Inlägg från: Anonym (Erika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erika)

Hon blev gravid efter första träffen

Anonym (Julia) skrev 2025-03-15 20:20:18 följande:
    Det var ju 5:e träffen sa du , inte första? Ja alla är ju olika men jag har väldigt svårt att tänka mig att jag skulle gå på fem dejter med nån och ändå inte veta vad han heter i efternamn eller vad han jobbar med. 
    Du pratar om dejt, jag pratar om träffar?. Varför skulle vi pratat om hans jobb för? 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 20:30:00 följande:
    Jag håller ju med. Jag är inte arg för att hon behåller. Däremot så får ju hon också ta konsekvenserna av sitt agerande. Jag känner inte henne, har inget förtroende för henne och vill inte bygga en relation förrän jag vet att jag är pappan till barnet. 
    Och vem tror du drabbas mest av detta menar du? 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 20:35:00 följande:
    Det beror ju helt enkelt på om det faktiskt är jag som är pappa eller inte. 
    Och varför vill du inte lära känna henne. Visa att du är intresserad. Det går att göra ett prov medan hon är gravid också.

Du måste ju visa att du bryr dig annars kommer du ju ändå inte få någon kontakt med barnet iaf. Och det kan man också välja. Men då får du se det som att du betalar underhåll sedan och så du inte närvarande Alls. Inget mellanting. Utan du är som en spermadonator 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 20:42:31 följande:
    Jag är inte intresserad. Intresset försvann i samband med att hon valde att ta beslutet utan att prata med mig. 

Barnet är jag intresserad av men ett eventuellt förhållande är inte mer än affärsmässigt.
    Men hur tror du kontakten ska se ut med barnet om du inte känner mamman? Hur gammal är du egentligen? 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (M) skrev 2025-03-15 20:41:51 följande:

Så TS ska förbereda sig för att få ett barn med den här kvinnan med allt vad det innebär känslomässigt - tankar om framtiden, på att bli pappa och dela ett föräldraskap med den här personen - bara för att sedan kanske få veta att han inte alls är pappan och allt rycks ifrån honom? 

Det går att göra faderskapstest under graviditeten också. 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (M) skrev 2025-03-15 20:44:53 följande:

Nej, det är inte kvinnan som avgör om TS kommer att ha kontakt med barnet utifrån hur mycket han visar att han bryr sig om henne nu, 

Det är barnet som har rätt till umgänge med sin pappa och det är inget mamman kan villkora. 

Hur tänker du att det praktiskt skulle gå till när barnet är fött då? Han måste ju få en relation till barnet. Men det kommer han ju inte bara få själv direkt utan mamman. Så hur ska detta gå till så det blir naturligt? 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (M) skrev 2025-03-15 20:48:36 följande:
    Om han får veta att han är pappan ja men inte nu. 
    Och hur ska han få mamman att testa detta då om han inte visar intresse för att ta ansvar. 
  • Anonym (Erika)
    Hurraa skrev 2025-03-15 21:02:13 följande:

Det låter väldigt osannolikt att hon redan efter tre veckor skulle veta att hon är gravid. Chansen att barnet tillhör någon annan är mycket stor. Du borde säga tydligt att du tvivlar på att barnet är ditt och fråga henne om hon träffat andra samtidigt.

En bekant till mig råkade ut för något liknande. Han accepterade situationen först och betalade underhåll i tre hela år, innan han till slut gjorde ett DNA-test mot socialtjänstens rekommendationer. Då visade det sig att barnet inte ens var hans, utan hennes chef, som dessutom var gift. Ta lärdom av det och gör ett DNA-test så tidigt som möjligt för att undvika problem framöver.

Det är väl ingen som säger att inget faderskapsprov ska göras?? 
  • Anonym (Erika)
    Anonym (M) skrev 2025-03-15 21:12:35 följande:

Vad då få mamman att testa sig? Är hon någorlunda vettig så förstår hon att han vill det i den här situationen.

Annars kommer familjerätten ändå att göra ett DNA-test när faderskapet ska fastställas. 

Han har inget som helst ansvar för henne innan han vet om det är hans barn. 

Gör man testet under graviditeten så finns det risk att barnet dör. Varför skulle mamman vilja detta om pappan är fientligt inställd mot henne? 

Att hon ska göra testet när barnet är fött är ingen fara för barnet. 

• Anonym (Erika)
    Anonym (M) skrev 2025-03-15 21:36:51 följande:
    Ok, så du anser du att TS ska engagera sig i den här kvinnan med allt vad det innebär och låtsats som om de ska få ett barn tillsammans och sedan kanske få reda på att det inte alls är hans barn?
    Han kan lära känna henne?? Då lär han ju få en uppfattning om hon verkar vara typen som ligger med 150 killar oskyddat eller om det bara är han som kan vara pappan. Dom kan även då tillsammans komma fram till att testa under graviditeten för att vara på den säkra sidan. 

Mannen jag blev gravid med litade på mig, han förstod att jag inte legat hej vilt och vi har inte tagit något faderskapstest nu heller, det har ju aldrig behövts. Jag vet ju att han är den enda personen som kan vara pappa till mitt barn. 
Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen