom piffa till det åker dom till Ullared jiipiiiy

Tråkiga svennar. Rädda för att sticka ut rädda för att leva rädda för att stötta någon?

Varför är ni så tråkiga?     

Vilka länder jämför du med? Jag har bott i fem olika länder och arbetat i ett 15-tal till. Min uppfattning är att alla har sina tradioner, mat och bilar, det är olika vad som är vanligast i de olika länderna men alla är precis lika konformativa jämtemot den egna kulturen.
Svar på tråden Varför är svenskar så tråkiga?