• Anonym (.)

Hjälp, jag är en no-lifer!!!!

Ja, det är jag. 

Alltså, jag vet inte riktigt hur jag ska börja. 
    Jag har levt ett väldigt dåligt liv. Dessutom extremt ovanligt.
    Jag skojar inte när jag säger att jag är ensam i Sverige att ha haft det på det här sättet. 

Min extremt ovanliga livssitation ledde till extremt dåligt mående med många självmordsförsök som följd. Plus passivitet. Medan mina jämnåriga levde livet, och tar för sig vad det har att erbjuda, så har jag verkligen ruttnat bort. 

Jag har haft ett extremt dåligt liv-på alla plan. Plus att jag saknar normala livserfarenheter. 

Jag vet inte vem jag är längre. Jag känner mig inte som en människa. Jag känner mig som ett spöke. 

• Svar på tråden Hjälp, jag är en no-lifer!!!!
  • Anonym (J)
    Anonym (.) skrev 2025-03-27 15:26:10 följande:
    Bindestreck där det inte ska vara...
    Vad tänker du på? 
    No-lifer? Det är inte bara jag som skriver så.

Ruttna bort I passivitet... 
    Ja, det låter konstigt. Men det är precis det jag har gjort. 
    Elakt av dig att haka upp dig mina ordval. 

Du har kanske gjort det men det är inget du isåfall kan hjälpa.

Börja med att inte se ned på dig själv. För varje gång det kommer en negativ tanke, öva dig på att tänka om. Positivt. Text jag kan inte hjälp det här. jag är bra ändå. Jag är fin. Jag är bra som jag är. Ju mer du övar dig på detta, till slut kommer det gå automatiskt. 

Vad gör du om dagarna? Viktiga rutiner för att må bra i grunden är ;

- Bra mat, eller först iallafall äta Något på regelbundna tider.

- Drick vatten. 
    - Gå ut i skogen/naturen. Gå en promenad. Du kan börja med 5 min och sen utöka. 
    - Sov på vettiga tider. Senast 23 varje kväll. Gå upp senast 9.

Börja där. När du fått den grunden, umgås med en vän. En liten stund. 

Sen, fundera på vilken väg du ska ta framåt. Är det komvux? Läsa upp gymnasier? Eller en bra utbeilning? Kan du inte plugga på plats, kan du plugga på distans då? Se möjligheter som finns.

• Anonym (J)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-27 16:07:20 följande:
    Sköt dig själv. 
    Ja men detsamma?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (.) skrev 2025-03-27 15:26:10 följande:
    Bindestreck där det inte ska vara...
    Vad tänker du på? 
    No-lifer? Det är inte bara jag som skriver så.

Ruttna bort I passivitet... 
    Ja, det låter konstigt. Men det är precis det jag har gjort. 
    Elakt av dig att haka upp dig mina ordval. 
    Nej. Du skriver liv-på och elak-utan osv.

Jag hakar inte upp mig på dina ordval. Du skriver fullt begripligt, inga problem. Det var någon som trodde att det var hans/hennes inlägg som åsyftades och då förklarade jag att du använder speciella uttryck och skriver med bindestreck där det inte ska vara, så dina inlägg blir lätta att känna igen.

Men ingen kritik till dig.
  • Anonym (J)
    Anonym (Nej) skrev 2025-03-27 16:13:41 följande:

Jag hakar inte upp mig på dina ordval. Du skriver fullt begripligt, inga problem. Det var någon som trodde att det var hans/hennes inlägg som åsyftades och då förklarade jag att du använder speciella uttryck och skriver med bindestreck där det inte ska vara, så dina inlägg blir lätta att känna igen.

Precis och personen gör ju även halva mellanrum, också fel i svenskan. Det ska vara blankrad. 

/ Från en sekreterare :) 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2025-03-27 16:11:20 följande:
    Ja men detsamma?
    Det gör jag, till skillnad från dig. Vad har du med mig att göra? Skriv du till ts, så skriver jag till ts. Du behöver inte lägga dig i vad jag skriver till ts. Jag lägger mig inte i vad du skriver till ts. Ts kan svara själv.
  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-27 16:14:53 följande:
    Det gör jag, till skillnad från dig. Vad har du med mig att göra? Skriv du till ts, så skriver jag till ts. Du behöver inte lägga dig i vad jag skriver till ts. Jag lägger mig inte i vad du skriver till ts. Ts kan svara själv.

Det gör jag också.

• Anonym (J)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-27 16:10:56 följande:
    Att flera personer skulle kommunicera på exakt samma sätt med exakt samma svar och dialog är inte särskilt troligt. Så sköt dig själv.
    Du har nog liiiiite för mycket fritid va?
  • Anonym (Ra ra rasputin)
    Anonym (.) skrev 2025-03-27 15:22:59 följande:
    Jag försöker ju. 
    Men framtiden ser inte bra ut. 
    Finns ingen chans att jag kommer klara en utbildning. Jag säger inte för att vara elak-utan för att vara realistisk. 

Dessutom tycker jag att det är så obehagligt att åldras, när mi  ungdom stals ifrån mig. 
    Jag försökte hänga mig som 20-åring. Önska av hela mitt hjärta, att jag hade dött. 

Du kan klara en utbildning. Det kanske krävs en större ansträngning från dig för att göra det i jämförelse med gemene man. Vad sägs om svetsare?

Du har inte hittat rätt infallsvinkel när du försöker. Det är därför du misslyckas. Det du gör fel är att inta en defensiv hållning för att inte lägga ansvaret på dig själv.

Nu kanske du instinktivt kontrar med att du har haft det så dåligt, ingen förstår. Då kan du ju läsa ovanstående stycke återigen tills poletten trillar in.

• Anonym (Ra ra rasputin)
    Anonym (Nej) skrev 2025-03-27 16:13:41 följande:

Du låter förjävligt paranoid.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2025-03-27 16:15:58 följande:

Det gör jag också.

Du kommenterar ju vad jag skriver. Kan du låta mig vara i fred nu?
Svar på tråden Hjälp, jag är en no-lifer!!!!