• Anonym (Trist)

Hår

Tjena.

Jo det är så att min tjej hade ett otroligt långt och skitfibt hår. Hon var så galet sexig i det och jag älskade det verkligen. Jag har berättat hur mycket jag gillar det och att jag inte tänder riktigt på tjejer med kort hår. 

Och det är just det. Nu har hon börjat klippa av det. Mer och mer för varje vecka. Och är nu kanske en decimeter långt vilket jag tycker är aldeles för kort. 

Hon frågar om jag tycker om det och jag svarar att jag gillar inte kort hår. Vi grälar och en vecka senare är det ännu kortare. Nu under en dejtkväll som vi precis kommit hem från sa hon att hon kanske klipper av allt och snaggar sig totalt. Vilket jag sa rätt ut att jag inte kommer vara attraherad av henne längre då. Hon blev ju inte glad och sa att jag borde älska henne ändå, vilket jag svara att jo älskar dig gör jag väll ändå men jag kommer inte vara attraherad av dig. Hon tyckte dock det var orimligt att jag måste vara attraherad och älska henne oavsätt vad hon gör med sitt yttre. Och att hon gör som hon höll. Jag höll med och sa nått i stil med Ja du gör vad du vill, det är ditt val om du vill att jag ska vara attraherad av dig eller inte. 

Nu sitter vi i var sitt hörn av soffan som jag kommer att få sova i inatt. Men hisst fan är det inte jag som är orimlig i detta?

• Svar på tråden Hår
  • Anonym (Trist)

Nu när ni säger det så vet jag inte. Jag frågar ju hur hon mår hur hennes dag har varit och oftast så säger hon ju att det är bra m.m.

Men det kan ju vara nått hon bara säger. Jag vet inte alla fall att hon är stressad, har svårt att somna men när hon sover så sover hon länge, altså 12+ timmar och är fortfarande trött. Alltid trött. Det kanske är så att hon blivit lite deppig...

Men har ju ändå haft en förhoppning av att hon berättar för mig om nått är jobbigt oxh om hon mår dåligt. Vilket vi har gjort tidigare.

• Anonym (Trist)
    Anonym (4545) skrev 2025-03-27 12:24:47 följande:

Hur agerar du ts, om/när du börjar bli tunnhårig/ flintis?

Är det bara för henne att dra, då hon ju attraheras av män med hår?

Tur då att jag varit flint sen vi träffades 😁
  • Anonym (fris)
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-27 13:09:50 följande:

Nu när ni säger det så vet jag inte. Jag frågar ju hur hon mår hur hennes dag har varit och oftast så säger hon ju att det är bra m.m.

Men det kan ju vara nått hon bara säger. Jag vet inte alla fall att hon är stressad, har svårt att somna men när hon sover så sover hon länge, altså 12+ timmar och är fortfarande trött. Alltid trött. Det kanske är så att hon blivit lite deppig...

Men har ju ändå haft en förhoppning av att hon berättar för mig om nått är jobbigt oxh om hon mår dåligt. Vilket vi har gjort tidigare.

Så hon visar tecken på utmattning och klipper sitt hår kortare varje vecka och kräver att du ska ge henne komplimanger ändå?!

Det är nog något annat som pågår än bara att hon klipper håret för att det är kul.
  • Anonym (Trist)
    Anonym (fris) skrev 2025-03-27 13:34:39 följande:
    Så hon visar tecken på utmattning och klipper sitt hår kortare varje vecka och kräver att du ska ge henne komplimanger ändå?!

Det är nog något annat som pågår än bara att hon klipper håret för att det är kul.
    Jo det kanske är det. Men nej hade inte tänkt på det själv innan. 
  • Anonym (Anja)

Jag tycker inte du är orimlig. Om du inte attraheras av rakade skallar så är det så. Om hon bara klippte kort eller kortare kan jag tycka det är konstigt om attraktionen bara försvinner, allt hänger ju inte på håret men om hon vet detta och medvetet klipper kortare och kortare , pojkfrilla eller rakar är bara jättekonstigt. Jag har svårt för män med långt hår haha. Om min sambo vet detta och medvetet sparar håret längre och längre ända ner till rumpan så hade jag tyckt det var jobbigt🤣 hade älskat honom ändå men hade inte förstått varför han gör så. Konstigt beteende. Om hon inte var rakad innan och inte är tvungen att ha rakat hår eller någon sjukdom som får henne att tappa så tycker jag det är konstigt ja.

• molly50
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-27 05:59:33 följande:
    Ja man märker ju att även du är tjej då du väljer att lyssna selektivt. Jag säger ju att jag älskar henne och att jag hade gjort det även om hon klippte av allt. Och kom inte med skit som det känns inte så. Fan läs vad jag skriver och dra inte egna slutsatser istället.

Det jag säger är ju att jag inte tänder på korthåriga tjejer. Ja håret är viktigt för mig precis som små fötter är viktigt för vissa. Som att någon gillar killar med muskler. Som att vissa älskar tjejer med stora bröst. 

Jag hade haft full förståelse om hon tyckte precis likadant som jag om jag hade valt att ändra nått till det motsatta med mitt utseende sen efter vi träffades.
    Men du måste ju förstå att du framstår som väldigt ytlig.
    Hon är fortfarande samma person även om hon har kortare hår. Det måste du inse.
    Och tänder du på henne som person så är ju håret inget att haka upp sig på.
    Det växer ut igen,om man vill.

Du svarade inte på frågan om du hade gått med på att förändra något hos dig själv som du inte vill,för hennes skull?
  • molly50
    Anonym (Trist) skrev 2025-03-27 06:03:44 följande:
    Och ja sen kan det ju mycket väl vara så att din man inte har samma tändningsmönster som jag och därav inte bryr sig om ditt hår på det sättet. Bara en fundering. 
    Det är möjligt. Han är i vart fall inte så ytlig.
  • molly50
    Anonym (Bs) skrev 2025-03-27 06:53:11 följande:
    Man kan inte kräva att någon stannar i ett förhållande med någon man inte längre attraheras av. Och att alla attraheras av olika saker är inget nytt. TS och tjejen är ingen bra match längre, tyvärr.
    Man kan ju också vända på saken.
    Man kan inte kräva att någon stannar kvar i ett förhållande med någon som inte längre är attraherad av en.
  • Anonym (Trist)
    molly50 skrev 2025-03-27 21:26:32 
    Du svarade inte på frågan om du hade gått med på att förändra något hos dig själv som du inte vill,för hennes skull?
    Förstår inte varför du frågade det över huvud taget. Det var ju som sagt inte jag som önskade kort hår. Om det var nått rimligt absolut. När jag började träna extra mycket och nämnde att jag tänkte börja bygga stora muskler bad hon mig att inte göra det då hon inte tyckte det var snyggt. Jag lyssna och träna måttligt istället.
  • Anonym (Trist)
    molly50 skrev 2025-03-27 21:28:47 följande:
    Det är möjligt. Han är i vart fall inte så ytlig.
    Så vad har han som tänder honnom. Vad är det som han verkligen älskar? Alla har vi nått och jag är säker på att du vet om det. Om du då skulle säga tok Nej till det. Eller som jag trode tjejen gjorde med mig, provocera han för att han gillade det och därav göra motsatsen. Hade han varit glad då? Tror jag knappast och jag tror inte du heller hade varit det om din man gjort så mot dig. 
Svar på tråden Hår