• Anonym (...)

Jag trivs inte i Sverige

Men kommer inte kunna ta mig härifrån på säkert 10 år. 

Har slutat att leva p ga den falska samt icke handlingskraftiga befolkningen. 
    Min mentalitet är något helt annat än vad man har här. 
    Min syn på saker och ting går inte överens med mångas värderingar och syn här.

Vill bara ta mig bort. Man ska leva som en robot i det här samhället och man ska snacka skit bakom ryggen och fejk le. Finns inget av riktigt värde här ur ett existentiellt synsätt samt personligt, om man inte är homosexuell eller en hen då samt har lätt till fejk gråta.

Är så trött på det här att jag har slutat leva. Stängt in mig själv och vill inte ha med folk med att göra. 

Livet ska inte få hända här. Det ska vara så tyst, pipig och fjolligt konstant överallt här.

Läste en tråd att man till och med blir livrädda om en pappa ryter ifrån. Alltså , är nästa steg att gå utomhus endast inkapslad i en sådan där plastboll som man kan kliva in i?

• Svar på tråden Jag trivs inte i Sverige
  • Anonym (Fortsätt lev)
    Anonym (...) skrev 2025-03-30 09:29:03 följande:
    Jag trivs inte i Sverige

Men kommer inte kunna ta mig härifrån på säkert 10 år. 

Har slutat att leva p ga den falska samt icke handlingskraftiga befolkningen. 
    Min mentalitet är något helt annat än vad man har här. 
    Min syn på saker och ting går inte överens med mångas värderingar och syn här.

Vill bara ta mig bort. Man ska leva som en robot i det här samhället och man ska snacka skit bakom ryggen och fejk le. Finns inget av riktigt värde här ur ett existentiellt synsätt samt personligt, om man inte är homosexuell eller en hen då samt har lätt till fejk gråta.

Är så trött på det här att jag har slutat leva. Stängt in mig själv och vill inte ha med folk med att göra. 

Livet ska inte få hända här. Det ska vara så tyst, pipig och fjolligt konstant överallt här.

Läste en tråd att man till och med blir livrädda om en pappa ryter ifrån. Alltså , är nästa steg att gå utomhus endast inkapslad i en sådan där plastboll som man kan kliva in i?

Jag tycker kanske att ditt inlägg överdriver lite. Om du är så där pass rädd, ska du söka terapi. Det är inte på en naturlig nivå.

Jag är kvinna, och har också vänt ryggen åt detta galenskap..Men jag fortsätter leva, och göra saker jag tycker om. Det är ganska kul när dessa påståenden om att man mår bäst i gemenskap och med umgänge. För mig är det i princip tvärtom. Jag mår bättre nu när jag är själv. Varför skulle man må bra av folks falskhet, yta och opålitlighet. Det är inte logiskt någonstans. Vad ska forskarna och alla vetare säga om detta?

Vi lever i ett samhälle där det i princip inte längre existerar godhet och vänlighet. Titta bara på vad som håller på utvecklas i världen.

Gå ut, njut av naturen. Eller åk på en resa. Gör något du tycker om. Och skit i andra då. Man måste inte umgås med folk. Arbetet räcker utmärkt. 
  • Anonym (?)

Vad hindrar dig att flytta nu?

• Anonym (R)

Ditt val om du stannar eller inte.

• Anonym (M)

Låter som en superbra idé, att låta bli att leva i 10 år och sedan flytta. Visar på handlingskraft. 

• Lynx123

Sitter du i fängelse i tio år till, eller?

Annars så får du väl göra.något åt saken...

• burleskburkläsk
    Lynx123 skrev 2025-03-30 09:40:26 följande:

Sitter du i fängelse i tio år till, eller?

Annars så får du väl göra.något åt saken...

Exakt!

Hade man känt så hade man ju dragit fort...tio år är jävligt långt...
  • Dr Nail

Jag håller med, fuck denna nation och dom som byggde den. Händer aldrig nåt spännande, och när det gör det då är det en skjutning. Nej usch!

• Anonym (Undrar)

I vilket land tänker du att du skulle få det bättre? Har du varit där? Bott där tillräckligt länge så du vet hur vardagen ser ut? Har du språkkunskaper och kompetens som är intressant för det landet?

• Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2025-03-30 09:38:36 följande:

Vad hindrar dig att flytta nu?

Lån och en jag tar hand om. Jag vill ta hand om denne och har lovat att aldrig svika den. Så lånet är det som ställer till det. Och kommer ha det i 12 år egentligen och den jag tar hand om kommer att gå bort om kanske 3-6 år. Det kommer bli en tragedi för mig när den går bort.
Svar på tråden Jag trivs inte i Sverige