• Anonym (Julia)

Kommer anmälan leda nånstans?

Min dotter har fått en anmälan gällande hennes säng. Hur skolan fått veta framgår inte. Rummet är så litet att den enda säng som får plats om hon samtidigt ska ha plats för skrivbord är 70 bred och 160 lång. Hon är 162 lång, men ligger inte raklång. Det enda hon påpekat är att täcket åker i golvet på natten.

Kommer det leda nånvart tror ni?

• Svar på tråden Kommer anmälan leda nånstans?
  • MsM84
    Anonym (Konstigt) skrev 2025-03-13 13:52:53 följande:
    Hmm, bara ett fråga, men varför behöver ett småbarn så stor säng? Till exempel, mitt barn sov i spjälsäng tills 5 år (utan främste del). Med tanke att spjälsängen räcker till 120cm, medan normala 5åriga brukar är runt 110cm, så finns det massor av lediga cm från 1 år och vidare! Förstår inte mammor (ja, de är mammor) som byter sängar runt 1.5 ålder. Låter bara opraktisk och slösaktig.

Nu mitt 7årig är 120cm lång och har 140cm lång säng. Allt är proportionellt.  
    Har du missat att barnet i fråga är längre än sängen?
  • Anonym (Konstigt)
    MsM84 skrev 2025-03-13 14:23:34 följande:
    Har du missat att barnet i fråga är längre än sängen?
    Nej, jag tvekar inte det faktum. Min fråga var bland annat om annorlunda situationen. 
  • Anonym (Julia)

Så ni tror inte det kommer leda nånvart?

• Anonym (e)
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-13 20:04:17 följande:

Så ni tror inte det kommer leda nånvart?

Vad tycker du är "nånvart" i denna situation?
  • Anonym (Julia)
    Anonym (e) skrev 2025-03-13 20:13:03 följande:
    Vad tycker du är "nånvart" i denna situation?
    Om något kommer dra igång eller inte.
  • Anonym (Hej)

Vad ska soc göra? Omhänderta barnet för en för liten säng?

• Anonym (e)
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-13 20:15:35 följande:
    Om något kommer dra igång eller inte.

Det var....luddigt

Troligtvis inte längre än max hembesök

• Anonym (Julia)
    Anonym (e) skrev 2025-03-13 20:18:35 följande:

Det var....luddigt

Troligtvis inte längre än max hembesök

Vadå luddigt? Om soc kommer släppa det direkt eller inte är väl inte luddigt?
  • Anonym (e)
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-13 20:20:40 följande:

Jo. Vi kan inte gissa vad som kommer att ske när du inte heller ger info om hur länge hon ska ha en kort säng etc.

Vissa tycker ett telefonsamtal är att släppa det direkt, andra förväntar sig hembesök

• Jemp
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-13 20:20:40 följande:
    Det rimliga (har dock inte erfarenhet själv) vore väl att de efterfrågar en plan för hur ni ska lösa hennes sovsituation
Svar på tråden Kommer anmälan leda nånstans?