• Anonym (2)

Hur vet man om man är normalbegåvad eller svagbegåvad?

Som i rubriken.
    Jag är orolig över att jag är svagbegåvad, eller rentav har IF. 

Jag hade några A skolan, sedan några B och några F. 
    Men sedan är jag är orolig över andra grejer. 
    Jag känner mig på riktigt som världens största idiot+mupp. 

• Svar på tråden Hur vet man om man är normalbegåvad eller svagbegåvad?
  • Anonym (Asdfg)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-27 17:03:06 följande:
    Det är fan skämt Freddie och jag är buddies, jag vet att han har lika skruvad humor som mig om än värre.

Ta det lugnt TS 😆
    Jag tycker att det är kul att se dig så aktiv på forumet. Du är en frisk fläkt! 
    Ta inte åt dig av vad lättkränkta och tråkiga typer skriver. Man måste få skämta lite. Taket här är redan så lågt att man näst intill inte får luft: D
  • burleskburkläsk
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-03-27 17:49:10 följande:
    Ta inte åt dig av vad lättkränkta och tråkiga typer skriver. Man måste få skämta lite. Taket här är redan så lågt att man näst intill inte får luft: D
    Tack, vem du än är så var det kul att läsa, det värmde!

Ja precis...mycket syrebrist här! 😆

Tack! 🤗
  • Anonym (bättre än mig kanske)

Om du fick några A, några B och några F så är du i alla fall bättre än mig. Jag fick fem A och resten fick jag inga betyg i alls. Inte ens F.

Du är nog inte svagbegåvad, men du kanske lider av impostor syndrome.

• Anonym (bättre än mig kanske)

Om du fick några A, några B och några F så är du i alla fall bättre än mig. Jag fick fem A och resten fick jag inga betyg i alls. Inte ens F.

Du är nog inte svagbegåvad, men du kanske lider av impostor syndrome.

• fornminne

Svagbegåvade brukar inte ha A eller B ens i några ämnen. De har svårt att öht klara skolan, särskilt i högre årskurser.

Du är säkert inte svagbegåvad. Däremot kan du ha ojämn begåvning eller andra svårigheter.

• Anonym (Nn)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-03-27 17:49:10 följande:
    Det är knappast någon frisk fläkt att sitta på ett familjeforum och dra vulgära skämt eller starta såna trådar. Ej heller är det i enlighet med forumets regler.

Och bara för att det finns en minoritet osv behåvningss typer här som missbrukar forumet med detta trams så behöver man inte själv sälla sig till denna skara genom att bete sig lika illa själv.
  • Anonym (dt)
    fornminne skrev 2025-03-27 18:05:23 följande:

Svagbegåvade brukar inte ha A eller B ens i några ämnen. De har svårt att öht klara skolan, särskilt i högre årskurser.

Du är säkert inte svagbegåvad. Däremot kan du ha ojämn begåvning eller andra svårigheter.

Håller inte med.
    En polare som inte har gått ut gymnasiet och har endast ett mvg, studerade i 1,5v varav endast de 3 sista dagarna med en uppdaterad bok och klarade teori provet. I övrigt så tog han hela ce kortet på mindre än 1 månad dessutom.

Har följt honom i hans extremt korta resa till det körkortet, så vet att det stämmer till 100%.Så tycker nog inte att man ska döma folk efter vad de har i betyg.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Såhär) skrev 2025-03-27 16:37:23 följande:

Alla som är inne på Familjeliv är väl i stort sett svagbegåvade så tyvärr är nog risken stor även för dig bara genom att du skriver här 

det innebär ju att du också är svagbegåvad så man får ta ditt påstående med en nypa salt
  • Anonym (dt)
    Anonym (dt) skrev 2025-03-27 18:14:22 följande:
    Håller inte med.
    En polare som inte har gått ut gymnasiet och har endast ett mvg, studerade i 1,5v varav endast de 3 sista dagarna med en uppdaterad bok och klarade teori provet.
    Teorin var alltså för CE kortet.

Han hade även antagligen rekord lite i körtid samt körlektioner och ändå satte allt på första försöken.
  • Anonym (dt)

Vet en anna som blev utsatt för rasistiska kommentarer från sina grannar. En av dom ville prata med han för hon ville bli sams, Så de satte sig och pratade.. och efter 1 minut så sa hon exakt liknande saker igen. Det kan man ju klassa som svag begåvat beteende.

Svar på tråden Hur vet man om man är normalbegåvad eller svagbegåvad?