• Anonym (Hon)

Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig

Jag är npf:are och min pojkvän har bilden att en sådan är oförmögen att ljuga. Jag är ingen lögnaktig person, men jag vet mycket väl att jag kan om jag känner behovet. Nåväl. 1 april skämtade jag om några oskyldiga saker och sen glömde jag bort dem. Idag tog han upp det och trodde att jag menat allvar och nu säger han att min förmåga att ljuga skrämmer honom och att han inte känner att han kan lita på mig på samma sätt längre!?

• Svar på tråden Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-08 12:06:23 följande:
    Herregud, hur respekterar jag inte honom för att jag konstaterar faktum?
    Att han är löjlig är din åsikt, inte ett faktum.
  • Anonym (Bollis)

Ett aprilskämt går ju vanligen till så att man säger något och sen om personen tror på det säger man april, april. Jag tror att lögnen han är ledsen för inte är själva skämtet utan att du lät det gå lång tid utan att berätta att det inte var sant. 

Men ni kommer inte lösa det här så länge du är så här ointresserad av att se saken ur hans perspektiv. Det du håller på med nu - förlöjligar någon som blivit ledsen - är ju ännu värre än själva luret. 

• Anonym (Hon)
    Anonym (Moa) skrev 2025-04-10 06:36:32 följande:
    Att han är löjlig är din åsikt, inte ett faktum.
    Jaha? Det ÄR löjligt att göra en så stor sak av ett litet skämt. Skämtet orsakade inga som helst problem, satte honom inte i en jobbig sits eller dyl. INGENTING.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Bollis) skrev 2025-04-10 07:07:01 följande:

Ett aprilskämt går ju vanligen till så att man säger något och sen om personen tror på det säger man april, april. Jag tror att lögnen han är ledsen för inte är själva skämtet utan att du lät det gå lång tid utan att berätta att det inte var sant. 

Men ni kommer inte lösa det här så länge du är så här ointresserad av att se saken ur hans perspektiv. Det du håller på med nu - förlöjligar någon som blivit ledsen - är ju ännu värre än själva luret. 

Det var ett skämt man hade kunnat dra vilken dag som helst, det råkade bara bli första april den här gången.

Vi har dragit skämt betydligt längre. Nej jag står fast vid att det är en helt sinnessjuk överreaktion.
  • NinniQX

Hela grejen är löjligt. Bara för man har blivit vuxen så kan man fortfarande skämta med varandra. Om det handlade om en liten sak så tycker jag att han beter sig omoget. MEN, sen verkar han ta det på allvar som det vore en stor sak. Du kan inte avgöra vad andra känner. 
    Nu vet du att han inte verkar tåla såna skämt så kanske man få sluta med och skämta. 

• Anonym (Hon)
    NinniQX skrev 2025-04-10 07:17:24 följande:

Hela grejen är löjligt. Bara för man har blivit vuxen så kan man fortfarande skämta med varandra. Om det handlade om en liten sak så tycker jag att han beter sig omoget. MEN, sen verkar han ta det på allvar som det vore en stor sak. Du kan inte avgöra vad andra känner. 
    Nu vet du att han inte verkar tåla såna skämt så kanske man få sluta med och skämta. 

Han har aldrig reagerat såhär över betydligt "större" skämt tidigare. Jag kom inte ens ihåg skämtet förrän han glatt påpekade att det "inte blev så". Det jag sagt var att det skulle bli snöstorm i helgen, efter att han pratat om hur varmt det blivit.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-10 07:22:06 följande:
    Han har aldrig reagerat såhär över betydligt "större" skämt tidigare. Jag kom inte ens ihåg skämtet förrän han glatt påpekade att det "inte blev så". Det jag sagt var att det skulle bli snöstorm i helgen, efter att han pratat om hur varmt det blivit.
    Stora väderväxlingar i april är så vanligt att vi till och med har ett ord för det (sv.m.wikipedia.org/wiki/Aprilv%C3%A4der)

Vad var det för andra tokroliga saker du skämtade om? Att du tänkte festa till det med pizza på fredag och att du ska ha semester i juli?

Att han inte haft problem med mer bisarra osanningar är inget konstigt. Då fattar man ju att det bara är påhitt som sägs med glimten i ögat. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Moa) skrev 2025-04-10 11:08:56 följande:
    Stora väderväxlingar i april är så vanligt att vi till och med har ett ord för det (sv.m.wikipedia.org/wiki/Aprilv%C3%A4der)

Vad var det för andra tokroliga saker du skämtade om? Att du tänkte festa till det med pizza på fredag och att du ska ha semester i juli?

Att han inte haft problem med mer bisarra osanningar är inget konstigt. Då fattar man ju att det bara är påhitt som sägs med glimten i ögat. 
    Det var inte menat att vara roligt, det var nåt jag sa i stunden för att se om han skulle tro på det. Snöstorm här i april är väldigt osannolikt.
  • Anonym (hej)

Förmåga att ljuga eller inte så verkar du i dina svar här som en rätt oskön parter, TS. Det är kanske det har är upprörd över egentligen, men inte riktigt får ur sej (eller vill säga).

• Anonym (Hon)
    Anonym (hej) skrev 2025-04-10 12:53:20 följande:

Förmåga att ljuga eller inte så verkar du i dina svar här som en rätt oskön parter, TS. Det är kanske det har är upprörd över egentligen, men inte riktigt får ur sej (eller vill säga).

Och det får du ut av att jag tycker det är löjligt att bli upprörd över att jag skämtade om vädret?
Svar på tråden Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig