• Anonym (Hon)

Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig

Jag är npf:are och min pojkvän har bilden att en sådan är oförmögen att ljuga. Jag är ingen lögnaktig person, men jag vet mycket väl att jag kan om jag känner behovet. Nåväl. 1 april skämtade jag om några oskyldiga saker och sen glömde jag bort dem. Idag tog han upp det och trodde att jag menat allvar och nu säger han att min förmåga att ljuga skrämmer honom och att han inte känner att han kan lita på mig på samma sätt längre!?

• Svar på tråden Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig
  • burleskburkläsk
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 12:21:57 följande:
    Förmågan att ljuga äger majoriteten av befolkningen, så det är helt orimligt att känna att man inte kan lita på folk bara för att de KAN. Han har inga som helst skäl till att inte lita på mig.
    100% sanning!

Skaffa en med en hjärna nästa gång! 🤡
  • Anonym (Hon)
    Jemp skrev 2025-04-07 12:26:35 följande:
    Känslor kring tillit är ju inte enbart rationella eller något man bestämmer sig för. Jag har som sagt full förståelse att en insikt om att man inte kan läsa en person som man trodde, leder till osäkerhet.
    Att du nedvärderar hans känslor kring det kommer ju inte hjälpa tilliten. 

Och nu svarar jag utifrån det du skrivit, alltså att han har tagit upp en känsla med dig. Inget kring eventuella följder, typ kontrollerande beteende.
    Jag har aldrig påstått att jag inte "kan ljuga", det är han som envisats med att ha den bilden och påstår att han inte kan det, vilket är BS. På vilket sätt nedvärderar jag hans känslor?
  • Anonym (Hon)

Och sen, att skämta och att ljuga är knappast samma sak.

• Anonym (Iela)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 12:31:13 följande:
    Jag har aldrig påstått att jag inte "kan ljuga", det är han som envisats med att ha den bilden och påstår att han inte kan det, vilket är BS. På vilket sätt nedvärderar jag hans känslor?
    Han verkar vara naiv. Man får hoppas att han menar att han inte kan ljuga om något som är viktigt för förhållandet.
  • Jemp
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-07 12:31:13 följande:
    Genom att gå i försvar, säga att han är orimlig och inte har någon anledning att säga som han gör. 
  • Anonym (Hon)
    Jemp skrev 2025-04-07 12:34:50 följande:
    Genom att gå i försvar, säga att han är orimlig och inte har någon anledning att säga som han gör. 
    Men han har ju inte det, jag har gett honom noll orsaker till att inte lita på mig. Ett löjligt skämt ändrar inte den saken.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (a)
    Fridolini skrev 2025-04-07 13:23:42 följande:

Ts, var det inte omoget av dig att göra aprilskämt? Du är väl inget litet barn längre?

Hoho, du kör dina långrandiga i mars i stället?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (a)
    Fridolini skrev 2025-04-07 13:51:55 följande:
      Va? Det är en enda tråd som försvann som jag har sagt att jag råkade tramsa i. Så vart vill du komma?
    lol
    fin roll
Svar på tråden Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig