• Anonym (.)

Hjälp, jag är en no-lifer!!!!

Ja, det är jag. 

Alltså, jag vet inte riktigt hur jag ska börja. 
    Jag har levt ett väldigt dåligt liv. Dessutom extremt ovanligt.
    Jag skojar inte när jag säger att jag är ensam i Sverige att ha haft det på det här sättet. 

Min extremt ovanliga livssitation ledde till extremt dåligt mående med många självmordsförsök som följd. Plus passivitet. Medan mina jämnåriga levde livet, och tar för sig vad det har att erbjuda, så har jag verkligen ruttnat bort. 

Jag har haft ett extremt dåligt liv-på alla plan. Plus att jag saknar normala livserfarenheter. 

Jag vet inte vem jag är längre. Jag känner mig inte som en människa. Jag känner mig som ett spöke. 

• Svar på tråden Hjälp, jag är en no-lifer!!!!
  • Anonym (Nej)
    Anonym (ft) skrev 2025-03-27 02:30:36 följande:
    Kan du uppge några av ts trådar? Vill bara se så det inte är mina du syftar på?
    Använder du bindestreck där det inte ska vara?
    Använder du uttryck som ruttna bort i passivitet?

Om du inte gör det är det inte dina trådar.
  • Anonym (.)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-27 15:04:04 följande:
    Du har fått stöd, empati och råd i dina andra trådar.  Tyvärr är det du själv som måste försöka ändra ditt liv, det måste vi alla trots våra bagage. 
    Jag försöker ju. 
    Men framtiden ser inte bra ut. 
    Finns ingen chans att jag kommer klara en utbildning. Jag säger inte för att vara elak-utan för att vara realistisk. 

Dessutom tycker jag att det är så obehagligt att åldras, när mi  ungdom stals ifrån mig. 
    Jag försökte hänga mig som 20-åring. Önska av hela mitt hjärta, att jag hade dött. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Nej) skrev 2025-03-27 15:05:23 följande:
    Använder du bindestreck där det inte ska vara?
    Använder du uttryck som ruttna bort i passivitet?

Om du inte gör det är det inte dina trådar.
    Bindestreck där det inte ska vara...
    Vad tänker du på? 
    No-lifer? Det är inte bara jag som skriver så.

Ruttna bort I passivitet... 
    Ja, det låter konstigt. Men det är precis det jag har gjort. 
    Elakt av dig att haka upp dig mina ordval. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-03-27 15:22:59 följande:
    Jag försöker ju. 
    Finns ingen chans att jag kommer klara en utbildning. Jag säger inte för att vara elak-utan för att vara realistisk. 

Dessutom tycker jag att det är så obehagligt att åldras, när mi  ungdom stals ifrån mig. 
    Jag försökte hänga mig som 20-åring. Önska av hela mitt hjärta, att jag hade dött. 
    Varför skulle du inte klara det?

Tråden riskerar att ev. försvinna när du skriver vissa saker, som du vet. Jag hade ingen ungdom heller, det kan man inte påverka, men man kan försöka påverka sin framtid. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-03-27 15:26:10 följande:
    Bindestreck där det inte ska vara...
    Vad tänker du på? 
    No-lifer? Det är inte bara jag som skriver så.

Ruttna bort I passivitet... 
    Ja, det låter konstigt. Men det är precis det jag har gjort. 
    Elakt av dig att haka upp dig mina ordval. 
    Personen besvarade bara en annan persons fråga och gav ett exempel. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-27 00:38:39 följande:

Du har fått många svar förut i dina trådar. 

Är det du som skriver såhär i varenda tråd? Lägg av, ta är anonym och du kan knappast vet om det är samma person. Kan lätt vara fler än en som mår dåligt. 
  • Anonym (J)
    Anonym (.) skrev 2025-03-27 15:22:59 följande:
    Jag försöker ju. 

Har du gjort fler trådar så förstå jag inte varför du gör en till? Vet att jag isåfall gav dig många tips på vad du kunde göta och att det viktigaste är att inte tänka alla steg framåt som ett enda stort berg. utan, en sak i taget. Så gjorde jag själv när jag var 22 och inte hade gymnasieutbildning eller någonting pga psykisk ohälsa och utslängd hemifrån. Fick gå på soc. Men det gick jättebra. Läste klart gymnasiet och sedan läste jag vidare. 

Tar du bara en sak i taget så går det bra. En kurs. En sak. Sen tar du nästa. 

Men sitt inte bara där och beklaga dig (ursäkta). För den enda som kan ändra något är du själv. Psykiatrin kan inte göra det åt dig (tyckte inte de hjälpte mig heller). Utan man måste göra det själv. Hur jobbigt och hemskt det än låter. Det kan kännas skrämmande också. Men. En sak i taget . Och ha hjälp av skolan. De har kuratorer och syo som kan stötta dig. 

• Anonym (J)

Jag hade inte heller en ungdom direkt, mellan 15-20 hade jag sådana brutala tvång att jag bara var hemma instängd i mitt rum. Grät och vände på dygnet. Skrek och kastade grejer runt mig. Panik. Hela tiden.

Men det går! 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2025-03-27 16:01:58 följande:
    Är det du som skriver såhär i varenda tråd? Lägg av, ta är anonym och du kan knappast vet om det är samma person. Kan lätt vara fler än en som mår dåligt. 
    Sköt dig själv. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2025-03-27 16:01:58 följande:
    Att flera personer skulle kommunicera på exakt samma sätt med exakt samma svar och dialog är inte särskilt troligt. Så sköt dig själv.
Svar på tråden Hjälp, jag är en no-lifer!!!!