• Anonym (Trist)

Hår

Tjena.

Jo det är så att min tjej hade ett otroligt långt och skitfibt hår. Hon var så galet sexig i det och jag älskade det verkligen. Jag har berättat hur mycket jag gillar det och att jag inte tänder riktigt på tjejer med kort hår. 

Och det är just det. Nu har hon börjat klippa av det. Mer och mer för varje vecka. Och är nu kanske en decimeter långt vilket jag tycker är aldeles för kort. 

Hon frågar om jag tycker om det och jag svarar att jag gillar inte kort hår. Vi grälar och en vecka senare är det ännu kortare. Nu under en dejtkväll som vi precis kommit hem från sa hon att hon kanske klipper av allt och snaggar sig totalt. Vilket jag sa rätt ut att jag inte kommer vara attraherad av henne längre då. Hon blev ju inte glad och sa att jag borde älska henne ändå, vilket jag svara att jo älskar dig gör jag väll ändå men jag kommer inte vara attraherad av dig. Hon tyckte dock det var orimligt att jag måste vara attraherad och älska henne oavsätt vad hon gör med sitt yttre. Och att hon gör som hon höll. Jag höll med och sa nått i stil med Ja du gör vad du vill, det är ditt val om du vill att jag ska vara attraherad av dig eller inte. 

Nu sitter vi i var sitt hörn av soffan som jag kommer att få sova i inatt. Men hisst fan är det inte jag som är orimlig i detta?

• Svar på tråden Hår
  • Anonym (Bs)
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-26 21:33:51 följande:
    Han kan inte kräva att hon inte får göra som han vill. Om man är så ytlig att attraktion till henne endast sitter i håret så...
    Man kan inte kräva att någon stannar i ett förhållande med någon man inte längre attraheras av. Och att alla attraheras av olika saker är inget nytt. TS och tjejen är ingen bra match längre, tyvärr.
  • NinniQX

Hur mår din sambo egentligen? Inte konstigt att klippa håret men göra det varje vecka? 
    Hade min man betett sig så och frågat hela tiden vad man tycker så hade jag undrat hur han mår och vad han vill utav detta. 
    Sen förstår jag er båda, men man förändras under tiden och vill andra saker. Gäller även håret. Hon kan ha tröttnat på sitt hår, då är det bara att acceptera. 

• Anonym (Trist)
    Anonym (Pia) skrev 2025-03-27 06:38:09 följande:

Nu vet ni båda två att du inte är attraherad av den hon innerst inne är (en tjej som inte ser sin hårlängd som en del av sin personlighet och som prioriterar en praktisk frisyr över dess attraktionskraft). Bra att ni fick reda på det innan ni flyttade ihop och skaffade barn!

Förlovade bor tillsammans och har en dotter på snart 4. 
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Mirabell) skrev 2025-03-27 06:47:42 följande:
    Jag tror hon ville utvecklas och testa att vara annorlunda än tidigare och är besviken på att hennes kille håller henne tillbaka. 
    Själv tycker jag inte man utvecklas värst mycket av att klippa av sitt hår. 

Jag själv tänkte för ett halvår sen att jag skulle börja träna mer än vad jag gör och köra lite halvt bodybuilding. Vilket hon då sa till mig att hon inte ttyckte att jag skulle göra det för att hon inte tycker det är snyggt med stora muskler. Då valde jag att inte göra detta. Varför jo simpelt för att jag vill att personen som jag älskar ska vara attraherad av mig och tycka att jag ser bra ut. Är inte detta samma sak? Hur mycket stöd fick jag där, inte ett skit. 
  • Anonym (Trist)
    NinniQX skrev 2025-03-27 07:21:05 följande:

Hur mår din sambo egentligen? Inte konstigt att klippa håret men göra det varje vecka? 
    Hade min man betett sig så och frågat hela tiden vad man tycker så hade jag undrat hur han mår och vad han vill utav detta. 
    Sen förstår jag er båda, men man förändras under tiden och vill andra saker. Gäller även håret. Hon kan ha tröttnat på sitt hår, då är det bara att acceptera. 

Hmm nu när du säger det så är hon lite missnöjd med att hon gått upp en del i vikt. Så detta kanske är en lätt fixat för att se anorlunda ut. Men det är ju inget som håller i längden. 
  • Anonym (Fia)

Trist när konflikter blir så barnsliga, men det är ibland oundvikligt.

Kanske bra om ni tar en paus från varandra ett tag och funderar på hur ni ska gå vidare?

• Anonym (fris)

Och vilken är hennes förklaring till att hon klipper håret allt kortare gång på gång vecka efter vecka?

Utan att veta något annat så låter det ju som ett rätt sjukt beteende. Ålderskris? Vad?!

• Anonym (Annat?)
    Anonym (fris) skrev 2025-03-27 10:09:26 följande:

Och vilken är hennes förklaring till att hon klipper håret allt kortare gång på gång vecka efter vecka?

Utan att veta något annat så låter det ju som ett rätt sjukt beteende. Ålderskris? Vad?!

Jag tänkte också på detta.
    Det kan vara ett symtom på en djup depression/ manodepression eller liknande.
    Inte att man klipper håret kort, men att göra det fler gånger och så drastiskt låter inte riktigt normalt. Tänker på Britney Spears t.ex.

Ts hur verkar hon må i övrigt? Är det bara håret som ni bråkar över? Är förhållandet okej annars?
  • Anonym (Kim)

Trots allt är det bra du är ärlig med vad du går igång på. Tycker ändå det låter som att sambon inte alls mår bra. Låter som klar provokation från hennes sida att klippa en snutt då och då. Vad gillar hon för längd på håret. Kvinnor har ju lite skoj för sig och ändrar frisyrer mer än män. Omväxling förnöjer. 

Men om det långa håret är superviktigt så köp en peruk med långt långt hår som hon kan ta på sig när det är sex på gång. Då kan du snurra in dig som vanligt i det. Detta sagt med en stor portion humor så klart. Viktigast är att klura ut hur hon egentligen mår. Vad det är som gör att hon protesterar mot något så rejält. Vill hon att du ska lämna henne men vågar inte säga det rakt ut utan gör det drastiska och klipper dig? 

• Anonym (4545)

Hur agerar du ts, om/när du börjar bli tunnhårig/ flintis?

Är det bara för henne att dra, då hon ju attraheras av män med hår?

Svar på tråden Hår