• Anonym (Hon)

Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig

Jag är npf:are och min pojkvän har bilden att en sådan är oförmögen att ljuga. Jag är ingen lögnaktig person, men jag vet mycket väl att jag kan om jag känner behovet. Nåväl. 1 april skämtade jag om några oskyldiga saker och sen glömde jag bort dem. Idag tog han upp det och trodde att jag menat allvar och nu säger han att min förmåga att ljuga skrämmer honom och att han inte känner att han kan lita på mig på samma sätt längre!?

• Svar på tråden Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig
  • Jemp
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 12:38:52 följande:
    Men han har ju inte det, jag har gett honom noll orsaker till att inte lita på mig. Ett löjligt skämt ändrar inte den saken.
    Han har ju gått i flera dagar och trott på saker du sagt, som visade sig vara felaktigt. Därför säger han nu att han känner det svårare att lita på dig. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hon)
    Jemp skrev 2025-04-07 13:53:15 följande:
    Han har ju gått i flera dagar och trott på saker du sagt, som visade sig vara felaktigt. Därför säger han nu att han känner det svårare att lita på dig. 
    Helt harmlösa saker som inte påverkat honom det minsta.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 14:52:15 följande:
    Exakt, det är fortfarande ett aprilskämt...och han är fortfarande lättlurad.

Vet en som skulle bli galen om han gick på ett aprilskämt...hela hans stolthet skulle gå på grund!
  • Jemp
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 14:52:15 följande:
    Nej. Nu ignorerar du ju det han säger igen. Det har påverkat honom, vare sig du tycker det borde göra det eller inte. 
  • Anonym (Hon)
    Jemp skrev 2025-04-07 15:30:45 följande:
    Nej. Nu ignorerar du ju det han säger igen. Det har påverkat honom, vare sig du tycker det borde göra det eller inte. 
    Det som påverkat honom är att han fick sin illusion om att npfare är oförmögna att "ljuga" krossad, inte det fåniga skämtet som jag varken trodde att han gick på eller ens kom ihåg efteråt.
  • Anonym (M)

Det är rätt naivt att tro att någon inte kan ljuga för att de har en diagnos. Men har han alltid resonerat på det viset kanske det blev en otrevlig överraskning.

Ljuga kan nog alla men det är långtifrån alla som kan göra det på ett trovärdigt sätt. Många agerar lite annorlunda eller har någon nervös grej för sig. Du kanske är så bra på det att det blev olustigt för honom?

• Anonym (Hon)
    Anonym (M) skrev 2025-04-07 22:44:18 följande:

Det är rätt naivt att tro att någon inte kan ljuga för att de har en diagnos. Men har han alltid resonerat på det viset kanske det blev en otrevlig överraskning.

Ljuga kan nog alla men det är långtifrån alla som kan göra det på ett trovärdigt sätt. Många agerar lite annorlunda eller har någon nervös grej för sig. Du kanske är så bra på det att det blev olustigt för honom?

Det var ett fånigt skämt, tycker det är fruktansvärt löjligt att han gjort en sån grej av det.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-08 07:34:57 följande:
    Det var ett fånigt skämt, tycker det är fruktansvärt löjligt att han gjort en sån grej av det.
    Varför är du ihop med en person som du inte respekterar? 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Moa) skrev 2025-04-08 10:57:05 följande:
    Varför är du ihop med en person som du inte respekterar? 
    Herregud, hur respekterar jag inte honom för att jag konstaterar faktum?
Svar på tråden Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig