• Anonym (inte meningen)

Gigantisk jättekrock i planeringen, vad göra?

Min man upptäckte igår att våra familjer är jäkligt okoordinerade ibland. Det har nu bokats ett dop, ett bröllop och en begravning på samma dag! En dag då dessutom en av släktens gamlingar fyller 100! och ska firas med släktkalas.

En av dessa bokningar är mitt fel (begravninigen) då jag inte tänkte så noga utan bara gick med på första bästa datum och tid de hade tillgängliga. Bokningen skedde förförra veckan.

De olika eventen är på 3 olika med närliggade orter, mindre än en timmes resväg för alla.

Min man påpekade detta i familjechatten och sen dess har det så klart varit ett himla liv med chatinlägg och ringningar till höger och vänster och ett himla liv om vilka som ev ska boka om. Telefonerna har gått varma halva natten och hela dagen och jag känner bara att jag orkar inte, så har sätngt in mig för att skriva här.

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Gigantisk jättekrock i planeringen, vad göra?
  • Anonym (Hmm)

Skyll på männen bara! Behövs det något mer än så? Inte enligt familjelivs standarden iallafall!

Men för att svara ang trådens ämne.

1 Begravningen
    2 Fira födelsedagen kanske samma kväll?
    3 Dopet
    4 Brölloppet 

Annars byt plats på 1 och 2.

• Anonym (Hmm)

Såg nu inlägget ovan mitt.

Självklart begravningen
    sedan födelsedagen
    dopet och bröllopet.

Men kanske inte var en fråga om hur ni ska planera in / om allt i turordning? 

• Anonym (inte meningen)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-03-23 18:22:37 följande:

Såg nu inlägget ovan mitt.

Självklart begravningen
    sedan födelsedagen
    dopet och bröllopet.

Men kanske inte var en fråga om hur ni ska planera in / om allt i turordning? 

Jo, det var faktiskt just det som var frågan, men som andra verkar tolka som om jag undrar vad vi ska gå på. Så, tack för förslaget, något konkret, för här mellan dvierse släktingar så är det brar tjafs och inga faktiska förslag.
  • Anonym (M)
    Anonym (inte meningen) skrev 2025-03-23 18:17:24 följande:
    Som sagt så finns tiderna som finns, och att det är mitt fel att begravningen bokades första bästa tid som fanns. Jag tänkte inte! Vad vill ni av mig?

Det är du som startar tråden, så frågan är vad du vill. 

• Anonym (M)
    Anonym (inte meningen) skrev 2025-03-23 18:31:07 följande:
    Jo, det var faktiskt just det som var frågan, men som andra verkar tolka som om jag undrar vad vi ska gå på. Så, tack för förslaget, något konkret, för här mellan dvierse släktingar så är det brar tjafs och inga faktiska förslag.

Men låt släkten själv bestämma. Du behöver inte lägga dig i. 

• Anonym (M2)
    Anonym (M) skrev 2025-03-23 17:14:46 följande:

Nej, det är vanligast att ha det på vardagar, eftersom dop och bröllop hålls i regel på helger. 

Det kan förekomma men är inte så vanligt. Har en präst i släkten, så jag vet. 

De tär vanligt förekommande vardag som helg. 
  • EpicF
    Anonym (inte meningen) skrev 2025-03-23 18:14:19 följande:
    Ja, det är mitt barn också.

Det är inte vi som funderar på vad vi ska gå på, det är hela släkten som nu bråkar om vem som ska flytta vad. Jag vet inte hur någon läser in något annat än det.
    Så låt dem bråka. Ni ska inte flytta på begravningen. Vad andra väljer att göra är upp till de. 

Beklagar att ert barn har gått bort ❤️
  • Anonym (M)
    Anonym (M2) skrev 2025-03-23 18:41:32 följande:
    De tär vanligt förekommande vardag som helg. 
    Det går du gärna tro. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (M) skrev 2025-03-23 18:44:17 följande:
    Det går du gärna tro. 
    Tror gör man i kyrkan. Jag vet. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (inte meningen) skrev 2025-03-23 18:31:07 följande:
    Man visar i första hand respekt för den avlidne.
    Välkomnar in ett nytt liv i andra hand (tycker jag)
    Men nu är det en 100 årings födelsedag därav så får det bli nr 2 i listan.
    Och till sist bröllopet då de bör leva ihop förhoppningsvis en lång tid framöver.

Hoppas det löser sig!  

Beklagar sorgen ! 
Svar på tråden Gigantisk jättekrock i planeringen, vad göra?