• Anonym (Trist)

Hår

Tjena.

Jo det är så att min tjej hade ett otroligt långt och skitfibt hår. Hon var så galet sexig i det och jag älskade det verkligen. Jag har berättat hur mycket jag gillar det och att jag inte tänder riktigt på tjejer med kort hår. 

Och det är just det. Nu har hon börjat klippa av det. Mer och mer för varje vecka. Och är nu kanske en decimeter långt vilket jag tycker är aldeles för kort. 

Hon frågar om jag tycker om det och jag svarar att jag gillar inte kort hår. Vi grälar och en vecka senare är det ännu kortare. Nu under en dejtkväll som vi precis kommit hem från sa hon att hon kanske klipper av allt och snaggar sig totalt. Vilket jag sa rätt ut att jag inte kommer vara attraherad av henne längre då. Hon blev ju inte glad och sa att jag borde älska henne ändå, vilket jag svara att jo älskar dig gör jag väll ändå men jag kommer inte vara attraherad av dig. Hon tyckte dock det var orimligt att jag måste vara attraherad och älska henne oavsätt vad hon gör med sitt yttre. Och att hon gör som hon höll. Jag höll med och sa nått i stil med Ja du gör vad du vill, det är ditt val om du vill att jag ska vara attraherad av dig eller inte. 

Nu sitter vi i var sitt hörn av soffan som jag kommer att få sova i inatt. Men hisst fan är det inte jag som är orimlig i detta?

• Svar på tråden Hår
  • Skizzu

Usch fan vad dålig stil av henne. Du måste gjort nåt riktigt illa för att förtjäna det

• Anonym (Abc)

Jag har också svårt för pojkfrisyrer på tjejer. Lite avtändande faktiskt. Då får hon hellre har helt rakad skalle.

Varför jag tycker så? Ingen aning. Det är bara så jag är.

• Anonym (Trist)
    molly50 skrev 2025-03-26 22:39:04 följande:
    Men om hennes hårlängd är så viktig för dig så ska du kanske fundera på om du verkligen älskar henne för den hon är eller för hennes utseende?
    Jag har också haft kort hår och har funderat på att klippa av mig till axellångt igen och min man klagar inte på det heller. Han är nöjd om jag är det.
    Om din flickvän bad dig spara ut ditt hår till rumpan och odla helskägg och lägga på dig ölmage för att hon tänder på det,hade du gjort det då?
    Om inte,varför ska då hon göra något hon inte trivs med?
    Ja man märker ju att även du är tjej då du väljer att lyssna selektivt. Jag säger ju att jag älskar henne och att jag hade gjort det även om hon klippte av allt. Och kom inte med skit som det känns inte så. Fan läs vad jag skriver och dra inte egna slutsatser istället.

Det jag säger är ju att jag inte tänder på korthåriga tjejer. Ja håret är viktigt för mig precis som små fötter är viktigt för vissa. Som att någon gillar killar med muskler. Som att vissa älskar tjejer med stora bröst. 

Jag hade haft full förståelse om hon tyckte precis likadant som jag om jag hade valt att ändra nått till det motsatta med mitt utseende sen efter vi träffades.
  • Anonym (Trist)
    molly50 skrev 2025-03-26 22:39:04 följande:
    Men om hennes hårlängd är så viktig för dig så ska du kanske fundera på om du verkligen älskar henne för den hon är eller för hennes utseende?
    Jag har också haft kort hår och har funderat på att klippa av mig till axellångt igen och min man klagar inte på det heller. Han är nöjd om jag är det.
    Om din flickvän bad dig spara ut ditt hår till rumpan och odla helskägg och lägga på dig ölmage för att hon tänder på det,hade du gjort det då?
    Om inte,varför ska då hon göra något hon inte trivs med?
    Och ja sen kan det ju mycket väl vara så att din man inte har samma tändningsmönster som jag och därav inte bryr sig om ditt hår på det sättet. Bara en fundering. 
  • Freddie K

Jag tycker också om tjejer med långt hår, men skulle hon klippa sig så skulle jag inte älska henne mindre för det. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Hejsan)

Nej TS jag tycker inte du har gjort något fel. Det är en otrolig skillnad på att ha lite olika långt hår som kvinna mot att ha en pojkfrisyr med riktigt kort hår och ännu mer att snagga av sig det helt. 

Du skriver ju att du älskar henne och hade inte lämnat men jag förstår verkligen din känsla av oattraktion. Likställer det med att jag en dag skulle komma hem med blått hår, det hade varit galet och min kille/snart man hade inte lämnat men han hade inte tyckt om det. 

Sen kan man fråga sig om detta är en kul grej hon vill testa ett tag för att sen spara ut igen. Då kanske det hela inte känns som en så stor grej. 

• Anonym (Mirabell)

Ibland är ärlighet överskattat i ett förhållande, när det gäller utseende definitivt. Jag lärde min man när han skulle ljuga eller åtminstone hålla mun redan första året vi var tillsammans. Nu har vi varit gifta i 20 år och han säger alltid att jag ser snygg ut när jag frågar

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Alicia) skrev 2025-03-26 21:50:51 följande:

Tycker du låter rätt barnslig faktiskt. Ligger attraktionen till henne enbart i håret..? Nåt sånt skulle Faktiskt få mig att dra öronen åt mig, då det känns som att relationen är rätt ytlig. Du känns liksom inte som nån att hålla i när det blåser, liksom.

Vet du ens hur mycket jobb som kommer med att ha riktigt långt hår? 

Jag tycker att det är hon som är barnslig som går så långt för att kräva bekräftelse. Hon ville säkert inte ens klippa av sig håret men måste dra allt till sin spets
  • Anonym (Pia)

Nu vet ni båda två att du inte är attraherad av den hon innerst inne är (en tjej som inte ser sin hårlängd som en del av sin personlighet och som prioriterar en praktisk frisyr över dess attraktionskraft). Bra att ni fick reda på det innan ni flyttade ihop och skaffade barn!

• Anonym (Mirabell)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-03-27 06:36:14 följande:
    Jag tycker att det är hon som är barnslig som går så långt för att kräva bekräftelse. Hon ville säkert inte ens klippa av sig håret men måste dra allt till sin spets
    Jag tror hon ville utvecklas och testa att vara annorlunda än tidigare och är besviken på att hennes kille håller henne tillbaka. 
Svar på tråden Hår