• Anonym (M)

En skitsituation

Jag måste få ut det här i skrift för jag håller på att gå under.
    Lite bakgrundsinformation.
    Jag är snart 40 och är lärare i mellanstadiet. Jag stannar kvar på skolan efter skoltid rätt ofta för att rätta saker och förbereda lektioner och så. Jobbar bättre där än hemma.
    Det finns en städerska på skolan som städar när barnen gått hem. En kväll ledde det ena till det andra och vi började prata med varandra. Hon var hur snäll och söt som helst. Blyg men smart. Lite yngre än 30. Vi pratade om allt möjligt. Sedan den dagen snackade vi alltid lite varje gång vi sågs i korridorerna.
    Redan från första stund visste jag att jag inte borde utveckla relationen mer. Det var som en varningsklocka bak i huvudet som jag struntade blankt i. Jag kände att jag redan var attraherad av henne och visste att det bara kunde sluta på ett sätt.
    Både hon och jag är gifta. Jag har en son och hon har tre barn. Jag älskar min fru men vi lever som två vänner snarare än ett gift par. Vi har i princip aldrig sex. Ibland saknar jag sex så mycket att jag har svårt att andas. Men det låter bara patetiskt när jag säger det.
    I alla fall. En eftermiddag när vi var ensamma i lokalerna kysstes vi och sedan hade vi samlag. Detta skedde sedan flera gånger.
    För två veckor sedan knackar hon på mitt klassrum och släpper en jävla bomb. Hon är gravid och tänker inte göra abort. Hon är tydligen emot det. Vi diskuterade det hela fram och tillbaka skitlänge och hon tyckte hon kunde uppfostra barnet som hennes mans. Ingen får reda på något. Men jag kommer aldrig få träffa barnet.
    Allting känns bara tomt. Jag ska bli pappa. Jippi. Men mitt barn kommer inte ens känna mig. Kommer växa upp med människor jag inte ens känner. Troligtvis i en fattig familj för jag vet att hon inte har mycket pengar. Jag gråter bara jag tänker på det.
    Jag är helt ensam i detta. Jag har ingen jag kan dela detta med. Ingen. Varken familj eller vänner för ingen skulle förstå. Och jag skäms. Och givetvis förstår jag att jag själv satt mig i den här situationen och jag har mig själv att skylla och så vidare. Men jag håller på att gå under av all stress och press. Jag sover inte på nätterna, kan knappt jobba, är mentalt frånvarande konstant och har ont i magen så fort jag vaknar. Jag kan inte fortsätta såhär. Jag känner mig döende.
    Hur fan löser jag detta på bästa sätt? Jag vill vara moralisk och göra något rätt. För ALLA inblandade. Inklusive mitt ofödda barn.
    Snälla. Va fan. Hjälp mig. 
  • Svar på tråden En skitsituation
  • Plupp73

Du förstår ju själv att det här inte var supersmart så jag upprepar inte det.
    1. Var ärlig mot din fru, låt henne bestämma vad hon vill ha, ge henne tid och möjlighet att bli arg, ledsen och kalla dig saker. Ge henne möjlighet att välja, och erbjud henne parterapi. 
    2. Var noga med att ta reda på om älskarinnan är gravid, om du är pappan och var tydlig med barnets rätt att ha kontakt med dig. Prata med henne igen,boch igen. 
    3. Att leva i ett sexlust äktenskap ger ingen rätt till otrohet. Det är förståeligt att inte må bra utan sex, men det är inte förståeligt med otrohet, särskilt inte upprepad otrohet 

• Plupp73

Och glöm inte att reflektera över om DU vill fortsätta ditt äktenskap. Blir du olycklig av det så du deras över hur det skulle kännas med separation.

*Sexlöst, inte sexlust, i förra inlägget

• Plupp73
    Anonym (gaslighta henne) skrev 2025-03-27 15:22:51 följande:
    Du tar upp det med din fru genom att gaslighta skiten ur henne såklart! 
    Hitta minsta tecken, kan vara vad som helt, ett arbetsrelaterat e-brev från en manlig kollega kanske, och låt fantasin spinna vidare fritt därifrån. Hon är en otrogen och en dålig människa, det är ju uppenbart. 

Och försöker hon få det till att du har gjort fel så gör du dig själv till offret, i och med att hon inte velat "se dig" eller "finnas där för dig" så blev det automatiskt så att du mot din vilja drogs in i detta. Men egentligen var det alltså hennes fel, det är viktigt att inte glömma bort. 
    Skämtar du?
    Jag hoppas verkligen det.
  • Anonym (Ken)

Fokusera på barnet. Ta reda på om hon verkligen är gravid och om det verkligen är ditt barn. Om det är ditt barn, säg till henne att barnet har rätt att få veta vem som är hennes biologiska pappa, så småningom. Erbjud dig att betala underhåll. Om hon inte vill att det ska synas så kan du öppna ett konto där du sätter in beloppet varje månad och låter ditt barn ta ut pengarna när hen blir myndig.

Jag tycker inte att du ska berätta det här för din fru, om du inte absolut måste. Hon blir inte gladare av det, du försöker i så fall bara avlasta ditt dåliga samvete. Ett enstaka snedsteg är inget som måste upp i ljuset.

Nu hör det kanske till saken att ni inte har något sexliv, kanske är det dags att lämna förhållandet.

• Xenia
    Plupp73 skrev 2025-03-27 15:51:36 följande:

Du förstår ju själv att det här inte var supersmart så jag upprepar inte det.
    1. Var ärlig mot din fru, låt henne bestämma vad hon vill ha, ge henne tid och möjlighet att bli arg, ledsen och kalla dig saker. Ge henne möjlighet att välja, och erbjud henne parterapi. 
    2. Var noga med att ta reda på om älskarinnan är gravid, om du är pappan och var tydlig med barnets rätt att ha kontakt med dig. Prata med henne igen,boch igen. 
    3. Att leva i ett sexlust äktenskap ger ingen rätt till otrohet. Det är förståeligt att inte må bra utan sex, men det är inte förståeligt med otrohet, särskilt inte upprepad otrohet 

Egentligen tycker jag inte att han ska ge henne möjlighet att välja. Han borde vara  ärlig med att han inte klarar att leva i ett sexlöst äktenskap. Så han kommer antagligen att vara otrogen igen (men förhoppningsvis med kondom då). Fast det borde han förstås inte säga direkt, då låter det som han skyller ifrån sig på frun. Men det borde komma fram senare.
  • Anonym (Signerad mig)
    Anonym (Ken) skrev 2025-03-27 15:55:39 följande:

Fokusera på barnet. Ta reda på om hon verkligen är gravid och om det verkligen är ditt barn. Om det är ditt barn, säg till henne att barnet har rätt att få veta vem som är hennes biologiska pappa, så småningom. Erbjud dig att betala underhåll. Om hon inte vill att det ska synas så kan du öppna ett konto där du sätter in beloppet varje månad och låter ditt barn ta ut pengarna när hen blir myndig.

Jag tycker inte att du ska berätta det här för din fru, om du inte absolut måste. Hon blir inte gladare av det, du försöker i så fall bara avlasta ditt dåliga samvete. Ett enstaka snedsteg är inget som måste upp i ljuset.

Nu hör det kanske till saken att ni inte har något sexliv, kanske är det dags att lämna förhållandet.

Ett litet snedsteg? Ett litet snedsteg?!?!

Det är inte vad jag kallar ett regelbundet sexuellt förhållande som resulterat i en graviditet. Det är ett - på sidan om förhållande!

Naturligtvis ljuger man inte om något så stort. Hur tror du att frun kommer känna det om hon får reda på att han haft ett hemligt barn, som han dolt under flera år av deras förhållande? Det är förkastligt och totalt oförlåtligt.  Lika oförlåtligt att lura en annan man att det är hans barn. Tror knappast du velat vara i den sitsen?

Sånt kan komma fram när som helst. Dessutom har barnet rätt att veta om sitt ursprung, och det kan komma fram vid behov av någon organdonation, eller att den andra mannen inte tycker barnet liknar honom och kräver faderskapstest.

Om nu denna historia är sann, så har han redan fuckat upp tillräckligt för allt och alla. Dags att skaffa stake och göra det rätta nu!

• Anonym (gaslighta henne)
    Plupp73 skrev 2025-03-27 15:54:50 följande:
    Skämtar du?
    Jag hoppas verkligen det.
    Ja det var ett skämt.

Jag har svårt att ta den här tråden på allvar, det är något som inte känns rätt. 
  • Anonym (Ken)
    Anonym (Signerad mig) skrev 2025-03-27 16:15:43 följande:

Ett litet snedsteg? Ett litet snedsteg?!?!

Det är inte vad jag kallar ett regelbundet sexuellt förhållande som resulterat i en graviditet. Det är ett - på sidan om förhållande!

Naturligtvis ljuger man inte om något så stort. Hur tror du att frun kommer känna det om hon får reda på att han haft ett hemligt barn, som han dolt under flera år av deras förhållande? Det är förkastligt och totalt oförlåtligt.  Lika oförlåtligt att lura en annan man att det är hans barn. Tror knappast du velat vara i den sitsen?

Sånt kan komma fram när som helst. Dessutom har barnet rätt att veta om sitt ursprung, och det kan komma fram vid behov av någon organdonation, eller att den andra mannen inte tycker barnet liknar honom och kräver faderskapstest.

Om nu denna historia är sann, så har han redan fuckat upp tillräckligt för allt och alla. Dags att skaffa stake och göra det rätta nu!

Ja, du har rätt. Det vore förödande när frun kanske efter flera år får reda på att han har ett barn utanför äktenskapet. Jag tänkte nog mer på något enstaka ligg (jag skrev "enstaka" - inte "litet snedsteg") som inte behöver betyda något för äktenskapet.
  • Anonym (Fattar)

Hej, 
    Jag fattar din känsla och din situation.  Jag fattar känslan att den du älskar mest av allt och vill dela ditt liv med inte heller ka ge dig allt. Jag fattar när passionen till någon annan tar över och jag fattar att du inte vill berätta för att du kommer rasera hennes liv och tilltro !

Berätta inte om du vill ha kvar ditt liv med familj ! Dra en lögn om  perosnalfest /aw du var full det hände. Visa ånger och att det var en gång bara.

Vad tänker städerskan om att detta kommer komma fram till hennes man ?barnet kommer vara sig olikt sin far, det kommer komma fram.

Alternativt du väljer att göra slut säga till din fru att du behöver en paus , om något år får detta kläckas om att ett snedsteg under pausen hände bla bla ovh nu finns ett barn.

Jag är kvinna med familj och har samma känsla som dig. Men hade det varit min man hade jag inte velat veta hela sanningen . Inte om du vill ha ett fungerande förhållande framåt.. tror även att något sådant kan väcka glöd i förhållandet igen då man är så nära på att förlora något man faktiskt älskar.

Svar på tråden En skitsituation